Wat verschrikkelijk - Kinderleed

@Karin2 wrote:

Wat is überhaupt de toegevoegde waarde om zoiets op een kindje op komst forum te posten ?.

Misschien om mensen nogmaals op het hart te drukken hun kind niet bij de hond in de buurt te laten???

Ik had het op nu.nl gelezen, en schrok me rot.

Daar stond wel duidelijk in de titel, dan kun je kiezen of je het leest of niet. Misselijkmakend in ieder geval :? :frowning:

Er is al eens eerder een topic geweest met de vraag of je in de titel wilt vermelden waar het over gaat. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze het openen en willen lezen. :wink:

Op de italiaanse tv werd er gemeld dat het kind niet verscheurd was en ook geen delen begraven en het kind op het moment dat de ouders hem vonden het nog leefde. Het was in zijn nek gebeten zoals ik begreep.

Toch ben ik erg geschrokken dat dit heeft kunnen gebeuren :frowning: Laat nooit je kind alleen bij een hond of honden.

Ook ben ik erg voorzichtig met het overnemen van nieuws uit het buitenland op nederlandse internetsites. Het is al regelmatig voorgekomen dat dergelijk nieuws niet klopte.

Maar hoe dan ook het is een verschrikkelijke gebeurtenis :kaars:

Nee dergelijke dingen zoals dit nieuws moeten niet in de huiskamer als ik eerlijk ben en ook in de titel had vermeld moeten staan of men het wil lezen te ja of te nee.

oke het hoorde misschien niet thuis in de huiskamer, maar om nou zo de TS aan te vallen :think:

Ik reageer misschien wat heftig, niks tegen Pleuntje zelf maar wel tegen hetgeen ze post. Ik vind het vreselijk om zulke dingen te lezen en had graag een waarschuwing gelezen alvorens ik het onderwerp opende in de huiskamer. Ik ben nogal visueel ingesteld namelijk en ik vind dat ik daar best wat van mag zeggen. Had misschien best anders gekund maar ik was er gewoon even van over de zeik.

Vanmorgen stond het op de voorpagina in de krant, gisteravond stond het als hoofdbericht op nu.nl., ik heb het net nog op het nieuws op de radio gehoord.

Kortom, of je het nu wilt of niet, je leest het toch wel en het hoort nu eenmaal bij het leven. Je ogen dicht doen voor erge dingen die gebeuren dat klopt toch niet? Je kunt je toch niet afsluiten van de buitenwereld en denken dat alles maar onschuldig is in de wereld. Zo van, als ik het maar niet weet, dan geeft het niet. Volgens mij gaat dit alleen voor kinderen op, maar als volwassene zul je toch met slecht nieuws moeten kunnen dealen.

Ik vind het juist goed dat het zo breed in het nieuws uitgemeten wordt. Het mag maar weer een waarschuwing zijn … laat je kind niet alleen bij een hond als het nog klein is.

Ik vind het heel erg, maar schokkend geplaatst? Nee, dat niet. Als er beelden van waren geweest, dan had ik een waarschuwing wel gewaardeerd.

Op het journaal komen dit soort dingen ook voor en vaak ook nog met beeld erbij.

Het is maar hoe je het beleeft Juulke.

Ik lees : Ouders vonden na uren zoeken de verscheurde jongen, de honden hadden sommige delen zelfs al ingegraven.

Dan zie ik al een plaatje in mijn hoofd van afgekauwde armen, handen, benen, neus, oren en bedenk je dan even dat dat delen van jouw kind zijn. Jouw kind aan stukken gevreten en deels begraven, overal in de tuin vind je stukken van je kind terug.

Zo beleef ik die ene zin…

En ik vind dit op KOK niet thuishoren. Je hoeft niet overal geconfronteert te worden met het nieuws, zeker niet zulke vreselijke berichten over kinderen op een kindje op komst forum.

Maar ik zeg er hier niets meer over, daar is ondertussen een discussietopic voor.