Wat trek je ze aan?

Nav hte topic over blauwe handjes enzo…

Hier zit ik ook altijd te twijfelen over wat mijn dochter aan moet. Wij stoken op hout en ik ben dus gewend om veel laagjes aan te trekken (dus bijv maillot, onderhemd, broek, truitje en trui), en dat heb ik toen ze klein was bij haar ook altijd gedaan…



Maar op school is het binnen heel warm, dus als ze dan gegeymd heeft (doen ze bij haar op school iedere dag), dan laat ze haar maillot en trui uit, en dan komt ze helemaal kleumend thuis omdat ze dan in die dunne kleren buiten en hierbinnen niet genoeg heeft…



Dus ik vroeg me af: wat trekken jullie je kinderen aan zodat ze het binnen (op school) niet te warm hebben en bij het buitenspelen niet te koud?

misschien toch laagjes maar dat je de juf uitlegt dat bijv. de dikkere trui uitmag op school maar aanmoet buiten :think:





alleen mijn ervaring is dat ze daar niet aan denken mijn zoon hebben ze wel eens in zijn gymkleding buiten laten spelen.

Hij’s verstandelijk beperkt en vergeet zich wel eens om te kelden na de gym. Was er erg pissig over toen ie in de winter in krote broek en t-shirt thuis kwam :evil:

Da’s inderdaad lastig.



Op school is het vaak erg warm, hier in huis gewoon normaal. Ik kleed ze aan op een manier dat ze het op school aangenaam hebben, thuis kun je er dan iets bij doen.

Willemijn trekt zelf wel dingen aan en uit als ze het te warm of te koud heeft, die is wel van de vestjes bijvoorbeeld vind ze lekker



emma heeft het snel warm die heeft altijd alleen maar een hemd en een longsleeve aan bijvoorbeeld… naar buiten de jas aan

Kun je geen makkelijk vest voor haar kopen en dat als ze naar buiten gaat dat vest aan moet trekken onder haar jas en als ze binnen is kan het vest gewoon uit.

Tsja… mijn dochter kennende ligt dat vest dan na vijf minuten gewoon ergens in een hoekje… ze kan erg lui zijn wat dat betreft; is het teveel moeite om aan te trekken dan doet ze dat dus niet (ik vermoed ook dat ze daarom haar maillot niet terug aantrekt na gym)… :roll:

Maar een vest is wel makkelijker aandoen dan een maillot…

En dat doet ze misschien wel makkelijker aan als ze het koud heeft dan een maillot?

Het is al vaker opgevallen dat zoveel mensen zo bezig zijn met de kou. Eerlijk gezegd heb ik me daar nog nooit zo druk over gemaakt. Gewoon een broek en een trui/vest aan met een shirt eronder en klaar.

En als het echt sneeuwt/vriest heb ik nog zo’n skibroek voor mee voor buiten.

Ze hebben toch een dikke jas aan?



Het lijkt mij heel lastig ook met naar de wc gaan als je zoveel kleren aan hebt.