Wat trek ik r. Aan?

Ik ga vrijdag vroeg weg, ( half 8 ) met de fiets +/- 10 -15 m fietsen.

Ik moet om 8.04u de trein hebben.

Nu neem ik Riley ook mee, die moet dus ook achter op de fiets.

Wat kan ik hem aan trekken? Als ik het weer moet geloven is het gevoelstemp niet erg hoog.

Wat kan ik hem aandoen? Buiten een winterjas en muts op wantjes aan?

Ik heb normale broeken,maar ook een gevoerde broek met fleece gevoerd.

Ik heb het met kindjes nog niet mee gemaakt, ik kleed mijzelf veel te koud aan, ligt aan mij maar ik wil niet dat hij het koud heeft. Dat het te doen is.

Het maakt niet uit of het ‘te warm’ in de trein is, kan hem daar altijd omkleden.

Ik zou een skibroekje aan doen, of een malliot onder een gewonde broek.

Skipakje? met broek en maillot eronder?

Ik heb vandaag en gisteren Tycho op de fiets in een skipak gezet. Dus dat zou ik je aanraden

Gevoerde broek of andere dikke broek met maillot er onder of pyama-broek met sokken er overheen.

De tips die hierboven al zijn gegeven. Verder zijn gezicht dik insmeren met vaseline. En een (fleece)deken of iets dergelijks om hem heen drapperen.

Oh, en als je trouwens ook een voorstoeltje met windscherm hebt, dan zou ik hem daarop zetten, lijkt me toch wat warmer, tussen het scherm en jou in.

als je hebt: een skipakje

Anders een maillot aan onder een normale broek.

Achterop lijkt mij dus minder koud als voorop.

@lbc wrote:

Achterop lijkt mij dus minder koud als voorop.

Juist!

Achterop zit hij lekker beschut achter jouw rug, en je benen geven ook wat warmte af op zijn benen.

Wij zitten dus iedere dag 5km heen en dan weer 5 km terug op de fiets naar school.

Rhodé fiets zelf, maar Amélie zit nog achterop. Zij is een echte koukleum, en ik doe haar een maillot aan, daarover een lange broek, en dan een skibroek, en snowboots aan.

Zo is ze warm genoeg, maar man man wat was het koud vanmiddag met tegenwind :?

Succes morgen!

Ja echt? Is achterop warmer? Naar mijn idee zit je kindje voorop tussen scherm en jezelf toch echt beschutter. Maar zoveel wordt er hier nu ook weer niet gefietst, dus zoveel verstand heb ik er ook weer niet van. Weer wat geleerd dan :slight_smile:

In het voorzitje past hij ook niet:)

Ik heb geen ski pak, maar wel een hele warme broek, en boven?

Gewoon hemd, overhemd, longsleeve (combi it is) en daarover een vest en jas voldoende?

Wij fietsen nu niet, nu mijn dochter nog niet kan zitten, maar wandelen wel elke dag een eind.

Mijn zoon had vandaag een maillot aan, gewone spijkerbroek erover, hemd, trui (kan ook shirt en vest ofzo), winterjas, sjaal, muts, daaroverheen de capuchon van zijn jas, sokken, snowboots en wantjes. Heeft niet geklaagd over kou, en ik vond de gevoelstemperatuur toch wel erg fris :slight_smile:

in de trein station is het vaak ook koud…

ik zou een gewone spijkerbroek aandoen,

met een dunne pyamabroek eronder…

of neem een extra broek mee ???

die kan je altijd nog uitrekken als je ergens binnen bent…

heb helaas voor tim ook geen ski-broek :?

overal zijn maat uitverkocht, of ik betaal rond de 100 euro bij een sportzaak…

dus hier een pyama of een maillot aan dikke trui met een vestje,

en wel een ski-jas… muts sjaal en wanten…

succes vrijdag want het gaat koud worden…

Wij gaan iedere morgen op de fiets naar school. Onze zoon krijgt sneeuwlaarsjes aan, warme badstof sokken. Ik koop altijd een winterjas met een hoge sluiting en mofjes aan de mouwen en een goede capuchon. En handschoenen aan. Even wat vet op de wangen en de lippen smeren.

Heb je op marktplaats gekeken voor een skipak?

Nee, ik heb niet gekeken verder voor een Ski-Pak.

Gab, het geluk is, dat de trein er altijd wel al staat, we kunnen zo instappen en daarwachten,

Denk dat ik die fleece broek aan doe. (Het is een spijkerbroek, met daar binnenin echt fleece stof, best dik. Krijg het er warm van als ik het zie), en dan gewoon ze normale sokken + schoenen. (Broek is lang genoeg evt. over zijn schoenen te kunnen)

Ik denk dat normale schoenen niet warm genoeg zijn.

Hoewel, het is maar een klein stukje natuurlijk…

Wij zitten ong een half uurtje op de fiets en vooral de wangetjes worden nu echt koud. Jongste zit natuurlijk ook stil en had hele koude voetjes net (ik had hem wollen sokken, leren gevoerde slofjes en daarover dikke wollen beenwarmers helemaal tot aan zn tenen).

Verder idd gewoon lekker dikke broek, hier dragen ze lang wollen ondergoed onder hun gewone kleding

ski pakje en snowboots voor lekkere warme voetjes. Vergeet niet dat die kleintjes stilzitten (jij fietst jezelf nog warm) dus ze hebben koude voetjes voor je het weer.

Ik heb een voetenzak gevonden(hier thuis) die wat versteld en r. Past er in op de fiets :mrgreen: