Het duurt nog een maandje, maar dan is het toch wel zo ver, onze zoon wordt 1 jaar.
Nu zit ik al een beetje op internet te kijken wat we hem eens zullen geven, maar ik vind het zo moeilijk.
Onze zoon is een actief mannetje, kruipt en ontdekt van alles, dingen die bv rollen of geluid maken vind hij erg leuk, maar misschien is iets voor buiten straks ook wel erg leuk, in bad gaan vind hij ook erg leuk…
Kortom, help! want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Bedankt alvast voor jullie tips
loopfietsje
bobby auto (zo een waar je op kan zitten als je rijdt…)
loopkar met blokken er in.
Er zijn erg veel leuke dingen!
Ok, misschien is het makkelijk om even door te geven wat hij al o.a heeft.
Een loop/duw auto
Een driewieler met (afneembaar) duwstang
Vormenstoof
Een houten kralenspiraal
Hoe zit dat met het speelgoed van Little People, ik vind dat zelf erg leuk, maar is dat wat om nu al te geven?
Ik wil natuurlijk het liefst iets aanschaffen/vragen waar ze lang mee kunnen spelen.
Ik zou gewoon van alles wat vragen. Kun je kijken wat hij leuk vindt en wat niet, zonder dat je van alles van iets hebt en hij er niets aan vindt.
Zo vinden veel kinderen Little People al heel snel leuk, maar hier een kind wat de poppetjes even bekijkt en vervolgens weg smijt om er niet meer naar om te kijken. Ben dus heel blij dat ik niet alleen maar LP voor haar verjaardag heb gevraagd.
Ik zou ook zeker iets als Duplo vragen. En misschien een slee? Of iets voor van het voorjaar/van de zomer buiten (al is dat nog ver weg)? En boekjes zijn vaak ook een groot succes.
Het is ook wel handig om dingen te vragen die misschien nu nog niet leuk zijn, maar over een half jaar wel. Ik ben niet zo van zomaar van alles kopen voor hem, maar soms moeten we nu wel, omdat veel speelgoed echt kinderachtig is.
Hij kreeg heel wat muziekinstrumentjes voor zijn verjaardag, die zijn al heel lang leuk. En zijn loopauto ook. Duplo was nog niet leuk, maar wordt het nu wel. Dus ben blij dat hij dat toen ook had gekregen.
Jaa, een slee is echt leuk! :thumbup:
Heeft ons ventje ook van mijn broer (z’n peetoom) gekregen en dat terwijl hij in april jarig was
Maar maakt voor het manneke zelf toch niets uit, en we hopen er nog heel veel winters plezier van te hebben!!
Verder is een speeltoestel voor in de tuin misschien leuk (schommel, zandbak oid), misschien dat mensen samen kunnen doen voor een cadeau?
Ons ventje vindt zo’n loopdingetje ook erg leuk, ja hoe heet zoiets? zo’n stang met daaronder een poppetje op een wieltje en dan gaan de armpjes op en neer als je hem voor je uit duwt (weet je dan wat ik bedoel?)
En hij heeft een speelgoed grasmaaier, die vindt ie ook helemaal super :mrgreen: (wij worden alleen knettergek van het geluid, dus lang leve de aan-en-uit-knop)
Duplo/blokkenwagen is leuk.
Hamertje tik, speelgoed auto-sleutels, speelgoed telefoon en boekjes zijn hier ook favoriet.
Ohja, hij kreeg ook nog badspeeltjes van iemand toen hij jarig was. Ook erg leuk!
Alvast gefeliciteerd met je superzoon!
Groetjes, Marieke
Even wat dingen die mijn jongens heel erg leuk vinden:
- rollergiraffe (een soort knikkerbaan maar dan met grotere blokjes als knikkers, want dat is natuurlijk nog niet geschikt - je hebt ze ook met raceautootjes enzo) hebben ze vanaf dat ze anderhalf zijn ongeveer en was en is razend populair
- hobbelpaard
- duplo (hebben ze een enorm grote doos gekregen als kraamkado, toen hadden ze er uiteraard nog niks aan maar vanaf ietsje ouder dan 1 jaar begonnen ze te leren hoe je blokjes vast kunt maken en nu wordt er al best leuk mee gespeeld, en het blijft nog een aantal jaar leuk denk ik). Ik vind zelf duplo veeeeel leuker dan Little People, omdat je er meerdere dingen van kunt bouwen.
- houten trein is ook leuk & duurzaam, maar mijn ervaring is dat ze daar toch echt wat ouder voor moeten zijn om dat écht leuk te vinden en er iets mee te kunnen, ik heb het laatst nog eens geprobeerd maar ik denk dat die toch nog voor minimaal een jaar op zolder gaat, misschien wel 2 jaar…
- een zandbak (dat is dan voor buiten uiteraard :mrgreen: )
- een blokkendoos
Verder heb ik - omdat ik het vorig jaar ook niet wist - ook dingen gevraagd zoals setje das/muts/handschoenen en logeerkoffertjes zodat ze allebei hun eigen spulletjes mee kunnen nemen als ze gaan logeren (maar dat vond ik vooral praktisch met een tweeling, zodat de opa’s/oma’s etc ook weten wat van wie is 8) ) en ze hebben beiden een leuke set winterkleding gekregen.
stapel autos van fisher price
loopauto/tractor
“ouderwetse” kassa van fisher price
elise kreeg speelgoed van ons, uiteindelijk bleek dat ze er amper mee speelde, heel jammer. nu hebben we voor jesse heel veel speelgoed ( van elise nog ) dus krijgt jesse van ons een badhanddoek met zijn naam en geboortedatum en 2 bijpassende washandjes.
Verder gaan we geld vragen voor zijn spaarrekening en ook cadeaubonnen voor kleding e.d. Saai misschien, maar dan kan ik wat halen wanneer het nodig is. Wel krijgt hij van de sint een duplo vliegtuig ( jesse is van 4 januari dus verjaardag/sint vlakbij elkaar ) en wil ik aan familie die echt wat willen kopen toch wat duplo vragen om te sparen alvast. Elise heeft een basistrommel gehad en eens met de sint een babydierentuin en ‘mijn eerste trein’ nu een poppenhuis van hello kitty en dat past allemaal op elkaar.
Verder inderdaad leuk zijn loopauto’tjes/fietsjes, blokken, little people hebben we een bak van en elise speelde er amper mee, misschien jesse wel, dat gaan we nog ontdekken
Madre, dat is gaaf, waar kun je dat krijgen?
Hier zijn op dit moment boekjes heel interessant (ook al is onze dame meestal heel ondernemend, voor een boekje gaat ze wel even stil zitten), vooral nu ze helemaal zelf kan bladeren er in. Dus ik wil graag de boekjescollectie een beetje uitbreiden, liefst met boekjes met foto’s, dus herkenbare echte plaatjes.
Verder duplo en ik heb laatst een ton nopper ergens van zolder gekregen, maar geen idee vanaf welke leeftijd dat leuk is.
Diertjes van Schleich, daar wordt hier al ruim 2 jaar mee gespeeld.
Ze zijn niet goedkoop, maar wel erg mooi en blijven er als nieuw uitzien.
Verder heeft Jesse voor zijn 1e verjaardag een houten loopfiets, het piratenschip van Little People en duplo gekregen, waar hij heel veel mee gespeelt heeft of nog steeds mee speelt.
Thomas heeft een activity-box gekregen (met een telefoontje, een autostuur, een piano enz.), boekjes en voor de rest veel geld, zodat we op den duur is groots voor de jongens samen kunnen kopen. We vonden dat we wel genoeg speelgoed voor zijn leeftijd hadden .
Isa kreeg voor haar eerste verjaardag best wat Little People spul, ze ging er eigenlijk meteen mee spelen…en nu ze bijna 3 is, speelt ze er nog best wel vaak mee :thumbup:
en houten treinbaan is ook per kind verschillend… Mies bouwt daar al een heel spoor van sinds hij 20 maanden was.
Zegt nu met net 2 " kom mam, tjeinspoowr maken" en dan bouw ik met hem mee en gaat hij met zijn thomas treintjes spelen.
Maar hij is dan ook helemaal idolaat van thomas de trein.
Duplo vind hij dan weer minder interessant.
Hier kregen de jongens met 1 een garage van Wader, ze hebben beide dus hun eigen exemplaar.
En houten blokken blijven ook leuk.
Van little tikes, een grote oplegger met 2 auto’s erin… Ze kunnen er zelf op zitten. Is hier gekomen toen Peter 1 werd, en daar word nu nog fors mee gespeeld.
Kan ook buiten en is oersterk.
ik lees ook mee want in december is het bij ons ook zo ver…
maar van de oudste hebben wij heel erg veel duplo… dat is heel leuk en ze spelen er allebei graag mee…
maar omdat we er als zo erg veel van hebben vind ik dat wel genoeg…
Little People heeft mijn schoonmoeder en vind de jongste helemaal geweldig… en zit heel aandachtig te kijken wat het allemaal is en voelen en proeven en spelen en popetjes er in en er uit te doen dus ik denk dat we daar voor gaan…
ik heb al wel van dit een aantal dingen in de kruitvat gekocht vorige week en op mp gekeken…
wij gaven Fré een heel mooi poppenwiegje met alles erop en eraan. Niks voor een jongen natuurlijk, maar wel een voorbeeld van speelgoed waar ze jaren mee kan doen en ook echt gebruikt wordt.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je voor een schommel buiten kan gaan kijken, een fietsje waar je de duwstang af kan schroeven en hij later dus zelf op kan fietsen, dat Little Tikes / Little People is echt super spul en kan je ook steeds uitbreiden.
enneh… jij bent meer jarig dan hij hè… Vergeet niet om jezelf na dat eerste jaar óók te tracteren op een nieuwe outfit of een lekker luchtje… (of beiden )
Waarom is een pop niks voor een jongen?
Ik vind dat juist voor een dreumes een erg leuk kado. Met een dekentje en kussentje bij de blokkenwagen heb je ook meteen een wagentje, ook jongens zullen daar veel plezier aan beleven. Op die leeftijd willen ze toch vooral nabootsen.
Hier kregen ze met de eerste verjaardag(en);
treinbaan (vanaf anderhalf werd er hier mee gespeeld, nu nog af en toe)
houten boerderij met ostheimer dieren (waar nog dagelijks mee gespeeld wordt, jongste wordt bijna zes)
blokkenwagen (met blokken dus)
loopfietsje
stockmar krijtjes
(houten) garage
poppenwagen & pop (antroposofisch, dus niet zo’n hard plastic geval maar een mooie zachte pop waar lekker mee geknuffeld kan worden).
Muziekinstrumentjes en duplo zijn ook leuk idd.
haha, ja ik snap wat je bedoeld!
Maar ik heb voor Fré een kneiter-roze Disney Prinsessen poppenbedje gekocht. Zou dat nou niet direct voor een jongetje uitzoeken…
maar hier wordt door alle kinderen met alle speelgoed gespeeld hoor! poppen, auto’s, jongen, meisje… daar maak ik écht geen probleem van.
Een bolderkar?
Een loopauto?
Een fiets met een duwstang?