Wat te eten tussen lunch en avondmaaltijd?

Hoi Mama’s !

Wat geven jullie je dreumes te eten tussen de lunch en de avondmaaltijd? Ik vind daar altijd zo’n enorm gat tussen zitten en heb bij alle andere eetmomenten dan alle noodzakelijke “voedselgroepen” al wel aangeboden.

Soms krijg ik ook het idee dat mijn zoontje al om 15:00 toe is aan het avondeten. We eten hier meestal om 12:30 een boterham, en pas om 18:00 warm eten.

Eerst gaf ik hem dan een soepstengel of rijstwafel met een kop thee, tegenwoordig vraagt hij zelf om een boterham met pindakaas (is zijn nieuwste verslaving), maar zijn er betere ideeën, iets van een soort vierde maaltijd?

Hij krijgt trouwens 's ochtends cornflakes, soms wat brood (ja, idd, met pindakaas) en een glas vruchtensap, tussen ontbijt en lunch fruit, en met de lunch krijgt hij brood en een glas melk.

Bedankt alvast!

Fruit

Sultana

Rozijntjes

pepernoten 8)

Heel soms wat chipjes

Stukje kaas…

Koekje

cherry-tomaatjes

Mateo krijgt rond 15 uur meestal gewoon wat lekkers, niet perse iets wat hij nodig heeft…Tea-time met iets om te smikkelen dus…

ontbijtkoek

biscuitje

rozijntjes

smarties

en natuurlijk drinken

Als ik het idee heb dat ze honger heeft krijgt ze een cracotte met smeerkaas (en ik zelf dan ook :drool: ).

Anders een babykoekje, fruit of soepstengel.

Hier hetzelfde als bij Marlous.

Al heeft Isabel soms ook wel heel erg honger en als ik ga koken kan ze niet wachten om te gaan eten. Soms een driftbui als gevolg (gaat niet snel genoeg).

Ik geef haar dan wel eens een stukje komkommer of augurk voor de eerste trek.

(en helpen met de tafel dekken…is ze gek op en duurt lekker lang :wink: ).

Groetjes Alex

charity eet juist helemaal niet meer als ik haar ertussen in nog iets ga geven. nu eet ze soms nog 4 hapjes. maar als ik haar tussentijds nog wat geef dan kijkt ze nog niet meer naar haar avondeten

Als Rhodé wakker wordt (rond 14.30uur) krijgt ze wat drinken en een koekje of (in deze tijd) pepernootjes.

Vaak merk ik dat ze rond 16.00uur een beetje gaat hangen of ‘mopperen’, en dan krijgt ze (als ze zin heeft) een tomaat (is haar favoriet!!!) of rozijntjes.

Eigenlijk heb ik vaste tijden dat ze wat krijgt…is er zo ingeslopen denk ik… :shifty:

Hier vaak een craquot cracker of rozijntjes of gewoon een lekker koekje speculaasje, of nog een stukje fruit. Met een beetje drinken.

Anne krijgt wanneer ze uit bed komt rond 15.00 of krentjes, nijntje koek, plakje peperkoek, halve krentebol en wat drinken. Avondeten krijgt ze rond 17.30 en middageten rond 12.00.

Groetjes Pukje

Broes drinkt 's morgens rond 8u zijn warme pap in een fles (235 cc).

Rond 9u eten we een boterham, rond 12 Ã 13u eten we een warme maaltijd, rond 16u 2 stukken fruit (bijvoorbeeld een banaan en een mandarijn) en erna nog een koek.

Rond 18.30u nog een boterham en tussen 19u en 20u drinkt hij nog een fles warme melk (flesvoeding) van 235cc.

Dat is het zo’n beetje! :wink:

Oh ja, we willen hem eigenlijk doen mee eten 's avonds met ons (warme maaltijd) maar ik merk dat als hij 's middags zijn warme maaltijd niet gekregen heeft en dan gewoon een boterham gegeten heeft dat hij weer sneller honger heeft, een boterham vult nu ook niet evengoed als een stevige warme maaltijd,…

Wel gebeurd het daardoor dat hij 's middags zijn warm eten eet en 's avonds eigenlijk ook nog eens met ons… :?

Hoe doen jullie dat?

• Een boterham met appelstroop (vindt ie nou eenmaal lekker…)
  • Crackertjes
  • Vruchtensap (van die dikke met stukjes, soms versgeperst; Wouter is niet zo’n fruit-eter, maar sap drinkt ie wel - en aangezien dat ook aardig vult is dat ook een goeie vuller tot het avondeten
  • Bambixkoekje
  • Beetje ontbijtkoek

Cyril krijgt rond 15.30 altijd wel iets.

(ontbijtkoek of fruitreepje of rozijntjes of een bambixkoekje of fruit…net wat ik in huis heb)

@Bietje wrote:

Oh ja, we willen hem eigenlijk doen mee eten 's avonds met ons (warme maaltijd) maar ik merk dat als hij 's middags zijn warme maaltijd niet gekregen heeft en dan gewoon een boterham gegeten heeft dat hij weer sneller honger heeft, een boterham vult nu ook niet evengoed als een stevige warme maaltijd,…

Wel gebeurd het daardoor dat hij 's middags zijn warm eten eet en 's avonds eigenlijk ook nog eens met ons… :?

Hoe doen jullie dat?

Even laten wennen?

En misschien een boterham meer geven in het begin…

Waarom niet twee keer fruit? Als hij het lekker vindt, dan is het toch lekker gezond om nog een keertje fruit te eten? Of misschien iets als tomaat of komkommer?

Hier geven we:

fruit

rozijntjes

peperkoek

boterham als ze daar met de lunch weinig van heeft gegeten

rijstwafel

stukje kaas

als er iets bijzonders is ook wel eens een koekje. Zoals gisteren toen we haar verjaardag (voor de 6e keer) vierden en wij zelf lekker aan de bossche bollen zaten :mrgreen:

Voor haar middagslaapje, tussen 12.00 - 13.00 uur, eet Saba boterhammen. Geen zin? Dan een yoghurtje of fruit. Dan krijgt ze na haar middagslaapje vaak nog fruit, of yoghurt, of soepstengel(s), of boterhammetje tot aan het avondeten (rond 17.30 uur) en dat werkt prima. Wel met de opmerking dat het eten hier op het moment best lastig is omdat ze voortaan heel goed “Néé” kan zeggen en dat dan ook heel graag doet :roll:.