Wat te eten bij keelontsteking/keelpijn?

Dit is nu al de vierde dag dat ik eigenlijk niet kan eten vanwege die verrekte keelontsteking…Het doet me zo zeer.

Ik neem wel wat vloeibare dingen, maar dat schiet natuurlijk niet op.

Ik probeer wel te eten wat de pot schaft, maar ik krijg dan een paar hapjes met tranen in mn ogen binnen, dat is ook niet wat.



Intussen ben ik al bijna 2 kilo kwijt (enige voordeel van t ziek zijn), maar gezond kan het natuurlijk niet zijn, niet eten…



Wie heeft tips voor me?!

Vervelend zeg dat je zo last hebt van de keelontsteking. Peertjes en meloen zijn lekker zacht. Stamppot is ook lekker zacht. IJs eten helpt bij mij ook altijd, vooral perenijsjes, maar dat is niet echt gezond. Pasta met lekker veel saus, de pasta dan wel goed doorkoken. Heel veel beterschap.

Dank je.

Ik heb net wat kant-en-klare bami geprobeerd, dat ging nog redelijk…

Ik hoorde van een kennisje van me dat ik ook wel de kant-en-klare lasagne kan proberen van de Aldi. Daar zitten niet van die harde stukken in.

dat ga ik vanavond maar eens proberen!



Bedankt voor je tips in ieder geval!

:-*

Aardappelpuree

worteltjes

spinazie ala creme

appelmoes

stampotten

soep (evt gepureerd door een zeef)

geprakte banaan (ziet er niet lekker uit, maar glijdt wel lekker naar binnen)

draadjes vlees heel fijn gesneden

gehakt rul bakken

ijsjes? dat werkt hier altijd wonderbaarlijk en vlak daarna kan ik meestal ook wel wat brood wegkrijgen…

dat heb ik idd ook wel gemerkt dat als je eerst wat water drinkt en daarna een hap neemt, het minder scherp is…net of het verdoofd wordt eerst…

Alles zo min mogelijk kruiden is mijn tip. Zelfs geen zout erdoor… want dat brandt.



Wat mij heeft geholpen na het knippen van mijn amandelen 4 jaar geleden is liters zoethoutthee en kamillethee!



Lekker zacht voor de keel en kamillethee helpt ook nog tegen ontstekingen. :thumbup:



Beterschap :-*

ik heb zelf een keer een week niet kunen eten door brute keelontsteking en daarna ben ik begonnen met de potjes van olvarit :oops: tja met een beetje appelmoes erbij is het best lekker en doet niet pijn aan je keel

beterschap :hug:

Vervelend meis, ik hoop dat je snel van de pijn afbent.



Ik heb het helaas ook regelmatig. Een glaasje rode wijn helpt goed tegen de pijn (mag ik nu helaas niet). Ijs verdoofd natuurlijk en gorgelen met zout water (hoe vies ook) versnelt het genezingsproces. Niet te scherpe keelsnoepjes helpen ook.



Ik at altijd toch maar gewoon, doet wel pijn, maar na een paar happen wordt het meestal wel minder. Idd weinig kruiden en veel drinken (lekker koud) erbij. Je hebt al een heel aantal tips gehad zie ik, hopelijk kan je dan in ieder geval je trek stillen.



Sterkte!

Heb elk jaar een keelonsteking. In die week eet ik alleen maar geraspt appeltje, klein beetje avondeten voorzover dat gaat.



Ok, je hebt die week minder voedingsstoffen binnengekregen. Maar daar kan je niets aan doen. Als je keelpijn over is, gewoon weer gezonde dingen gaan eten.



Maar ijsjes eten helpt omdat het koud is en dus verdoofd, net zoals koud water drinken.

net 2 keer gehad (en één keer AB).ALs hetl anger als een week duurt zou ik er mee heen gaan hoor. Ik kon opgegeven moment ninet eens meer slapen omdat ik niet kon slikken.

Gele vla was het enige wat hier werkte en veel limonade drinken. Dan blijf je het wat smeren en raak je die nare smaak ook wat kwijt. Beter blijven slikken dan na een hele tijd weer proberen :? .

Bij mij hebben ze uiteindelijk na 8 x angina en 40 graden koorts en talloze ab kuren mijn amandelen verwijdert en sindsdien gaat het steeds beter. Zodra ik het nu voel aankomen ga ik direct spoelen. Ik at heel vaak Olvarit baby potjes. Klinkt raar, maar wel alles zat erin en dat was een beetje doorslikbaar.

hier ook minstens 1x pj agina…als ik er aan denk nu krijg k alweer kriebels… :wall:



maarre olvarit ging er bij mij toen ook in hoor :oops:



hoe is het nu?

Dank je meiden voor de tips!

Het gaat gelukkig alweer een stuk beter! Vrijdag ben ik langzaam aan weer begonnen met ‘normaal’ eten, nog wel kleine hoeveelheden, want die scheermesjes zaten er nog wel, met name aan de linkerkant.



Op t moment kan ik gelukkig alles weer eten, al is mn keel nog wel wat gevoelig.

heb 10 jaar geleden mijn amandelen laten knippen, en daarna was het twee weken ellende… bouillon, vruchtenyoghurt, milkshakes en veel veel water… da’s het enige wat ik binnenkreeg. En na een week pureerde mijn moeder het avondeten… zodat ik in elk geval iets binnen kreeg met voedingswaarde…

met zout water gorgelen en ijs gebruiken, geen pittige kruiden

Ik heb altijd gehoord dat je bij een keelontsteking lauwe dranken moet drinken, maar eigenlijk hou ik het zelf liever bij koude dranken of inderdaad ijs. Dat neemt de zwelling weg en verdooft, waardoor je weer wat makkelijk kunt eten. Toch blijkt dit niet zo goed te zijn. Hou het vooral bij zaken die je makkelijk kunt doorslikken. Stamppot inderdaad, gepureerde groenten en natuurlijk verse soep, vol vitamientjes en deze geeft je een ‘vol’ gevoel. In ieder geval: veel beterschap!