Wat te doen

Nou weet niet zo goed wat ik er mee moet eigenlijk.

Loop al 7 weken onder controle bij de gyn en drie keer per week voor ctg.

Al ging de laatste week weer goed met leven voelen.

Maar nu deze week moest ik toch 2 keer terug komen.

En hebben ze gister gevoel hoeveel cm ontsluiting ik heb.

Nou 1,5 cm en drie weken geleden 1 cm.

Dus in die drie weken dat ik harde buiken heb en voorweeën heb ik maar een halve cm gewonnen, beetje teleur gesteld dus.

Maar door het voelen hebben ze nog meer opgewekt en verlies dus wat slijm met bloed.

Vanochtend gebeld omdat het nog steeds zo was en gevraagd hoe lang dit aan zou houden.

Een dag zeiden ze, maar nu ruim 28 verder is het nog steeds zo.

Ze zeiden dat het me slijmprop was die ik kwijt was geraakt of een deel ervan.

Maar ik wil ook geen zeikert over komen om ze nu hun weer over op te bellen.

Hoe is jullie ervaring geweest en wat zouden jullie doen???

Is het relatief oud bloed (donker) of juist helder? Die slijmprop maakt zichzelf ook deels weer nieuw aan natuurlijk maar de vraag is een beetje waar het bloed vandaan komt natuurlijk. Je baarmoederhals en mond is nu reuze gevoelig en een bloedvaatje wat zorgt voor wat verlies kan ook zomaar door het toucheren. Als je jezelf niet raar voelt (duizelig ed) en je voelt je kindje nog goed zou ik tot morgenvroeg wachten en kijken wat er dan gebeurd bij het opstaan. Je bevalling zou ook zomaar vannacht kunnen doorzetten. :wink: Die halve cm zou ik me niet te blind op staren hoor. Voorwerk is meer voor verweking en het verstrijken van je baarmoederhals en de cm’s komen als de weeën eenmaal flink doorzetten en dan kan het zomaar snel gaan. :thumbup:

Dank je voor je bericht Rhiannon.

Het is wel vers bloed zeg maar.

Maar gemengd met afscheiding/slijm ( weer lekker praat, sorry)

:oops: Ben zo druk bezig geweest dat ik niet meer heb opgelet of ik de kleine voldoende heb gevoeld.

Ga nu even dan meteen opletten dan.

Dan wachten we maar tot morgen en we zien dan wel wat er gebeurd is dan :wink:

Vind het dit keer ook zo spannend en zo onzeker omdat het echt heel anders loop dan bij me kleine meid.

Ga er even rustig voor zitten, kijk, voel en noteer hoe vaak je de kleine voelt. Ik meen dat er tegenwoordig ergens een turflijstje voor bestaat en dat dat lijstje stelt dat je je kindje iets van 10 x per uur hoort te voelen. :think: Dus hoppa beentjes op de bank, de afstandbediening bij de hand en turven hoe vaak je beeb voelt. :thumbup: Is het flink minder dan 10x per uur dan evt toch even de VK bellen. :-*

Voelen betekend overigens ook draaien ed! Dus het hoeven geen harde trappen te zijn.

Hahaha ja ik zit er nu al rust voor.

Maar 10 per uur haalt ie nooit.

Heeft hij nooit gedaan en me placenta licht ook voor.

Daarom ook al 7 weken onder controle bij de gyn.

Vandaar dat ik het ook altijd moeilijk vind om te beoordelen wanneer ik moet gaan bellen of niet en vooral met dat beetje bloed.

Al heb ik vanochtend heel vroeg gebeld.

Maar ik kijk eerst even of ie wat doet.

Ah vandaar! Hier altijd de placenta achter gehad en tja ik heb ook nooit geteld hoe vaak ik mijn zoontje voelde.

En je weet als je toch blijft twijfelen je VK kun je vast ook midden in de nacht bereiken. :thumbup:

O ja dat wel en anders moeten ze maar een andere vak kiezen hahaha.

Maar wil gewoon niet als een miep over komen.

Met een kindje in je buik kun je NOOIT een miep zijn! De VK vertrouwd ook op jouw intuitie. :-*

I know, maar toch.

Heb dan gewoon het idee van o daar komt ze weer en dat ze me straks niet serieus nemen.

Al zeggen ze van wij zijn er voor jou en je kindje.

Vind het een beetje dubbel, ja hoe leg je het uit?

Nou begin van de middag toch gebeld en moest komen voor een ctg.

Gelukkig was alles goed en moet zondag weer terug komen.

Maar heb sinds gister al een beetje vochtverlies.

Maar ben het vergeten door te geven.

Dacht dat het eindelijk over ging, maar nu beginnen we weer vrolijk verder.

Het is niet zo dat me onderbroek zeik nat is of zo hoor, maar wel iets.

En ik ga al tig keer per uur naar de wc.

Wat zouden jullie doen??

Voel me nu echt een zeur, maar dit is echt zooooo anders dan bij me meisje.

Gewoon afwachten tot zondag??

Je kindje moet je 10 keer per DAG voelen :wink:

En als je niet gerust bent, gewoon bellen!

Je bent al onwijs ver in je zwangerschap, kan je niet vragen om ingeleid te worden? Ik zou er ook erg onzeker van worden dat je steeds terug moet voor de ctg en dat je niet zo goed leven voelt. Misschien overdrijf ik het nu hoor, maar ik kan me voorstellen dat je je kind liever vast hebt.

En dat vocht, even ruiken. Als het zoet ruikt dan is het vruchtwater.

Ik zou toch ook vragen of je niet opgenomen kan worden. Je maakt jezelf nu compleet gek doordat je niks voelt en onzeker bent… Dit is ook geen doen en 37 weken en 5 dagen is niks mis mee om te bevallen!

Succes!

Dank jullie wel lieve meiden.

Ze laten me ook niet meer lang lopen en we hebben een datumpje.

Hoop gewoon dat het alsnog vanzelf begint, maar denk het niet.

Dus nog even volhouden.

Lees hier wel veel over “vragen om ingeleid te worden want je bent zo ver”.

Die regels zijn in de meeste ziekenhuizen veranderd ivm de gezondheid van de baby!

Het moet echt nood zijn, willen ze met de 37 weken inleiden, anders is het niet goed voor de gezondheid voor de kleine (denk bijvoorbeeld aan vocht achter de longetjes wat complicaties kan opleveren etc.).

Hier is het zelfs zo, dat geplande KS vanaf de 39 weken mag, inleiding vanaf de 38 weken (ook het liefste niet, alleen als het moet).

Dat is ook zo Cin.

Bij mij zijn ze zelf begonnen met inleiden.

En inderdaad niet voor de 38e week.

Dus we wachten gewoon af.

Cin hier idd ook een nieuw beleid mbt inleiden. Hier vanwege psychische redenen en dan willen ze liever ook echt niet voor de 39e week inleiden. Lichamelijke redenen zit uiteraard anders.

Ikaa red je je nog een beetje? :-*

Ik mocht met veel pijn en moeite bij 41 weken ingeleid worden. Dit om persoonljike redenen maar ik liep dus al een week overtijd en zelfs toen deed de gyn het liever niet.

Maar voor ts hoop ik dat ukkie snel op deze aardbol komt :hug:

Ukkie is gisteren geboren :slight_smile:

@Noémi wrote:

Ukkie is gisteren geboren :slight_smile:

Spontaan? Of na inleiden?