Wat te doen?

Ik weet eigenlijk niet of het hier goed geplaatst is (twijfelde tussen hier en de papa en mama vraagjes) zo niet, dan alvast mijn excuses. :slight_smile:

We zitten als gezin in een heftige periode. Sinds februari dit jaar een prachtige dochter erbij, maar 3 maanden later kregen we voor onze zoon ook de diagnose pdd-nos. Door alle afspraken voor onderzoek, begeleiding, training etc. merk ik dat onze oudste dochter een beetje is achtergebleven in de aandacht.

Vorig jaar is mijn man met onze zoon naar het Nemo geweest in Amsterdam. En hoewel hij niet alles begreep vond hij het vader/zoon uitje wel heel erg leuk. Ik wil zoiets ook met onze oudste dochter gaan doen, maar heb geen idee wat ik met haar kan doen?

Bioscoop of dergelijke valt in mijn ogen af, want ik wil echt iets met haar doen. Even gericht één op één contact een dagje helemaal voor haar.

Maar ben zo inspiratieloos :oops: Kan gewoon niets leuks bedenken.

Onze dochter is 5 jaar. Binnen of buiten maakt niets uit.

Bij voorbaat heel erg bedankt.

Ik of papa doen regelmatig iets met de oudste alleen, merk echt dat ze daar van geniet.

Maar wat wij doen:

-Kinderboerderij

-Zwemmen

-Speeltuin (binnen of buiten)

-Koekjes bakken thuis etc

-Dierentuin

Veel plezier alvast :-*

Hoi Broekie,

Dat klinkt als een heftige tijd, zeg!

Hopelijk lukt alles een beetje.

Zit nog niet in de 5-jarigen, maar volgens mij is Sprookjeswonderland in Enkhuizen ook leuk voor die leeftijd. Ik heb ze er in ieder geval gezien en ze hadden veel plezier. Het sprookjesbos is leuk voor wat jongere kinderen, maar ze hebben er ook attracties die juist weer leuk zijn voor de leeftijd van jouw dochter. En natuurlijk nog even poffertjes eten daar in het restaurant.

Veel sterkte meid. En natuurlijk veel plezier met het moeder-dochter uitje!

Mijn ervaring is dat het feitelijk weinig uitmaakt wat je doet, zolang je het samen doet. Zelfs boodschappen doen op de markt en dan een visje eten daar vinden ze hier een feestje, zolang ze met een van ons met zn tweetjes mogen :wink:

Mijn dochter houdt enorm van koken/bakken. Ik zou dus lekker een picknick met haar maken, een wandeling in het bos maken, picknicken en natuurlijk even spelen in de speeltuin.

Een theater of balletvoorstelling is hier ook een geliefd uitje voor met zn tweetjes. Of een bezoekje aan de enorme drie verdiepingen boekenwinkel in een nabijgelegen grote stad, natuurlijk een boek uitzoeken en buiten op een bankje eruit voorlezen. Misschien een huifkarritje?

Ik ga over 2 weken met mijn grote meisje naar de Buurman&Buurman voorstelling :inlove: !

En we hebben er allebei evenveel zin in :mrgreen:

Maar inderdaad, gewoon even met zijn 2en de stad in kan al genoeg zijn hoor :-*

Inderdaad. Het maakt niet zoveel uit wat je doet. Voor zoonlief is met zijn tweetjes “koffie” drinken bij de Hema een uitje dat z’n hele week goedmaakt :inlove:

In ieder geval heel veel plezier :thumbup:

Ik zou geen te drukke dingen opzoeken, zeker met PDD-NOS

Een kleine voorstelling is leuk, maar niet langer dan 40 min

Zoals lune al schreef, 1 op 1 is het belangrijkste,

een picknick,

samen koekjes baken, daar straalt hij al helemaal van

Misschien iets van leuke sieraden maken?

mijn oudste heeft ook PDD-NOS en vind het super om gewoon samen even ergens een ijsje te eten zonder zijn kleine broer.

Of even naar een kleine speeltuin.

We hebben samen vorige week heel lang een kijkdoos gemaakt

Dat ging super goed

Of een soort High - Thee, lekker met een taartje erbij ?

Een Bios duurt voor hem te lang, of een voorstelling

Dan is zijn concentratie weg,

en gaat direct weer op de 101 vragen toer

PSje: bij Contact staat een leuk topic, voor kinderen met PDD-Nos,

miss. leuk om ervaingen uit te wisselen ??

Lekker tutten, of thuis of bij een manicure nageltjes doen. Misschien maskertjes, make-up ( of schmink), koekjes bakken en op mama-en-papabed opeten en een film kijken

Bedankt allemaal voor de reacties!

Gab; Bedankt voor je topic tip! Ik zal er zeker eens een kijkje nemen! :smiley:

Het uitje betreft trouwens mijn dochter. Zij heeft het afgelopen half jaar een beetje op de achtergrond gestaan. :frowning:

Mayo; Veel plezier! :smiley: Laat je weten hoe het was? :slight_smile:

Yala; Het is zeker een heftige tijd en op dit moment slurpt het ook al mijn energie op. Emotioneel ben ik af en toe een wrak, maar zoals een moeder betaamt ga ik gewoon door, omdat het moet voor mijn kids. :s

Ik ken Sprookjeswonderland en dat is inderdaad erg leuk voor haar leeftijd.

Romata; Dank je voor je vele input! :smiley:

Lune; Ik ga met regelmaat de stad in met alle kids, ijsje eten, naar de bieb etc. Probleem als ik iets thuis wil doen, is dat mijn andere twee dan ook thuis zijn. :wink: Dan heeft ze mij nog niet voor zichzelf.

Huifkarritje lijkt me wel leuk, zal dat eens verder uitzoeken.

Cees; Dat doe ik sowieso eens in de zoveel tijd, gewoon even ‘gezellig’ met z’n allen. We hebben woensdag nog bij de Hema geluncht. :slight_smile:

Nogmaals bedankt voor alle ideeën en suggesties! :smiley:

Die van mij is dan wel een stukje jonger, maar ik ben pas samen met hem naar het zwembad geweest. Even geen zusje die ook aandacht nodig heeft, lekker 50 keer van de grote glijbaan samen (wat anders niet kan omdat ik niet bij de jongste weg kan als ik alleen met hen samen ben). Hij heeft er echt van genoten.

Misschien heeft ze zelf een leuk idee?

“iets met sporten”

“iets buiten/binnen”

“iets met prinsessen/stoers”.

En iets van een leuke workshop? En om af te sluiten ergens wat te gaan drinken met iets lekkers?

Preggie, dat was ook precies mijn gedachte: Wat vind ze zelf leuk om te doen? Misschien heeft ze wel heel leuke ideeën, die niet moeilijk, duur of ver zijn. Mijn oudste en ik worden helemaal blij van een taartje eten bij een heel leuk tentje hier in de stad. Maar een leuke workshop ofzo zou mij ook leuk lijken om te doen. Effe googelen wellicht.

Schiet me ineens te binnen dat er in het kader van de kinderboekenweek her en der vanalles wordt georganiseerd. Niet alleen tot en met vandaag maar soms de hele maand nog.

Succes ermee!

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle input! :smiley:

Alsof het voorbestemd was
 Mijn dochter is gek op mega mindy en studio 100 dingen (k3, piet piraat etc) Krijg ik gisteren een marktplaats aanbieding voor de Mega Mindy 3D Show! :mrgreen:

Dus aan dochter gevraagd of het haar wat leek en ze is sinds gisteren al helemaal opgebloeid en alleen maar aan het zingen! :inlove:

Het is wel even reizen (1,5 uur) maar dat hebben we er graag voor over. Bovendien rijden we min of meer gratis, dus afstand maakt sowieso weinig uit. 's Avonds eten we thuis lekker pannenkoeken.

De kleine dingen zijn uiteraard heel speciaal, maar dat soort dingen doe ik eigenlijk al vrij vaak met m’n kids.

Gewoon even ergens een hapje eten, naar de bieb en dan lekker voorlezen ofzo of als ze iets leuks te doen hebben in de stad of in het weekend naar het stadslandgoed bij stichting aap kijken.

Ik ben blij dat zij zich er zo op verheugd! :smiley:

Eigenlijk doe ik ook te weinig met mijn oudste dochter.

Maar toevallig gaan wij ook naar Mega Mindy 3D :dance: :dance: :dance:

We hebben 2 kaartjes gewonnen :thumbup:

Daarna gaan we lekker eten bij de Mac Donalds!!

Door dit topic heb ik wel goeie tips gekregen om toch iets vaker met haar te gaan doen.

Veel aandacht gaat naar de tweeling

Broekie wat leuk dat jullie dat gaan doen! En wat grappig dat je de kaartjes je tegemoet kwamen a.h.w.

Heel veel plezier samen. Maak er een geweldig leuke dag van.

afstand maakt niet uit
?

dagje tutten bij mij :mrgreen: :wink:

hahaha

Leuk joh MM show
we zijn 2x naar K3 geweest met Elise

en dat vondt ze waanzinnig,
Larissa gaat t vast geweldig vinden

maar zoals wel gezegt is maakt t niet zo veel uit,.wat je gaat doen als t maar 1 op 1 is

Ik ben een tijdje terug samen met Elise wezen shoppen op een koopavond

helemaal bijzonder,
en samen toen bij de Mac gegeten :thumbup:

Maar ook wel eens saampjes naar wenkbrouwen plukken geweest

uiteraat om mijn ernie look te verwijderen maar Elise vondt het geweldig

Geniet se

wanneer gaan jullie naar Mega Mindy ?

We zijn gisterenmiddag geweest en ze vond het helemaal geweldig!

In het begin was ze heel ingetogen, maar mama zat zo raar mee te zingen. :wink:

Uiteindelijk zat ze op het puntje van haar stoel keihard mee te schreeuwen. :inlove: Was zo fijn om haar zo te zien genieten. :inlove:

Ook nog een masker gescoord voor haar.

En daarmee werd ze vanmorgen wakker
 masker in haar armen geklemd, dan weet ik zeker dat ze een hele fijne dag heeft gehad. :mrgreen:

Hann: Kan ik wel een keertje doen hoor! :wink:

Mijn man rijd op de baas zijn kosten en we mogen ook gewoon zelf km maken :wink:

oh wat heerlijk

dat klinkt als een ,

mega gezellig geslaagd mega mindy mama dochter dag

Sam youre welcome

Ik ga over een tijd maar eens beginnen met sparen

voor een rijbewijs
gisterochtend ook ik wou met de meiden weg

en ben verplicht tot mijn fiets of benenwagen

terwijl er een auto voor de deur staat :cry:

als t dan herfst,winter wordt doet dat altijd iets extra pijn