wat te doen

Manoël heeft al 6 tanden… en de laatste dagen vindt hij het erg leuk om die te gebruiken tijdens het voeden :twisted: als dat zo doorgaat, ga ik stoppen met de bv, hoe jammer ik het ook vind, maar dat bijten doet echt enooooorm zeer… als hij bijt leg ik em weg en zeg nee… maar het enige wat hij dan doet is lachen :think: wat kan je er nog meer aan doen zodat het stopt ?

He meissie. Weet niet wat je moet doen, maar wilde je gewoon een dikke knuffel geven :hug: . Weet hoe verschrikkelijk graag jij borstvoeding wilt blijven geven, maar dat klinkt zeeeer pijnlijk als Manoël steeds bijt :wall:.



Hebben Milan en Matteo ook gebeten toen je hun borstvoeding gaf?

is het niet gewoon een korte fase? eva-linde heeft een periode gehad dat ze knabbelde, en ze deed ook velletjes knijpen tussen haar nageltjes :naughty: errug pijnlijk! maar dat duurde een weekje ofzo en dan ging t weer tijden goed

ik merk dat ze het vooral doet als ze eigenlijk geen honger heeft, als ze wat wil lummelen aan de borst ofzo…en ook als ze met weer een tandje bezig is…of ziek is, of een verstopte neus heeft



ik kan je er verder helaas ook niet mee helpen alleen maar mijn ervaring geven met mijn specifieke kind…



ik wens je veel sterkte met je beslissing…hoop dat t toch nog goed komt voor jullie

Oef dat is niet leuk dat bijten.



Mijn advies is consequent kleine wegleggen als hij bijt in de box en negeren. Dan maar even minder voeding. Dan dus wachten op volgende voeding. Lara beet pas met de 11 1/2 maand, maar na een 2 dagen had ze het wel door en is ze gestopt met bijten, hierna ook niet meer gedaan.

Zij lachte me ook uit als ik haar weglegde en nee zei, dat is erg herkenbaar.

Auw… Olaf heeft dat geintje ook gehad. Die beet zich vast en trok dan zo hard mogelijk zijn hoofd naar achteren (met ook een keer een scheurtje in mijn tepel tot gevolg.)

Wat hier het beste hielp was om een vinger in de aanslag te houden om die er snel tussen te kunnen proppen. Meestal zag ik het wel aankomen; dan dronk hij niet echt meer en ging wat lopen klooien. Met die vinger ertussen liet hij dan wel los.

Het is gelukkig vanzelf overgegaan na een korte tijd, toen was het grapje er blijkbaar vanaf…

Auw roepen hielp hier ook niet, dat vond hij zo grappig dat hij juist ging bijten om mijn reactie te zien. Ik probeerde (voor zover mogelijk) om juist niets te roepen of te zeggen.

Sterkte :hug: