Onze kleine vriend is een echte doerak! Heel ondernemend mannetje en hij wist al heel vroeg wat hij wel en wat hij niet wilde… Alleen nu is het zo dat hij iets doet waar ik NIET blij mee ben… Hij slaat namelijk… Nu zou je denken kom op een “baby” slaat niet gericht… Nou de mijne wel!
Als hij zijn zin niet krijgt of als hij boos is dan slaat hij je gewoon in je gezicht… nu natuurlijk al paar keer boos op hem geworden en gezegd dat niet mag, maar het helpt niet… Herkend iemand dit en heb je misschien dé tip voor me?
Als ik mijn dochter wel eens optil en zeg dat ze dat niet mag, gaat ze ook met haar handjes tekeer en die komen ook wel eens op mijn gezicht.
Ik hou dan meestal haar handjes vast en zeg: Nee dat mag je niet doen want dat doet pijn bij mama.
Of ik draag haar om en zeg het dan ook wel hoor.
Maar of ze dat nu echt gericht doen geen idee :think:
De mijne doet het wel gericht… Vandaar dat ik het ook vervelend vindt :?
Maar is het dan ook alleen als je hem optilt ?
Of stel dat je op de grond zit en je zegt tegen hem nee dat mag je niet doen en hij word boos, dan neem ik aan dat hij niet naar je toe kruipt en in je gezicht gaat slaan ?
Helaas kan ik alleen maar zeggen dat hij dat dan wel doet! Gisteren zat hij te spelen met ons buurjongetje en deze pakte iets van hem af of hij kreeg iig zijn zin niet, en hij slaat zo dat kindje in zijn gezicht :?
Owjee wel vervelend, ik denk dat je niet anders kunt dan hem dan op dat moment weghalen. En hem bij zijn handjes pakken en aankijken en zeggen Nee dat mag niet. :think:
Hier nog eentje die je het liefst volop in je gezicht mept :shock: Ook wij als mama’s vinden dat erg vervelend en naar van Shane maar meer dan handjes vasthouden en herhalen door te zeggen dat mag niet je doet mama daar pijn mee. Ze word dan nog bozer en begint dan ook te krijsen als een speenvarken bij mijn doet ze het ook meer als bij haar andere mama.
Ik heb ook wel eens gedacht ze doet het expres maar ze doet ook bij Nancy. Ik denk zelf niet dat een kind denkt zo nu ga ik je eens lekker in je geicht slaan het is frustratie en dat uit zich op nu een vervelende manier.
Het is toch zo bij kinderen dat het heel veel herhalen is steeds weer en weer en het zijn fases en uiteindelijk komen ze er door ook de mama’s
hier nog zo’n ettertje die graag slaat. ook gericht slaan. zodra hem iets niet aanstaat of hij even geen aandacht krijgt. of als hij zich verveeld.
wordt er niet goed van. hij beet ook een tijdje van hem af totdat ik hem een keer flink terug gebeten heb. sindsdien ben ik daar vanaf
Misschien moet je even bij dreumesvraagjes gaan spieken Daantjuh, heel wat topics hierover. Het lastige is dat het muntje nog moet vallen in die kleine bolletjes van wat wél en niét mag.
Wij hebben ook een hele strijd moeten leveren met een lange adem voordat hij echt “nee, dat mag niet” begreep en er daadwerkelijk naar ging handelen.
Kindjes hebben nog geen empathische gevoelens op die leeftijd dus kunnen zich de pijn van mama of een ander kindje niet voorstellen. ( laat staan de hartepijn want ik heb echt wel een aantal keer met een knoop in m’n maag en de tranen in m’n ogen gezeten )
Op een gegeven moment komt de boodschap wel aan. En ook vertellen wat er wél mag. Dus nee, slaan mag niet maar aaien wel. Dit om alternatief gedrag aan te bieden.
Wij eindigde met 18 maanden met wegzetten in de hoek omdat iedere tandenpoets beurt eindigde met knijpen en bijten :shock:
Inmiddels gaat dat hier heel goed en heeft ie soms alleen nog een kleine aanwijzing nodig.
Succes ermee en hou vol! Het is geen kwade opzet maar een leerweg.
Ook al is het echt niet leuk hé :hug:
Wist niet dat ik daar moest kijken, maar inderdaad misschien wel logische… Hij Bijt ook inderdaad… Voor je het weet zitten zijn tandjes in je been of arm… Het is heel lastig en je moet gewoon een lange adem hebben, want het duurt inderdaad wel heel lang voor het "nee"kwartje valt… Maar net wat ik zei vind het gewoon niet leuk dat hij slaat, maar ben allang blij dat meerdere mama’s er mee klampen…
ook nog zo leuk hier is tandenpoetsen!!! Pfffffff je zou het bijna laten zitten :evil:
ik heb altijd geleerd dat wanneer je gebeten wordt dat je meteen terug moet bijten en net iets harder dan bij jouw gedaan werd.
heeft hier wel gewerkt jayden heeft nog niet weer gebeten
@ilona otter wrote:
ik heb altijd geleerd dat wanneer je gebeten wordt dat je meteen terug moet bijten en net iets harder dan bij jouw gedaan werd.
heeft hier wel gewerkt jayden heeft nog niet weer gebeten
:eh: Van wie leer je dat dan?
Zo maak je er een machtsspelletje van: Pas maar op, mama kan lekker harder bijten dan jij… :naughty:
Kinderen kunnen zich niet in de ander en zijn/haar gevoel verplaatsen, ze kunnen de beet van de ander niet linken aan wat ze zojuist zelf gedaan hebben. Dus je leert daarmee NIET dat bijten niet mag omdat het pijn doet! Ws bijt hij niet meer omdat hij BANG is dat mama terug bijt. Dat is de manier toch niet?!
En wat als hij je in je gezicht slaat, sla je hem dan ook terug in zijn gezicht? :think:
heel vermoeiend is dit…heb het gehad met onze oudste… zelfde leeftijd…(doet dit nog steeds af en toe) maar heb je op een strafstoeltje gezet en 2 min zitten, daarna mag ze eraf moet ze sorry zeggen tegen degene bij wie ze dit heeft gedaan en een knuffel geven…
kost erg veel moeite maar wordt uiteindelijk minder … gelukkig…
heb ook (niet pedagogisch verantwoord ik weet het) als ze mij (en voornamelijk haar zusje van nog maar n mndje toendertijd) dat kreeg ze van mij een tik :oops: maar nu snapt ze wel dat dat niet leuk is en pijn kan doen… dit doe ik niet meer hoor en moet zeggen ze is nu ze haar eigen wat duidelijker kan maken wat ze wil. rustiger geworden
Ze deed voorheen schoppen. slaan, bijten…etc.