wat te doen?

Hallo,

Mijn dochter is 4,5 maand.

Ze krijgt nu 4 x 180 + 6

Ze heeft nu alleen niet meer genoeg aan haar voeding.

Nu kunnen we het volgende doen.

1 terug gaan naar 5 flessen. Alleen heeft zij veel slaap nodig en moet ik haar diep uit haar slaap halen als ze 5 flessen krijgt.

2 vaker rijstebloem toe voegen. Ze krijgt nu savonds 2 theelepeltjes rijstebloem door haar voeding. Nu kunnen we dat natuurlijk vaker toevoegen. Maar mag je dat bij elke fles doen??

3. Meer in haar fles doen. 200 +7???

Maar mag dit wel?? want ik heb gehoord dat hun maagjes dat teveel oprekken en dat ze dan eerder honger(gevoel) hebben. En dat dat later voor overgewicht kan zorgen.

En ik geef het haar met de advent fles met speen nr 3. Maar als het nog dikker wordt, krijgt ze het hier niet meer uit? heeft iemand hier een oplossing voor??

Ik zou graag jullie advies en tips willen.

veel groetjes

Yvonne

Hoi,

's Avonds en 's nachts slaapt Nikkie ook als een blok, maar toch hebben wij haar nog een tijd een late avondfles (23 uur) gegeven.

Wij gaven hem altijd op haar kamertje. Gedimd licht en omslagdoek over haar heen. Meestal sliep ze gewoon door. Ook de luier-verschoon-sessie werd half slapend ondergaan. Daarna meteen weer terug in bed en ze sliep heerlijk door.

Let wel op dat ze niet meer dan 1 liter kv op een dag krijgt.

Of je rijstebloem bij elke fles kunt toevoegen weet ik niet. Anderen misschien?

Je mag toch gaan bijvoeden nu?

Dus fruithapjes en dat soort grappen? Of wil je daar nog mee wachten>

Wij maakten Bram ook altijd even wakker hoor. Even een schone luier, een fles, en hup weer het bedje in. Gewoon op zijn kamer, in het schemer, werd ie ook niet te wakker.Sliep meteen weer verder, niks aan de hand.

hej,

Bedankt voor de antwoorden.

De laatste fles is niet het probleem. Dan maken we haar altijd wakker, geven beneden de fels en dan gaat ze weer op bed. En ze slaapt meteen weer verder. Maar als ik haar 5 flessen wil geven, dan slaapt ze te weinig.

Ze kreeg haar fles toen om 07.00. Dan was ze 2 uren wakker, dan op bed en dan moest ze om 11.00 alweer een fles. En dan kreeg ik haar moeilijk wakker. en zo ging dat de hele dag. En dan drinkt ze haar fles niet leeg, (en uiteindelijk minder dan wat ze nu binnenkrijgt met 4 flessen)omdat ze halverwege alweer slaapt. Tis gewoon een hele dikke slaapkop :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Over bijvoeding zijn we nog aan het nadenken. Sommige mensen zegegn dat je dat niet moet doen(voor 6 maanden), omdat ze dan allergiën kan ontwikkelen. En allergiën zitten bij ons in de familie.

Gr Yvonne

Rijstebloem kan als het goed is gewoon door meerdere flessen…

EN het schijnt dat de aventspenen niet grotere gaten krijgt maar meer gaatjes… als je ergens een " echte" papspeen kunt vinden (etos heeft ook brede spenen eigen merk) kun je misschien de papfles ietsje dikker maken…

Let wel op met de vanille smaak rijstebloem hoor… daar kunnen allergiegevoelige kindjes ook erg op reageren…

Bedankt,

Ik heb gister net de 3 standen speen van advent gehaald. Daar zit wel een groter gaatje in en dat ging met de voeding met rijstebloem wel goed. Al hebben we er nog niet zoveel doorheen. Ben benieuwd of dat ook goed gaat als we het iets dikker gaan maken.

Maar je mag dus wel vaker rijstebloem geven. Dat is :thumbup:

Dan gaan we dat eerst maar even proberen.

We hebben de rijstbloem zonder de vanille. Niet eens om allerieën, maar omdat ik graag wil dat ze niet meteen allemaal zoete dingen krijgt en dan later de wat mindere zoete dingen niet meer lust.

Gr Yvonne

Van teveel rijstebloem kan je kindje teveel groeien, er bestaat niet voor niks de uitdrukking ‘papkindjes’ voor mollige baby’s. Normaal is 1 papvoeding voldoende, kindjes die onder het gemiddelde zitten mogen ook 2 papvoedingen.

Die maximum van 1 liter kunstvoeding is gebaseerd op het aantal schepjes. Normaal mag je dan maximaal 5 flessen van 6 schepjes geven, dus je mag dus niet meer dan 30 schepjes per dag geven. Het kan dus geen kwaad om iets meer water te geven.

Ik heb zelfs een periode 4 flessen van 210 ml water met 7 schepjes voeding gegeven. Toen ik begon met bijvoeding, ben ik dit weer gaan afbouwen naar 180 ml met 6 schepjes.

Groetjes Saskia

hoii

mijn dochter is 3 en halve maand en krijgt 4 keer 210 cc

als ik voledig ga bij voeden dan krijgt ze weer 180 en als ze 210 wil krijgt ze 210 denk niet dat dat tot over gewicht gaat leiden mijn dochter van 5 is ook net een sprinkhaantje en deed ik hetzelfde bij

Persoonlijk zou ik de fles ophogen naar 210+7schepjes

Dat krijgt mijn dochter ook, overigens op advies van het cb al vanaf dat ze net 3maandjes was…

Idd, geef niet te veel rijstebloem, ze kunnen er ook slecht van poepen gaan.

Ik zou dit doen:

7:00 > 210 cc fles

12:00> 180 cc fles

15:30> korstje brood in de handjes.

17:00> 180 cc fles

23:00> 210 fles + rijstebloem.

Zo krijgt ze 60 cc extra voeding op een dag en begint ze al een heel klein beetje met bijvoeding. Als je dat niet ziet zitten, overweeg dan om over te stappen op voeding voor hongerige baby’s. We goed over nadenken, want te vaak overschakelen naar andere voeding is ook neit echt bevorderlijk voor die kleine darmpjes!

@~Marion~ wrote:

7:00 > 210 cc fles

12:00> 180 cc fles

17:00> 180 cc fles

23:00> 210 fles + rijstebloem.

Al ben je van plan om al voor de 6md te beginnen met bijvoeding, dan zou ik zeker met brood(i.v.m. glutenallergie) wachten tot ze 6-7md is :naughty: ! Geef dan liever wat fruit of wat groenten, maar ja, dat is mijn mening...

@~Marion~ wrote:

Ik zou geen brood geven, kindje mogen pas vanaf 6 maanden gluten!