Wat te doen...

Ik ben sinds januari gestopt met de nuvaring en daarna nog 1 keer ongesteld geweest.

Nogsteeds is er geen ovulatie geweest. (ik temperatuur elke ochtend voor ik uit bed ga als ik net wakker ben)

Ik maak mij een beetje zorgen, want ik kan nog niet zwanger zijn. Ik wil namelijk eerst een normale eisprong hebben voor we een stap verder zijn.

Hoelang kan het ongeveer duren voor je de eerste ovulatie hebt na te zijn gestopt met anticonceptie?

Volgens mij kan het best een tijdje duren voor je cyclus weer echt goed op gang komt. Mijn tweede ronde duurde 45 dagen.

Wanneer heb je die laatste onttrekkingsbloeding gehad?

Half januari, rond de 17e/18e was de laatste dag.

Dus opzich nog niet zo lang, maar wel lang genoeg om niet meer te kunnen wachten. :?

Ik denk dat een huisarts niets doet om eerlijk te zijn. Zeker omdat je net gestopt bent met de pil. Met mijn cyclus van 45 dagen heb ik eens opgezocht wanneer een huisarts iets voor je gaat doen en toen bleek dat de meiden in alle verhalen die ik tegenkwam naar huis werden gestuurd en weer terug mochten komen als ze 4-6 weken overtijd waren. Erg vervelend maar helaas duut het gewoon een tijd voor je cyclus weer op gang komt.

Je geduld wordt erg op de proef gesteld als je een kindje wilt.

Ik had vanochtend 0,5 graden hogere temperatuur dan gisteren…

Dus ik heb de stille hoop dat er nu toch een ovulatie is!

Ik wacht nog een paar weken, als er dan niets veranderd is, kan ik altijd nog naar de huisarts.