Wat te doen tegen misselijkheid, zeg maar gerust beroerdzijn

Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna 9 wk zwanger en voel me nu zon 2 wk zo beroerd.

Wel met ups en donws.

:sick:

Ik heb zetpillen gekregen, Emesafene en die mag ik 2 x per dag.

Nu is het draaglijker.

Hoop dat de weken voorbij gaan en ik me snel beter ga voelen.

Hebben jullie nog tips of ideeen?

Oh en om nog ff te vertellen wat ik met beroerd zijn bedoel.

Alsof je te lang in een kermisatractie hebt gezeten. Zoiets dus en dan de hele dag door :frowning: .

groetjes Claudia

Check! Hier idem!

Het lukt me hier nu al 1,5 dag niet misselijk te zijn door:

• Heel strikt om de 3 uur wat te eten en te drinken
  • sultana’s, appels en pakjes drinken mee te hebben voor nood
  • te boeren als ik die aandrang voel, om de lucht weg te laten
  • als ik misselijk dreig te worden, cola drinken en dan mbv de koolzuur weer heerlijk als Boer Harm ongegeneerd te boeren. Dat lucht dan echt op!
  • vooral gezond te eten, dus niet te vet, lekker fruit of een bakje appelmoes.
  • 's middags max. een uurtje te slapen

Succes met jouw manier te vinden.

Wat een vreselijk gevoel he dat weeige, idd kermisattractie-gevoel!! Blugh!

Ik at idd ook heel vaak. Ik haalde max 2 uur zonder te eten voordat ik misselijk werd.

Zoals blue fairy al zei: sultana’s. Lekker droge koekjes, de eerste at ik al als ik nog in bed lag en toen ik die zoete troep zat was ben ik op de tuc pocket over gegaan. Gewone tucjes alleen per 4 verpakt ofzo.

Verder zorgen dat je altijd iets bij je hebt en ik had van die pilletjes van vsm tegen de 'ochtend’misselijkheid. Verder idd niet te vet eten en bij mij werd het van cola ook minder alleen kon ik niet echt tegen de prik, dus ik liet de cola altijd ff staan zodat de prik er een stuk verder uit was :lol:

Succes ermee, als het goed is hoef je nog maar even voordat het weer minder wordt!

Bedankt voor de tips meiden :-*

Bij mij werkt maar één ding en dat is… blijven eten.

Ben benieuwd hoeveel ik dit keer aan ga komen :oops:

Ik leg 's avonds ook eierkoeken klaar op mijn nachtkastje, zodat ik die snel kan eten voordat ik opsta. Dat scheelt ook al iets!

wat rot zeg, ik ken het ook, ik had de gewone emesafene tabletten en mocht er 3 op een dag, 1 slikt ik savonds voor het slapen gaan zodat ik de volgende morgen niet zo erg misselijk zou worden en dan smorgen nog 1 en smidddags laat nog 1, later had ik er maar 2 nodig en vanaf 14 weken tot 17/18 weken alleen die van savonds nog

verder at ik elk uur wel even wat en veel drinken en fruit eten…sultana at ik ook veel, en ik ging wat meer brood eten smorgens en bij de lunch 1 extra boterham met lekker dik beleg :drool:

ik nam geen eten wat zwaar op de maag ligt. :sick:

succes, hopelijk voel je je snel weer wat beter :hug:

veel rusten in combi met de emesafene… als ik geen rust nam hadden de tabletten bij mij heel weinig effect. Gaf ik me er aan over, dan ging het beter (en dat betekent dus plat liggen, zoveel mogelijk in bed blijven) Ik sliep zo’n 18 uur per dag… :oops: .

maar het is gewoon aftellen tot het beter gaat, en hopelijk is dat gauw het geval… ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld als tijdens mijn zwangerschappen (beide keren tot een week of 17, maar bij deze zwangerschap wel duidelijk merkbaar beter vanaf ongeveer week 12)

:hug:

Idd, blijven eten. Maar niet persé veel, maar wel vaak. Ik probeerde het minimaal eens in de twee uur. Liefst elk uur wel iets. Maar omdat ik absoluut niet teveel wil aankomen, heb ik wel erg gelet op wat ik at. Al ging er soms best zo een zak chips in hoor :wink: Maar ik at vaak een pakje met van die droge crackertjes. Vulde best voor een uurtje, en ik was weer minder misselijk.

En wat bij mij op vakantie echt super hielp: ijskoude cola. Heerlijk! Als ik nu nog wel eens misselijk ben (het is al veeeel minder gelukkig, dus je hebt een goed vooruitzicht), dan drink ik ook een glas cola, en dat werkt ook echt goed.

(dat was een tip van iemand hier op het forum trouwens)

sterkte meid!

sea-bands (armbandjes) hielp bij mij erg goed, ook te gebruiken bij autoziekte. Te koop bij o.a de apotheek en etos

dit omschrijving die ze hierover op internet hebben staan:

Sea-Bands tegen ochtend-misselijkheid bij zwangerschap

• Is geen medicijn, dus geen bijwerkingen
  • Eenvoudig in gebruik
  • Klinisch getest

Veel zwangere vrouwen hebben last van ochtend-misselijkheid en de meeste van hen zien die rond de 14e week van de zwangerschap weer verdwijnen. Enkele pechvogels hebben gedurende de gehele zwangerschap last van misselijkheid en overgeven.

De meeste vrouwen gebruiken liever geen medicijnen tegen ochtend-misselijkheid om het ongeboren kind geen schade te berokkenen.

Wetenschappelijke studies hebben bewezen dat een van de meest effectieve manieren om zonder medicijnen de misselijkheid te bestrijden acupressuur is op het P6 (Nei-Kuan) punt tussen de twee grote pezen aan de binnenkant van de pols.

De plastic knopjes op de Sea-Bands geven op beide polsen voortdurend zachte druk zodat het misselijkheidsgevoel voorkomen of verminderd wordt.

:sick: cola getsie daar moet ik niet aan denken maar ga het maar eens proberen :sick:

@bianca&? wrote:

:sick: cola getsie daar moet ik niet aan denken maar ga het maar eens proberen :sick:

je hebt het topic mooi omhoog gehaald zitten wel goede tips tussen ik neem vaak zoute stokjes als ik misselijk word en cola idd helpt :thumbup:

ps mooie banner bianca :inlove:

hier aan de derde kuur van die zetpillen en had een gekneusde rib van het overgeven … me zetpillen zijn bijna op en dan moet ik zonder… ben benieuwd of de misselijkheid dan weer toeneemt…bij mij hielpen alleen de crackers die toastjes die je door midden kan breken van lu geloof ik je heb ze nu ook met sesam die bevielen echt goed-)

nog een goede tip die bij mij heel goed werkt zijn pepermuntjes!

crackers van Lu of die goedkope van de aldi :wink:

hele dag door kleine beetjes eten. Zodra je bloedsuiker laag is, bijv. s’morgens vroeg of na inspanning wordt het erger.

Het helpt ook om altijd druivesuiker (dextro energy) in je zak te hebben zitten. als tijdelijke oppepper. Daarna wel iets eten aangezien het maar een korte energie stoot geeft.

Ik heb ook emesafene

en citroen snoepjes, vaak tandenpoetsen, coladrinken, druivensuiker, beschuitjes en bijv een volkorenkoekje eten nog voor dat je opstaat.

Maar dan nog, soms blijf je gewoon broerd. Ik helaas deze x ook.

Alleen haalt het de pieken er van af.

Ik probeer ook regelmatig iets te eten, maar ik heb bijna nergens zin in. Een cracker met kaas of een boterham wil nog het beste. Maar zoete dingen vind ik echt helemaal niks. Zelfs een koekje niet :shifty: Maar ik hoef gelukkig niet te spugen, dat lijkt me helemaal naar.

Maar die pilletjes, krijg je die via de ha ofzo? :think: Of helpen die van vsm net zo goed?

@WoLa wrote:

Maar die pilletjes, krijg je die via de ha ofzo? :think: Of helpen die van vsm net zo goed?

Emesafene heb ik via de h.a. gekregen (zetpillen) de pilletjes van vsm helpen bij mij alleen als het niet zo heftig is. die moet je dan echt strikt 3x pd nemen anders heeft het niet genoeg effect.

De vsm korrels zijn wel de moeite waard om te proberen hoor, een vriendin van mij had er wel veel baad bij.

@moedergans wrote:

hele dag door kleine beetjes eten. Zodra je bloedsuiker laag is, bijv. s’morgens vroeg of na inspanning wordt het erger.

Het helpt ook om altijd druivesuiker (dextro energy) in je zak te hebben zitten. als tijdelijke oppepper. Daarna wel iets eten aangezien het maar een korte energie stoot geeft.

Ik heb ook emesafene

en citroen snoepjes, vaak tandenpoetsen, coladrinken, druivensuiker, beschuitjes en bijv een volkorenkoekje eten nog voor dat je opstaat.

Maar dan nog, soms blijf je gewoon broerd. Ik helaas deze x ook.

Alleen haalt het de pieken er van af.

die medicijnen heb ik ook maar soms helpt het niks en geef ik toch over en soms na het innemen van een tablet half uur erna is het raak :sick:

ik heb van alles geprobeerd maar heb nou niet iets wat echt goed helpt het is denk ik het beste even door bijten en uitzingen hopelijk is het hier net als bij nikki met 11 weken over want ik sleur het niet zo lang meer ben net een vaatdoek :roll: