Hallo,
Nou hier is de misselijkheid sinds nu bijna 2 weken geleden toegeslagen. Zo nu en dan zit er een dagje tussen dat ik veel overgeef, maar gelukkig niet elke dag (klopt het even af). Vroeg me alleen af hoe lang het bij anderen duurde voor het over was en wat er bij jullie tegen hielp??
Werk zelf in de gehandicapten zorg en dat lukt nu dus echt niet, loop in de ziektewet en ga maandag op eiegen iniatief maar de arbo arts, gewoon omdat ik niet weet wat er mee te doen. Kan gelukkig nog wel genieten van de zwangerschap, maar moet zeggen dat soms wel even goed zat ben dat vreselijke gevoel en dat gespuug. Heb overgens al medicijnen van de dokter, maar dat helpt niet echt super.
Ben benieuwd hoe lang het bij andere duurde en wat er tegen hielp.
ik begon met 6 weken met spugen en het heeft tot 3 weken voor de bevalling geduurt (wil je niet bang maken hoor) ik spuugde ook wel minstens 4x per dag.
wat hielp tegen het misselijke gevoel was gember eten, en het enige wat ik dronk was melk, werkte ook wel en was het enige qua drinken wat ik binnenhield.
heb je nu al medicijnen van de ha? wat snel, die kreeg ik pas met 4 maanden toen spuugde ik nog maar 1 x per dag en soms zelfs een dagje niet.
Ik kreeg trouwens emasefene
heel veel sterkte iig, ik weet hoe uitputtend het ka nzijn al dat gespuug :hug:
De hele zwangerschap :shock:, daar moet ik toch echt niet aan denken.
Ik heb inderdaad nu al die medicijnen gehad, kan geen kwaad vooor het kindje verders, dus maakte volgens arts niet uit of ik nu zou beginnen of nog even wachte. Heb precies zelfde medicijnen gehad, mag 2 tabletjes of zetpillen per dag.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik vanaf week 7 tot week 17 misselijk geweest.
Moest niet spugen maar had een enorme weerstand tegen eten en moest mezelf echt dwingen om te eten anders werd ik nog misselijker.
Ben toen 3kg afgevallen.
Het enigste wat ik zonder kokhalzen kon eten was fruit en vooral heel sappig fruit zoals appels en sinsaasappels.
Nu bij de 2de zwangerschap van week 6 tot week 15 misselijk geweest en eigenlijk hetzelfde verhaal helaas dus weer veel fruit gegeten anders stond ik constant te draaien op mijn benen.
Heb tijdens deze zwangerschap ook die zetpillen gekregen maar ze hadden bij mij weinig effect.
Wat het werk betreft had ik mazzel want ik had nog vakantie omdat we net getrouwd waren.
Alleen was onze huwelijksreis dus niet zo super als je kokhalzend langs het buffet moet lopen :roll:
Ik werk ook in de gehandicapte zorg en daar aangegeven dat ik bijv. niet kon koken en tijdens het eten was het echt afzien.
he jakkes meid
hou wel goed in de gaten dat je drinkt en blijft plassen.
Deze zwangerschap was ik vanaf t begin misselijk, daardoor kwamen er achter dat t weer zo ver was (waren er wel voor bezig hoor, dus kwam niet overvewachts). en daarna begon ook t spugen…, had emesafene zetpillen gehad. maar helaas hielp dat deze zwangerschap niet. en ben er dan ook 2 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogd (en totaal 10kg was afgevallen :roll: ) was. kreeg daarna primperan zetpillen mee die gelukkig wel hielpen. heb er deze zwangerschap denk ik tot een week of 14 last van gehad.
vorige zwangerschap was t iets minder heftig, maar ook vanaf begin misselijk en spugen, toen hielp emesafene wel. heb er toen tot een week of 20 last van gehad.
sterkte…
oh ja… wat soms hielp was proberen regelmatig klein dingetjes te eten. en vooral waar je trek in heb. bij maaike heb bv echt in het begin een verslaving gehad aan waterijsje… dronk altijd water en thee en dat stond me zo tegen. en toen ik zo misslijk was, lukt het soms wel om een waterijsje te nemen en die bleef dan soms wel binnen…
Net als Ashes ben ik ook de hele zwangerschap misselijk geweest. Ik heb gember geprobeerd, zetpilletje dit, drankje dat maar niets hielp. Tot mijn vk me adviseerde om naar een klassiek homeopaat te gaan, van haar kreeg ik druppels van de geslachtsorganen van de wilde anemoon (jaja :mrgreen: ) en dat heeft me wel de laatste weken doorgeholpen. Misselijk was ik nog steeds maar wel in veel mindere mate.
Wat mij in het begin van de zwangerschap nog wel hielp als ik een vlaag op voelde komen waren gewoon simpele theebiscuitjes.
Heel veel sterkte :hug: en hopelijk ben je snel van die misselijkheid af.
Ja ik gaf ook vreselijk veel over en was misselijk steeds. Ging zelfs bloed overgeven omdat mijn keel helemaal schraal en kapot was gegaan. Ik heb toen esmafene zetpillen gehad. Dat hielp wel. Toen gaf ik nog maar 3/4 x per dag over echt een opluchting. Was ook echt minder misselijk. En de miselijkheid die ik had kon ik vaak over-eten. Met geroosterdbrood, lu-kaakjes de naturel versie, melk of ijs :lol: ja wel fris ijs alleen haha. en fruit!!
Ik vond wel dat wat mij het beste geholpen heeft. Is gewoon de knop om zetten. Ik was zo ziek maar ik moest door ivm examens. Dus geen keuze. En dan moest ik in de bus en al. Ik nam gewoon een plastic zak mee. Had maling aan iedereen die het vies vond als ik moest spugen ookal was dit in de bus. Ik moest nu eenmaal gewoon gaan.
Had dus altijd een lading plastic zakjes mee.
Deed er heel luchtig over. Hield t ook absoluuit niet tegen (in t begin wel en dan werd ik alleen nog misselijker en voelde ik me zieker) ik gaf er gewoon aan toe. Nam t zoals t kwam en dat werkte dat ik toch heel wat dingen gewoon deed. Ondanks dat.
cola
het enige wat bij mij hielp was regelmatig eten, ben nu ook ontzettend veel aangekomen :shock:
helaas stopte de misselijkheid bij mij pas na 6,5maand zwangerschap.
ik werk ook in de gehandicapten zorg en heb ook veel in de ziektewet gezeten…omdat ik het echt niet trok.
ik hoop dat je misselijkheid snel over is…
en je kan genieten van je zwangerschap :hug:
Tammy, ik ben negen maanden lang -letterlijk- kotsmisselijk geweest. Ik wist nog geen eens dat er medicijnen tegen waren :shock:
Het enige wat bij mÃj een beetje hielp was 7-up drinken met kleine beetjes tegelijk.
Ik hou dus nu helemaal niet meer van 7-up :lol:
ik ben van chayenne ook 9 maand lang ziek geweest en overgegeven.
dr was gewoonweg niks aan te doen, en van die tabletjes wist ik niet, en deze zwangerschap helemaal niks geen last :dance:
Bij mij hielpen deze keer de Napoleon citroenballen.
En zorgen dat je geen nuchtere maag hebt.
Maar ik heb bij Robin, en deze keer niet hoeven spugen.
vanillevla!
ik had het met Yvan extreem, ziek ziek ziek (7-17 wk)… ook emesafene, dat werkte op een gegeven moment in hoge dosering… dan kon ik tenminste nog iets… van de ene op de andere dag was het over…
wat ik je nog wel wil meegeven: spoelen spoelen spoelen met water na het overgeven… anders gaat het ten koste van je gebit … het zuur tast je glazuur aan. Door te spoelen met water, neutraliseer je dat.
sterkte meid, die roze wolk is dan af en toe niet in beeld he… :hug:
groetjes, hazze
Druiven eten, lekker koud uit de koelkast. Dat was op een gegeven moment dat ik als enigste nog binnen hield. Ze zijn lekker waterig en je hebt zo kleine hapjes. Heeft bij beide zwangerschappen super geholpen hier!
Sterkte meid, het is heel naar maar er komt een dag dat je zult zien dat je je beter gaat voelen.
Tussen week 6-16 ook erg misselijk geweest.
Leefde vooral op vla en yoghurt, liters van gegeten!
Het enige wat bij mij hielp was constant blijven eten, steeds een paar happen en dan was het te doen. Met 16/17 weken was het ineens over.
Sterkte hoor :hug:
Napoleon citroenballen!
Na een paar dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen vanwege uitdrogen, gaat het nu weer stukken beter met me :dance:. Hopelijk blijft dat zo . Heb nieuwe medicatie gehad en dat werkt erg goed.
ah joh Tammy, wat naar voor je… uitdroging kan snel gaan ja…
Hopelijk gaat het de goede kant op met de nieuwe medicatie! :hug:
groetjes, hazze