wat te doen omgeving Loonse en Drunense Duinen

Over 2 weken gaan wij 3 weken camperen op een boerencamping (de Stamhoeve) vlakbij de Loonse en Drunense Duinen (vlakbij Den Bosch, Tilburg, Waalwijk).

Ik ben op zoek naar leuke, niet te dure, uitjes (speeltuinen, festivals, markten, zwemmen etc.). Natuurlijk kunnen we naar de Efteling, maarja, we zijn pas getrouwd en op huwelijksreis geweest, dus de rek is er qua financien bijna uit.

We reizen met een mannetje van 6 en een dametje van bijna 1. We blijven in principe veel op de camping, dat is voor de kinderen natuurlijk al heerlijk op zich, maar af en toe even weg is wel lekker.

Kijk eens op uit met kinderen. Daar kun je vanalles in de buurt vinden. (Het bekende ervoor en erachter)

Ik hoorde van iemand dat er in het bos van Oisterwijk een leuk pad (paaltjes) te volgen is van NatuurMonumenten.

In Hilvarenbeek zit Dierenpark Beekse Bergen maar ook Speelland Beekse Bergen.

En in Hilvarenbeek zelf zit een ijszaak met erg lekkere ijsjes. (kweet alleen niet hoe die heet :think: )

vergeet de duinen zelf niet :angel:

@crien wrote:

Ik hoorde van iemand dat er in het bos van Oisterwijk een leuk pad (paaltjes) te volgen is van NatuurMonumenten.

In Hilvarenbeek zit Dierenpark Beekse Bergen maar ook Speelland Beekse Bergen.

En in Hilvarenbeek zelf zit een ijszaak met erg lekkere ijsjes. (kweet alleen niet hoe die heet :think: )

Beekse Bergen is ook best prijzig qua entree voortaan hoor!

Dus tja die zou ik ook niet nemen.

Misschien vind je de Oliemeulen in Tilburg wel leuk, ben je niet de hele dag mee bezig maar ja, als je alles op je gemakje bekijkt is het wel leuk om te doen.

Moet je even op Google zoeken :wink:

Zwemmen kun je Oisterwijk bij Staalbergven maar dat is een buitenbad, wel een fijne en hier in Tilburg zit Stappegoor, dat is binnen en buiten.

Je kan eventueel naar Pukkemuk gaan in Dongen, ook op Google te vinden, ouders betalen geen entree.

wij gaan erg vaak naar de drunense duinen…heerlijk wat heb ik dan een rust :lol: De kids vermaken zich daar prima heerlijk hutten bouwen…schepjes en emmertjes mee…lekker picknicken. De jongste vind alleen in het zand friemelen al geweldig haha.

We hebben dan echt geen kind aan ze.

Je hebt daar een restaurant waar je heerlijk kunt eten , en de kids vermaken zich in de speeltuin en kinderboerderij.

Ook kun je er midgetgolven( :think: schrijf je dat zo?)

Fijne vakantie alvast!!!

gr. inge

@fiep klophout wrote:

vergeet de duinen zelf niet :angel:

uiteraard! :thumbup:

o, dat klinkt goed allemaal. Ik ga het allemaal even noteren en dan hebben we tijdens de vakantie wat te kiezen. En verder duimen voor een beetje mooi weer, dan is het op de camping an zich ook al heerlijk.

In de buurt zit De Financien, daar kun je midgetgolven, hebben ze een hele mooie speeltuin (sommige dingen iets verouderd) en ook een leuk groot springkussen. En ze hebben er lekkere pannekoeken.

Veel plezier op vakantie!

Tussen Kaatsheuvel en Tilburg vind je 't blauwe meer, dat is tegenwoordig een buitenzwemgebeuren. Het ligt aan de baan achter de plakken (is goed te googlen)

Waalwijk heeft een best knus centrum om te winkelen, vrijdagavond koopavond.

Neem je fietsen mee? In de Loonse en Drunense duinen liggen geweldige fietspaden.

Plan vooral relaxdagen met emmertjes en picknickmanden in de duinen. Lowbudget, maar zoo leuk voor de kinderen.

Veel is al genoemd :thumbup:

Openluchttheater oisterwijk

Bezoekerscentrum oisterwijk

Kersehouwe heeswijk

Natuurlijk even hier langs komen :thumbup:

@romata wrote:

Natuurlijk even hier langs komen :thumbup:

Goed plan!

Of je komt gezellig op de camping langs met de kids! :mrgreen:

speeltuin/terras de waterput in oisterwijk en klauterwoud in oisterwijk (laatste ook evt voor binnen mini klautergebeuren)

roestelberg heeft leuk terras met enorme berg zand ernaast en duik vooral veel die duinen in, heerlijk!

@wieniex wrote:

speeltuin/terras de waterput in oisterwijk en klauterwoud in oisterwijk (laatste ook evt voor binnen mini klautergebeuren)

roestelberg heeft leuk terras met enorme berg zand ernaast en duik vooral veel die duinen in, heerlijk!

Ja de waterput. Daar hebben we in de meivakantie en de weekenden daarna heel wat uurtjes doorgebracht. Lekker gedronken, gegeten en kids gespeeld. Heerlijk! In oisterwik en omgeving kun je goed fietsen door de bossen. Bij de drunense duinen ook trouwens.

Fijne vakantie!

Van 4 t/m 14 augustus is het boulevard in Den Bosch (http://www.festivalboulevard.nl).

Verder zijn de duinen zelf zoals eerder genoemd absoluut de moeite waard. Ik las al de Roestelberg. Ook heb je http://www.bosch-duin.nl en http://www.herbergdedrielinden.nl (restaurants aan de voet van de duinen met leuke speelmogelijkheden erbij).

Ook Duinoord is een recreatiecentrum bij de duinen. Het heeft een grotere speeltuin en midgetgolf. Wel iets minder authentiek dan de 2 eerder genoemde restaurants.

Heusden is een klein vestingstadje (ligt tussen Den Bosch en Waalwijk in). Op maandag (en dinsdag) zijn daar veel winkels gesloten maar op zondag is bijna alles open.

Groet Majel