Wat te doen na terugplaatsing

Geen idee of dit dubbel is zo ja, verwijs me dan maar naar het juiste topic ;-).



Morgen heb ik een terugplaatsing en ik vroeg me af of er hier mensen met ervaring zijn die mij kunnen vertellen wat ze de dagen/weken (hopelijk maanden :mrgreen: ) na de terugplaatsing gedaan of juist niet gedaan hebben. En wat voor effect dat had.

Prit stiften meesturen is geen optie en 2 weken op bed liggen met mijn benen dicht gaat het helaas niet worden aangezien er ook gewerkt moet worden ;-).



Alle tips zijn welkom :smiley:



Uiteraard weet ik dat een berg geluk en rustig (ontspannen) afwachten het beste is. Mja, dat doen we al 21 rondes lang :shifty:

Je mag gewoon alles doen. Je hoeft in principe niks te laten en je kunt ook niks doen om het zwanger worden te stimuleren. Je kunt een embryo niet uitplassen of eruit lopen, springen, vrijen. Onze gyn vergelijkt de baarmoeder en het baarmoederslijmvlies altijd met een dubbele boterham met pindakaas. Een embryootje wordt daar als het ware tussen geplakt en kan er niet uit.



Ik dronk geen alcohol tijdens de wachtweken (dat drink ik sowieso al vrijwel nooit), ik heb nooit gerookt. Ik at geen rauwe etenswaren. Ik deed zeker vlak na de terugplaatsing rustig aan, dus niet intensief sporten of heel zwaar tillen. In principe mag dat laatste wel, het was meer voor mijn eigen gevoel dat ik er dan alles aan gedaan had.



Verder is het een kwestie van afwachten en hopen dat je geluk hebt.

Succes & sterkte met de terugplaatsing en wachtweken!

Zoals Jippie al zegt rustig aan doen de eerste dag.

Hier mocht ik niet zwaar tillen, ik werkte in de kinderopvang en dus die dag was ziektewet.



Voor de rest mag je alles wel doen.





Enne veel plezier vandaag! Hoop dat je een mooie emmy terug krijgt.

Ik las ergens dat iemand zei dat ze tot aan de eerste echo geen seks mochten hebben … Dat leek me een zware opgave.



Ik heb vandaag en morgen vrij dus dat word straks weer lekker mijn bed in :mrgreen:



Hoop ook op een mooie, we zullen zien straks :slight_smile:

Je mag gewoon seks hebben. Ik zou het niet meteen na de punctie doen in verband met infectiegevaar. Door het prikken ontstaan er kleine wondjes. Maar na een paar dagen mag het zeker weer. Tijdens de wachtweken en een eventuele zwangerschap mag het gewoon, hoor. Dat kan helemaal geen kwaad. Je kunt het er niet uit wiebelen. :mrgreen:

Ja stom he. Ik weet dat het er niet uit kan vallen/uit kan glijden/uitgewiebeld kan worden. Maar toch voelt het raar… :think:

@SuusyQ wrote:

Ja stom he. Ik weet dat het er niet uit kan vallen/uit kan glijden/uitgewiebeld kan worden. Maar toch voelt het raar… :think:




Heel herkenbaar hoor. Heel veel succes in de slopende wachtweken en hopelijk is dit een topper die pas over een kleine negen maanden zijn koppie komt laten zien.

Heel herkenbaar, hoor! :wink:

Dankjulliewel :mrgreen:

Er is al weer een nieuwe dag aangebroken, gister ging best snel ;-).



Hoe vroeg hebben jullie eigenlijk getest?

Volgens ons “schema” mogen we 17 dagen na de punctie testen (de 19e) alleen dat vind ik echt veeels te lang! :hand:

Dus ik dacht zondag de 17e, ik las nl dat pregnyl 10.000 EI er na 14 dagen uit is … :shifty:

Wij mochten altijd twee weken na de terugplaatsing testen, dat was 16-17 dagen na de punctie. Ik hield me daar altijd wel aan, ik heb één keer een dag eerder getest. Op zijn vroegst zou je het twee weken na de punctie kunnen proberen, sommigen mogen dan al een test doen. Je moet de punctie als eisprong zien. Eerder testen is niet betrouwbaar.

Wat Jippie zegt dus.

Ook hier testen 2 weken na de tp. Maar ik werd steeds ongi 11 dagen na tp.

Dank voor het advies. Ja inderdaad veel eerder dan 14 dagen na punctie is niet betrouwbaar.

Bijzonder dat de ene 14 dagen na punctie en de andere 14 dagen na terugplaatsing mogen testen :think:

Dat is om het overzichtelijk te houden denk ik … :roll:



Jippie. Ik heb in FF idd de punctie dag als “eisprong” dag gemarkeerd :smiley:





Stom Krabje dat je na 11 dagen al weer ongi werd!

SuusyQ, wat spannend allemaal, dan komt de testdatum voor jou al aardig in zicht toch…



Ik mocht na mijn ‘verse’ terugplaatsing 14 dagen na de punctie testen, en die was toen positief :smiley: is nu een prachtig meisje van anderhalf jaar.



Vorige week hebben wij een cryo terugplaatsing gehad en nu zit ik dus weer in de wachtweken. Loop weer met evenveel vragen rond als destijds, waar ik steeds meer antwoorden op vind. Maar uiteindelijk komt het er op neer: geduld hebben en wachten tot je mag testen.

Ik doe het nu ook wat rustig aan en verder veel afleiding proberen te zoeken. Ik mag de 22e of 23e testen. Nog 11 dagen… :shifty:



En jij, ga je zondag testen? Dat is dus nog een kleine week, spannend! Succes de komende week met wachten :wink:

Wij mogen 17 dagen na de punctie testen…

Dat zou dinsdag zijn (De 19e) dat duurt mij te lang dus we hebben afgesproken dat we as zondag testen.



SPannend hoor! Op zich gaan de wachtweken redelijk maar toch… Zou fijn zijn als je af en toe naar binnen zou kunnen kijken :-).



Duim voor je dat het over 11 dagen positief mag zijn :pray:

ja het zou zeker fijn zijn als je toch eens naar binnen zou kunnen kijken hoe het er daar voor staat, maarja, we moeten geduldig afwachten. Voor jou schiet het al aardig op SuusyQ. Wij willen over een week gaan testen, 1 dag eerder dan eigenlijk ‘mag’.

Hou je het wachten nog vol?

Nee, het wachten valt zwaar op dit moment. Maar goed, meer kunnen we niet doen, dus we houden gewoon braaf vol :-).

nog 1 dag SuusyQ :pray:

Denk dat het hier gedaan is, net een heeeel klein beetje rode bloedspoortjes, dus denk dat de medicatie m’n menstruatie aan het tegenhouden is :cry: Doet me meer dan ik vantevoren had verwacht moet ik zeggen :frowning: