Wat te doen met waterwratjes??

Ik word helemaal gek van de waterwratjes bij mijn zoontje van 5. Hij heeft ze onder zijn arm, op zijn romp en onder zijn bovenarm. Op zich valt het niet heel erg op, maar ze breiden alleen nog maar uit. Het standaard advies van de huisarts is gewoon niks doen, het is een virus en gaat binnen twee jaar vanzelf over…Maar twee jaar is wel erg lang! Het vervelende vind ik dat hij er zo’n jeuk aan heeft.

Je lees op internet hele wisselende verhalen over spray-away waterwratten, zinkzalf en jodium.



Maar hebben jullie goede en positieve ervaringen of de tip voor mij??

Ik heb wel eens gehoord dat ze ook besmettelijk zijn, dus ook daar moet je dan mee oppassen! Ik hoorde laatst bij de apotheek dat je kan wassen met betadine.

het enige wat ik nog weet, maar ik zelf niet bij de meisjes gebruikt heb is betadine scrub.

Het ergste wordt het vlak voor ze gaan verdwijnen. Dan gaan ze meestal eerst ontsteken

esmay heeft ze net onder haar kont :roll: daar komen ook steeds meer bij… heb ze 1 keer weg laten stippen maar vond dat geen succes…

dus ik lees hier even mee!!

Ik heb idd een tijdje een homeopatische spray gebruikt voor mijn dochtertje. Het is elke keer zo dat als er 1 weg gaat er 2 nieuwe bij komen. Voordat ze weggaan gaat hij eerst ontsteken en dat doet wel pijn.



Het is voor zover ik heb begrepen niet besmettelijk. Ik heb de laatste paar keer het wratje er uit getrokken. Als hij er al een tijdje zat en we gingen in bad dan kwam er op een gegeven moment een witte kop op. Dan pakte ik een watje en trok het eruit. Dan trok ik echt een balletje eruit. Het ging dan wel bloeden en deed er dan gelijk een pleister op.

(als het gaat bloeden is dat voor diegene zelf wel besmettelijk dus er moet wel snel een pleister op).



Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft gehad, maar ze heeft nu iig geen waterwratjes meer!!! (ze heeft ze ongeveer een jaar gehad)

Elke dag wassen met betadine scrub. En aanstippen met betadinezalf en daar een pleister over. Juist doorgaan als ze gaan ontsteken. max heeft ze ook meer dan een jaar gehad in zijn knieholtes. Openkrabben of uithalen is niet aan te raden omdt er dan steeds meer komen.



Succes!

Amber heeft ze ook gehad. Zij had ze op haar armen, benen en romp. Ook hier was het advies van de HA niets aan doen. Het laten weg halen is vaak ERG vervelend. In het begin spreidde het zich vooral uit. Wanneer er genoeg antistoffen zijn aangemaakt, komen er geen nieuwe wratjes bij. Het nadeel is dus dat ze eerst ontstoken moeten raken en dan pas verdwijnen en dat kost veel tijd.



Hier heeft het precies een jaar geduurd.

Overigens plakte ik de ontstoken wratjes altijd af met een pleister.

Hier hebben ze allebei enorme last ervan gehad. Echt heel erg vervelend.

Maar omdat het erg heftig was, was het wel sneller weg, ze gingen bij bosjes tegelijk ontsteken en dan was het wel over.

Wat heel goed, effectief en totaal pijnloos helpt bij wraten is een zilvernitraatstift.

Deze kun je gewoon bij de apotheek halen, het is een stokje met een zilverpuntje ietsjes nat maken en de wrat er mee aanstippen.

De wrat wordt dondergrijs/zwart en valt er dan na verloop van tijd vanaf.

Ik heb zelf last van waterwratjes,

Het is ook besmettelijk behalve als iemand het al heeft gehad,

Meestal krijgen kinderen het,

Ik ben er wat te laat mee, heb het tijdens mn zwangerschap gekregen en het meeste is al weg maar er zitten er nog een paar op een plekje waar ik het graag weg wil hebben, Ik heb eerst een soort van zinkzalf gehad maar dat werkte voor geen meter, nu heb ik 2 dec een afspraak in het ziekenhuis om het onder verdoving weg te laten schrappen.

Er zit er ook eentje onder mn oog maar dat zou een litteken worden dus het word maar afwachten tot het vanzelf weg gaat en dat kan wel even duren!



Groetjes Jeanette

Ik had ook een spul gekregen wat heel erg brande als het maar op je huid kwam, het is niet aan de raden…

@dragon wrote:

Wat heel goed, effectief en totaal pijnloos helpt bij wraten is een zilvernitraatstift.

Deze kun je gewoon bij de apotheek halen, het is een stokje met een zilverpuntje ietsjes nat maken en de wrat er mee aanstippen.

De wrat wordt dondergrijs/zwart en valt er dan na verloop van tijd vanaf.




Dit moet je absoluut niet doen bij waterwratjes!! Ik dat ook gedaan en kreeg ontzettend van de dokter op m’n kop! Helaas heb ik ook geen tip over wat je wel moet doen, maar dat in ieder geval niet. Dat werkt alleen bij gewone wratten.

Ik heb ook spray-away gehaald en heb niet het idee dat het erg helpt, Jayden had er een paar maar sinds hij er eentje per ongeluk kapot krabde (heb er wel een pleister op gedaan) zijn er veel meer gekomen, iemand gaf mij als advies prik weg van VSM te gaan gebruiken, maar dit heb ik nog niet gehaald… :think: :think: