Wat te doen met vijf kids...

Hoera, donderdag mag ik een dagje oppassen op de kinderen van mijn zus. Ze zijn 7 en 11 jaar. Mijn eigen kinderen zijn 4, 2 en 0 jaar. Ik heb me voorgenomen om tussen de middag een flinke stapel pannenkoeken te bakken, maar verder heb ik nog geen idee wat ik kan gaan doen met het zooitje. Met de auto ergens naartoe is uitgesloten met 5 kids en bij ons in de buurt is weinig te doen (wel een speeltuintje, maar er wordt neerslag voorspeld). Mijn kinderen spelen met het poppenhuis, kleuren, puzzelen en kijken naar Dora, maar daar zijn die van mijn zus te oud voor. Wie kan me helpen aan wat leuke activiteiten? :pray:

Koekjes bakken

knutselen met brooddeeg, afbakken en beschilderen

puzzelen

leuke dvd huren

bordspelletjes

mini playbackshow organiseren

knutselen

sjoelen

stoelendans

:lol: :lol: :lol:





Kun je geen goedkoop behangrol kopen en ze daar wat mee laten prutsen? Als de jongsten in bed liggen, lekker verven ofzo? Spel doen?



Vinden de oudste 2 het niet leuk om mee te helpen met verzorgen van de jongsten?



Eh… kun je geen hond leasen?





Of gewoon naar een winkelcentrum? Zit dat niet in de buurt?

Taartbodem maken of een cake bakken en zelf laten versieren (hagelslag, slagroom, glazuur, enz.)

als mijn nichtje en neefje van 12 en 8 komen vermaken die zich prima met onze kids van 4 en 1 zonder dat ik me over moet denken gaan ze samen spelen dus zou me er niet te druk om maken.



gewoon leuke dvd klaar leggen met wat lekkers voor als ze zich echt vervelen en verder zou het wel los lopen

Ik zou je zus vragen wat ze leuk vinden om te doen :wink: .

Hoef jij je niet suf te piekeren :mrgreen: .

@hendrika wrote:

als mijn nichtje en neefje van 12 en 8 komen vermaken die zich prima met onze kids van 4 en 1 zonder dat ik me over moet denken gaan ze samen spelen dus zou me er niet te druk om maken.


Hier hetzelfde. Ik zou geen programma maken, maar ze gewoon lekker laten omrommelen. :mrgreen:

@NoortjeP wrote:

:





Of gewoon naar een winkelcentrum? Zit dat niet in de buurt?




:shock: dat vind ik nou niet echt een tip voor een relaxte middag met vijf kids :lol: Bovendien voor hen geen lol aan.



Mijn ervaring is ook dat de kinderen zich met elkaar vermaken. Verder wat knutselen, met de groteren evt wat lekkers bakken/laten helpen met koken en de dag is zo om.

Geef ze wat knutselspul en ze zijn vast zoet. Ik zou niks speciaals gaan doen, meestal vermaken die kids zichzelf wel, juist met kids en speelgoed van jongere kids, ook al zijn ze ouder.

Bedankt voor jullie reacties :-*



Helaas krijg ik net bericht dat mijn zus morgen toch thuis blijft en de kids dus niet komen. Wij hadden ons er zo op verheugd :? Nou ja, moet ik maar de hele dag spelletjes doen en pannenkoeken bakken met mijn eigen kinderen :mrgreen:

@Lune wrote:

@NoortjeP wrote:
:





Of gewoon naar een winkelcentrum? Zit dat niet in de buurt?




:shock: dat vind ik nou niet echt een tip voor een relaxte middag met vijf kids :lol: Bovendien voor hen geen lol aan.



Mijn ervaring is ook dat de kinderen zich met elkaar vermaken. Verder wat knutselen, met de groteren evt wat lekkers bakken/laten helpen met koken en de dag is zo om.






:lol: :lol: :lol:



ja, nu ik erover nadenk… :doh: :mrgreen:







Maar eh… Winnie, kan je zus niet zowieso komen? Of alleen de kinderen?

Ach en pannenkoeken bakken met je eigen kinderen is toch ook leuk? :inlove:

@Winnie11 wrote:

Bedankt voor jullie reacties :-*



Helaas krijg ik net bericht dat mijn zus morgen toch thuis blijft en de kids dus niet komen. Wij hadden ons er zo op verheugd :? Nou ja, moet ik maar de hele dag spelletjes doen en pannenkoeken bakken met mijn eigen kinderen :mrgreen:




Ook jammer…