Even een uitdaging. Misschien beschikken jullie over creatieve mannen of hebben zelf briljante ideeën.
Wij hebben een reservewiel in de schuur staan, nooit gebruikt.
Wilden hem alvast apart zetten voor het grof vuil,maar onze jongste heeft hem vaker zien staan in de schuur en is zich er heel erg aan gaan hechten, kortom of het wiel mag blijven.
Ik zie er wel een gat in. Eli heeft een Cars kamer en zie eigenlijk wel dat dat wiel (zwart met rode binnenkant) daar wel heel leuk in gaat staan.
Maar als wat?
Het wiel is schoon, niet bijzonder groot,maar ga er uiteraard nog even flink met extra schoonmaak overheen.
Ik zit te denken hem om te toveren tot bijzettafel of kruk/ zitje.
Er zou een dikke tafelpoot (kort) onder kunnen,maar eventueel ook van hout of hard plexiglas een tafelblad (is ook wel leuk,omdat de velg dan zichtbaar blijft).
Heb alleen geen idee of het wel slim is, of het te doen is en hoe ik (als niet zo handig persoon) dit op een veilige manier kan doen.
Mocht het te lastig worden,kan ik de binnenkant ook bekleden en volstoppen met vulling om er een zitje of soort poef van te maken.
Het wiel is zelf nooit gebruik zoals ik al zei,maar hoe slim het is zoiets in zijn kamer te zetten,schat ik misschien niet goed in.
De gaten aan de zijkanten passen ook 4 poten doorheen,zodat het een stabiele tekentafel kan worden. Hij heeft niet zo’n grote kamer,dus een blad ter grootte van een wiel kan net goed zijn.
Ideeën? Alvast bedankt!
En voor wie denkt, die is gek, ja zou best kunnen…toch eerst peilen,voordat ik het opgeef.
autowiel? fietswiel?
@fiep klophout wrote:
autowiel? fietswiel?
Euh autoband dus. :shifty:
Misschien is leeg laten lopen ook niet overbodig? Maakt hem meteen wat lichter.
@mandy_d. wrote:
Misschien is leeg laten lopen ook niet overbodig? Maakt hem meteen wat lichter.
:lol: lucht weegt niks he.
@Kittycat wrote:
@mandy_d. wrote:Misschien is leeg laten lopen ook niet overbodig? Maakt hem meteen wat lichter.
:lol: lucht weegt niks he.
Dat is waar,maar maakt de randen wat zachter (kan er dan eventueel ook makkelijker een blad op vastzetten.
Op google kom ik wel wat tegen,maar niet helemaal wat ik bedoel, of liever gezegd helemaal niet,maar wel leuk om te zien.
Zoek er nog een en maak ze als wielen aan zijn bed of hang hem aan de muur en teken er een auto omheen.
mijn eerste idee was net als de jouwe: een tafeltje van maken!
Poten eronder (hoeft niet heel moeilijk te zijn) en plexiglas plaat erop om te blijven zien wat het is.
Zelf ben ik niet zo creatief maar volgens mij hebben wij in ons cluppie augustus 2005 mama’s een hele creatieve mama zitten, zij heeft waarschijnlijk wel wat briljante ideeën.
Ik heb een beetje zitten googlen en misschien is dit wat?
Ook leuk, maar misschien minder geschikt voor in een slaapkamer. Hm…afbeelding doet het niet, maar was een autobandschommel (band horizontaal, niet zoals vaak aan een boom verticaal).
Tafeltje:
Zag er ook één met een plexiglas bovenkant…vind ik mooier, maar is ook lastiger te bevestigen.
Vind het idee van een auto op de muur en dan de banden er op ook leuk. En is ook wat eenvoudiger.
Als ik kijk naar de foto die je hebt gepost zie ik die poten en leuningen. Denk dan gelijk aan jaaa door de helft, popnagels erin om ze aan elkaar te ‘nieten’ en dan onder elkaar hangen aan de muur. De velg erboven omdat die gewoon stoer is en je hebt een gave opbergplek voor autootjes en evt iets van racebaanspul. De hele kamer lijkt dan gelijk omgetoverd in een auto kamer. Als je het daarna nog wat verder wilt doortrekken kun je kijken of je met de oude binnenband een toffe plafondlamp kunt maken. Dus zeg maar het frame van een stoffen kap bekleden met de uitgeklapte (kan ws nog net met een sterke schaar) binnenband. De blokker ed heeft speciale tangen waarmee je van die ringen in stof ed kunt bevestigen wie weet werkt dat ook voor binnenband materiaal. Heb er zo even geen plaatje van maar wie weet Die binnenband geeft je ws zoveel rubber dat je er mss zelfs nog wel wat meer mee kunt doen. Pennenbakjes, penselenbakjes dat soort kleine fröbeldingen die de kamer opleuken.
Ik zou wel een betere tang kopen dan die van de Blokker…zeker voor een binnenband…ik krijg er namelijk nog geen twee velletjes papier mee aan elkaar… :silenced:
@Nienke123 wrote:
Ik zou wel een betere tang kopen dan die van de Blokker…zeker voor een binnenband…ik krijg er namelijk nog geen twee velletjes papier mee aan elkaar… :silenced:
Das sjips ga ik mijn man ook maar doorgeven want die hoopte dat ie er gaatjes mee in broekriemen ed kon maken. 8) De ouderwetse priemmethode dan maar voor hem.
Even kort typ rot op iPad, zie hele goede ideeën super meiden, thanks! Ga er later even rustig voor zitten . Dkan, ja had ik ook al bedacht, Son zou er vat wel raad mee weten, misschien gooi ik het facebook ook wel op. Band ontleden klinkt wel goed, maar tekentafel trekt me ook nog steeds.
Zo, eindelijk weer een normale computer.
Veel dank dames. Fijn dat ik in ieder geval geen “wat een dom plan” reacties heb gezien. Het kan dus wel, een autoband in huis
Rhiannon, klinkt gaaf. Vrees alleen dat ik er niet mee weg kom om de band te ontleden. Eli vraagt niet veel in het leven,maar de band moet wel band blijven. Daarbij een tafel heeft hij sowieso nodig.
Autobandschommel (met touw in het midden en band horizontaal) zag er ook erg leuk uit. Helaas, kamer te klein en bevestiging kan niet safe (aan plafond o.i.d.).
Autobanden (nog 1 erbij) aan bed, ook niet. Eli heeft een half-hoogslaper.
Denk dat we voor een tafel gaan. Hopelijk kan ik redelijk dik plexiglas of iets anders vinden,zodat de band zichtbaar blijft. Poten er onder gaat geen punt worden, mijn moeder zag ook wel opties,maar er kan aan de onderkant (gaan de holle kant onder doen) een houten plaat vastzetten,waar de poten stevig aan kunnen. Die zitten dan wel.
Door die houten plaat, kan er aan de bolle kant (die komt boven,omdat hij rood is en het tafelblad iets boven de band zelf laat rusten (kortom, groter blad mogelijk die dan net zo breed als de band gaat worden), een dikke schroef om het blad mee vast te zetten (desnoods met een klein blokje er tussen.
Pff, nu nog zoeken naar materiaal. Plexiglas met wel een randje omheen gelijmd worden,maar grotere uitdaging is om hem mooi rond te snijden…
Oooh echt kijk naar een optie om het te laten snijden! Vrees dat alles wat je zelf gaat proberen rafels of erger een breuk zal opleveren. Vraag desnoods bij een DHZ winkel na of zij je ermee willen en kunnen helpen aangezien ze ook zaagtafels voor hout hebben. Wellicht kunnen ze je daarmee helpen. Evt daar ook het plexiglas afnemen dan zijn ze meestal bereidwilliger. Iig veel voorpret gewenst en hopelijk vind Eli het resultaat helemaal te gek. :thumbup:
@Rhiannon wrote:
Oooh echt kijk naar een optie om het te laten snijden! Vrees dat alles wat je zelf gaat proberen rafels of erger een breuk zal opleveren. Vraag desnoods bij een DHZ winkel na of zij je ermee willen en kunnen helpen aangezien ze ook zaagtafels voor hout hebben. Wellicht kunnen ze je daarmee helpen. Evt daar ook het plexiglas afnemen dan zijn ze meestal bereidwilliger.Iig veel voorpret gewenst en hopelijk vind Eli het resultaat helemaal te gek. :thumbup:
Thanks! Dat advies gaf mijn moeder ook al. Zij hebben een serre aangebouwd en veel plexi-glas gebruikt,dus kennen het scheur en breukgevaar. Vind te dunne plastiek of plexi ook niet handig, dat buigt om, gaat sowieso dikker spul worden en dat ga IK niet snijden. Ga ze inderdaad maar even lief aankijken bij de DHZ. Even cirkeltje maken moet toch te doen zijn? Misschien meteen vragen of ze gaatje boren in het midden, al kan ik dat wel heel voorzichtig, desnoods neem ik er meteen 2 af.
Mocht het binnenkort af zijn (nog meer op de to-do lijst) dan show ik het resultaat wel. Wil het wel zoveel mogelijk buiten kunnen doen i.v.m. de zooi in huis. Moet het weer ook meewerken.
Ben aagje naar het resultaat! Wordt vast tof. :mrgreen: Het gaatje in het midden…wordt dat om iets ‘in’ te doen zodat er bv kleurpotloden oid in kunnen? Hopelijk kunnen ze je goed helpen bij de DHZ en anders doorverwijzen naar iemand die het voor je kan.
Hier ook de kinderkamer van zoonlief aan het doen aangezien alle babymeubels er ondertussen uit zijn (commode en bijpassende kast) en hij aan de Ikea kastjes is. Maar ook de plank die eigenlijk boven de commode zat is nu verplaatst dus hij krijgt nieuwe planken. En ik vond boven op zolder (oh echt opruimen en je vind van alles :oops: ) nog een ijzeren stang van Ikea waar je van die bekers aan kunt hangen. Die wil ik ook nog graag op zijn kamer hebben hangen onder de planken. Niet zo spectaculair als een gave autobandtafel. :lol: En ik mag nog iets tofs zoeken zodat ook de plafondlamp verplaatst en vervangen kan worden en heb nog een hele baan stof met treinen. Nog een krans af te maken voor de babykamer mijn handen jeuken maar mijn rug doet pijn hahahaha.
Zal het zeker showen (als het gaat lukken). Moet nog even geduld hebben, zodra het weer beter gaat worden kan ik knoeien in de tuin. Eerst de gang behangen,maar misschien zie ik snel wel een kansje om aan de poten te beginnen.
In principe komt er geen gat in het midden hoor, bedoelde het gat van de band,waaronder ik wat hout kan doen om de boel te bevestigen.