Wat te doen met de melk uit de vriezer...

Mijn zoontje krijgt nog 1 a 2 keer borstvoeding per dag. Meestal krijgt hij dat in een flesje. Ik kolf nog 1,5 voeding per dag, maar het wordt langzaam aan minder. Nog even en dan moet ik dus de voorraad in de vriezer gaan aanbreken, maar ik heb hem laatst een voeding uit de vriezer gegeven, maar hij leek het niet lekker te vinden :?

Hij dronk wat en dan drukte hij de fles weg, nam een slok en duwde de fles weg. Hij liet zo’n 80cc staan. Ik heb toen een fles fv gemaakt en dat dronk hij op…



Hoe ga ik die 3-4? liters bv toch bij hem naar binnen krijgen??



Had al bedacht om het te bewaren tot hij 6 maanden is en er dan pap van maken ofzo :lol: Maar de eerste voedingen zijn van november en moeten er dus binnenkort wel uit…



Iemand tips?? :shifty:

als hij het echt niet wilt kan je het misschien met kunstvoeding mengen.

Dus helft helft??

Hij moet misschien even wennen? Ik zou het gewoon blijven proberen, wie weet…

Wil hij wel vers gekolfde melk?



Is het de smaak van het invriezen, of vindt hij het misschien maar raar dat hij jou niet voelt, maar wel proeft?

(Als dat zo is, dan kan ik me voorstellen dat hij wel kunstvoeding uit een flesje neemt, omdat hij dat niet met jou associeert…)

Hij drinkt al vanaf dat hij 8 weken was bv uit de fles. Sinds een maand krijgt hij er kv bij. Dat gaat dus prima, maar hij wil de melk dus graag vers :wink:



Ik dacht dat je bv en kv niet kon mengen, maar dat kan dus wel?! Dan ga ik dat eens proberen!

Ik weet niet of je het verwarmt, maar sommige kindjes lusten de bv uit de vriezer (liever) koud uit de koeling of op kamertemp. Lenn kreeg het bijv als het een half uurtje uit de koelkast was (nooit langer dan dat) en dronk het dan zó oP!

Mijn zoontje vond melk uit de vriezer ook niet lekker ( en ik kon hem daarin gelijk geven, want ik heb het wel eens bv uit de vriezer geproefd :sick: ). Ik mengde het dan met 3/4 KV, dan wilde hij het wel.

Gewoon mengen met kv.

@Lu wrote:

Hoe ga ik die 3-4? liters bv toch bij hem naar binnen krijgen??



Had al bedacht om het te bewaren tot hij 6 maanden is en er dan pap van maken ofzo :lol: Maar de eerste voedingen zijn van november en moeten er dus binnenkort wel uit…



Iemand tips?? :shifty:




Door omstandigheden heb ik bij mijn oudste zoontje lange tijd gekolft naast de live BV en zo ook een aardig voorraadje in de vriezer opgebouwd. Vanwege onze problemen, ben ik toen ook de eerste paar maanden regelmatig bij een lactatiekundige geweest en die zei dat je moedermelk best tot 1 jaar in de vriezer kon hebben.

Natuurlijk heb ik - als ik extra melk nodig had - steeds de oudste melk uit de vriezer genomen, maar hij heeft uiteindelijk ook gewoon melk gekregen dat al meer dan een half jaar in de vriezer had gelegen (wel **** vrieskist) en geen enkel probleem!



Als hij het ècht niet lekker vindt, misschien je melk eens laten controleren? Heeft een vriendin van me nl eens laten doen, omdat haar zoontje de melk uit de vriezer ook niet wilde en haar melk bleek dus niet tegen invriezen te kunnen (was na ontdooien niet meer goed)…



Mocht je het echt helemaal niet bij hem naar binnenkrijgen, niet weggooien! Moedermelk is (ook) heel goed voor de huid, dus dan lekker in het baby-badje kiepen - spaart ook weer badschuim ;).

Hier ook zo’n kieskeurige drinker… :roll: Hij krijgt nu óf verse melk mee of kv(vooral op di omdat ik van do tot di vaak niet kan overbruggen).



Geen probleem: wij mengen het nu met rijstebloem en omdat dat met bv niet bindt, kun je het gewoon in een flesje blijven geven :thumbup: kun je je zoontje ook als jij al gestopt bent met bv geven toch nog wat bv meegeven :wink: :wink: