ik vroeg me af hoe jullie met bepaalde dingen omgaan als jullie nog niet in verwachting zijn maar het wel graag willen worden. En dan bedoel ik ten aanzien van alcohol, medicijnen, extra vitaminen.
Ik slik natuurlijk wel foliumzuur, maar weet eigenlijk niet in hoeverre ik me druk moet maken om de rest. Afgelopen week had ik bijv. een flinke griep te pakken, maar ik durfde eigenlijk geen medicijnen te nemen, want stel je voor als ik toch in verwachting blijk te zijn. En eerder dronk in het weekend toch wel 1 of 2 glaasjes wijn. En namen jullie ook extra vitaminen ofzo.
Of pieker ik nu veel te veel…
liefs,
Corrie
Mij is verteld bij mijn zwangerschap van merijn dat je de eerste 6 weken geen bloedband hebt met je kindje. Ik had het na gevraagd bij de VK omdat ik een paar dagen voor ik een positieve test had uit was geweest en best wel wat wodkalime had gedronken.
Kon volgens haar nog geen kwaad omdat die bloedband er nog niet was toen.
Ik zou dus niet zoveel laten, stel dat het nog heel lang duurt voor je zwanger raakt, dan ontzeg je je vooraf al zoveel. Is helemaal niet nodig.
Als ik weer opnieuw zwanger zou willen worden, dan zou ik ook pas gaan opletten met wat ik eet enzo als ik een positieve test heb.
Ik zoualleen beginnen met foliumzuur vooraf.
Ik zou alleen uitkijken met medicijnen. Paracetamol mag wel maar ibu bijvoorbeeld niet, dat heb ik van mijn HA.
Verder wat Jet schrijt, ontzie je niet teveel als het langer duurt ( wat we niet hopen natuurlijk) kan het erg frustrerend werken dat je je van alles ontziet.
ja, dit doet me sowieso al goed om te horen.
Ik heb namelijk migraine en fibromyalgie en zoals jullie al zeggen, als het wat langer duurt, dan wordt het wel moeilijk als ik helemaal geen paracetamolletje mag nemen
In bovenstaand geval zou ik even contact opnemen met de huisarts, ik neem aan dat je voor de fibromyalgie spierverslappers in huis hebt en voor de migraine ook wel iets sterkers dan een paracetamol. Ik kan me voorstellen dat je de pijnen van bovenstaande ziekte niet wegneemt met een paracetamol en dat voor de fibromyalgie het belangrijk is dat je je spieren kan onspannen.
Succes!!!
@Corrie wrote:
ja, dit doet me sowieso al goed om te horen.
Ik heb namelijk migraine en fibromyalgie en zoals jullie al zeggen, als het wat langer duurt, dan wordt het wel moeilijk als ik helemaal geen paracetamolletje mag nemen
Paracetamol mag je overigens gedurende de gehele zwangerschap nemen. Als het niet voldoende is, of je twijfelt zoiezo altijd contact opnemen met de huisarts.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
ja natuurlijk heb ik voor de migraine en de fibromyalgie andere medicijnen, maar ik probeer hier altijd al mee op te passen. Ik vind het namelijk niet goed als mensen te pas en te onpas medicijnen slikken. Maar als ik echt heel veel pijn heb en ik houdt het niet meer uit alleen met een paracetamol, dan denk ik dat ik toch maar iets sterkers neem. Net zoals jullie al zeggen, het kan nog wel eens een lange tijd duren eer ik in verwachting raak
liefs,
Corrie
Ik heb nog de dag voor de positieve test behoorlijk wat alcohol genuttigd. Ik hield op een gegeven moment nergens meer rekening mee (behalve foliumzuur). Het duurde me te lang en ik was er anders te veel mee bezig (had ik geen zin in). De eerste 6 weken is er inderdaad nog geen bloedband dus geen zorgen maken hoor.
@Karin25 wrote:
Ik zou alleen uitkijken met medicijnen. Paracetamol mag wel maar ibu bijvoorbeeld niet, dat heb ik van mijn HA.
ohhhh, goed om te weten. Ik heb namelijk ook migraine, dan gebruik ik altijd ibu. Mag het dan wel de eerste zes weken, als er dus nog geen bloedband is (ook nooit geweten, zo hoor je nog eens wat :) )?
Ik ben sinds ik zwanger wil worden ook erg voorzichtig, Corrie. Weinig alcohol, enzo. Maar als ik dit allemaal lees zijn we denk een beetje té voorzichtig. Fibromyalgie is trouwens best naar, hé? Mijn schoonmoeder heeft het ook. Geeft het geen problemen straks met de bevaling, enzo?
Liefs, Sam
Ook ik slik nu foliumzuur, en ik zal de komende tijd maar geen hele leverworsten meer eten :sick: ivm teveel vit A.
Op http://www.zwangerwijzer.nl kun je een test doen als je zwanger wilt raken. Dan krijg je een persoonlijk advies of je het goed doet.
Nog een tip. Zink tabletten en multivitaminen voor de man, schijnt goed voor de snelheid en de kwaliteit van de zaadjes te zijn!!!
Verder slik ik ook multivitaminen en foliumzuur (inmiddels al een overdosis maar goed…). En wanneer ik weer ongesteld ben geworden drink ik uit protest naar mijn lichaam een fles wijn! Tja…
Liefs
Ineke
Suc6!!!
Ik lees hier over dat er de eerste zes weken geen bloedband zou zijn. Dat wil ik wel even uit de wereld hebben. Misschien is er inderdaad geen bloedband maar medicijnen etc. hebben wel degelijk effect op de vrucht. Ik heb door een ziekenhuis opname vanwege een hartinfarct namelijk een vruchtje op advies van de artsen laten aborteren. De kans op afwijkingen was zo ontzettend groot vanwege de toegediende medicatie. Dus dames… enige voorzichtigheid is toch gewenst.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap (de eerste 5 weken) Betablokkers gebruikt. Deze slikte ik voor mijn migraine. Toen ik erachter kwam dat zwanger was meteen de HA gebeld, moest de medicijnen meteen afbouwen.
De verdere zwangerschap heb ik op paracetemol geleefd, niet dat het veel hielp tegen de migraine maar het was het idee :roll:
Verder heb ik tijdens mijn zwangerschap best wel een paar nipjes wijn gehad, broodjes leverworst gegeten en toastjes met brie.
Ik slik nu al bijna 2 jaar multivitaminen speciaal voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden (dus met de juiste hoeveelheid foliumzuur)
Heb heel lang mijn medicijnen tegen mijn reuma (ziekte van Bechterew) niet genomen, omdat de artsen in eerste instantie zeiden dat dat niet mocht. Heb daardoor echt maanden thuis gezeten van de pijn… Na ruim een jaar bleek dat ik mijn medicijnen gewoon mag slikken en dat het pas schade op kan leveren als je 6 tot 9 maanden zwanger bent. Dan pas moet ik ermee stoppen! Vraag dus wel echt goed na wat je wel en niet mag, want ze plakken er soms ook te snel een label op dat het niet mag… Heb mijn artsen toen echt even vervloekt…