De titel zegt het al, wat moeten we echt doen/zien in Praag?
Ik ga volgende week met mijn man een aantal dagen naar Praag en natuurlijk hebben we onze boekjes e.d. maar ik vind het wel leuk van ervaringsdeskundigen de echte mustsee’s te horen!
Wat te zien in Praag??? Te veel om in een weekend te plannen!!!
De joodse wijk ( ik vond de begraafplaats en het museum echt indrukwekken), om 17 uur naar boven naar de burcht en als de zon schijnt, dan weet je waarom ze het de gouden stad noemen, de beroemde karlsbrug, het gouden straatje ( waar kafka is geboren), de beroemde klokken, shoppen…
Ik vergeet echt meer dan de helft. Praag is zo’n mooie stad. Ik ben er vlak na de val van de muur geweest. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen was ik echt onder de indruk. We hadden aan een week te kort als je alles goed wilt bekijken. We namen iedere dag een andere wijk.
Ik zou wel een boekje over Praag kopen, zodat je ook wat van de geschiedenis meekrijgt. Zo hebben ze in de burcht een speciale trap voor paarden, op het joodse kerkhof zijn er twee graven, een van een man en een van een vrouw, waar een heel verhaal van uitgekomen wensen aan vast zit, etc.
Oh ja Praag is prachtig, ben er met mijn moeder geweest een aantal jaar geleden.
De Astronomische klok moet je ook zeker bekijken op het grote plein met de Tyn kerk, en natuurlijk ook de Tyn kerk.
Rustig wandelen over de Karelsbrug en alle beelden bekijken.
Het enige wat ik weet en wat misschien niet in de boekjes staat, is een hele mooie winkel in natuurproducten. Als je op het grote plein staat met vóór je de Tyn kerk is er rechts naast de kerk een poortje naar een klein pleintje waar die winkel zit. Zit ook een winkel met heel mooi houten speelgoed. Als ze er nog zitten he, het is inmiddels twee jaar geleden :shifty:
veel plezier!
Te veel om op te noemen! Praag is zo mooi!
Ik vond dat heel Praag mooi was om te zien :mrgreen:
Heb wel een tip voor je als je gaat eten ergens of wat gaat drinken doe het dan niet in het centrum zelf maar ga wat uitwijken.
Is vaak stukken goedkoper.
Ik ben er vorig jaar geweest we hebben er vrienden wonen.
Belangrijkste tips…
Neem wandelschoenen mee alles aan praag is mooi de architectuur is om te kwijlen.
De Joodse wijk met het oude kerkhof en museum mag je niet missen inderdaad.
Om het geheel te laten bezinken een kopje koffie met taart in Hotel Evropa aan Václavské nám?stà (Wenceslasplein).
Wat leuk! Tips van mensen die er geweest zijn met het bijbehorende enthousiasme is toch altijd net ff iets leuker Dank jullie wel!
veel plezier! Praag is geweldig!
Veel plezier! Praag is echt schitterend.
De clip van INXS (tear us apart) is opgenomen op o.a de Joodse begraafplaats daar en nog wat plekken in Praag.
Kun je alvast wat inleven :mrgreen:
Je moet beslist naar het plein van de oude stad. Maar hier kom je sowieso wel Daar zie je natuurlijk de Sint Nicolaaskerk en het astronomisch uurwerk. Deze dingen moet je gewoon even gezien hebben… Als je in Praag bent. Net als de Joodse wijk, overigens.
Voor wat moderners kun je een kijkje nemen bij het dansende huis, dat is echt een apart gebouw.
Ik zou trouwens wel een hele dikke jas meenemen, en voor je man ook warme herenkleding, want volgens mij vriest het nu in Praag.
Ik adviseer je vooral om gewoon lekker van de gastvrijheid te genieten, probeer niet te centraal te eten, maar juist de kleinere, meer afgelegen restaurantjes op te zoeken.
Heel veel plezier daar!!!
wij waren er ook en paar jaar geleden. erg mooi…maar lees hier gastvrij :shock: nou mijn donkere man werd afgeblaft daar belachelijk. kleurlingen hebben ze t niet zo op…
ik ga dus nooit meer hihi
Ik sluit me toch ook bij dyfaine aan. Wij waren in Praag met zijn tienen, wijzelf, en onze vrienden met hun kinderen. Ze hebben 1 geadopteerde dochter uit haiti, en het leek net alsof ze continu aapjes aan het kijken waren.
De meest indrukwekkende dingen zijn al genoemd: lopen over de karelsbrug, de astronomische klok, de joodse wijk, het monument voor Jan Palach, een boottochtje, de mooie parken bij de praagse burcht, het gewoon door de straatjes slenteren, de dure etalages in de “PC” van Praag, het wisselen van de wacht natuurlijk (grote en kleine wisseling)
Wat ook erg leuk is, is Petrin, de heuvel met daarop een miniatuur uitvoering van de Eiffeltoren, met een schitterend uitzicht. Daar is ook een mooi park, met een spiegeldoolhof, speeltuin en een lekker restaurant. We zijn er afgelopen zomer geweest en in 1 weekend red je het niet, daar heb je wel wat meer tijd voor nodig.
@dyfaine wrote:
wij waren er ook en paar jaar geleden. erg mooi…maar lees hier gastvrij :shock: nou mijn donkere man werd afgeblaft daar belachelijk. kleurlingen hebben ze t niet zo op…
ik ga dus nooit meer hihi
Echt waar joh? Wat stom, dat had ik echt niet gedacht… Maarja, ben dan ook een melkfles…
Allemaal heel erg bedankt voor de tips! We hebben heel veel gezien en het goed naar ons zin gehad
(Wat betreft de gastvrijheid: ik vond de mensen er niet overdreven vriendelijk , dat viel me ook wel wat tegen!)