Wat te doen bij overgeven?

Dit is een vraag van Th. (hij vroeg aan mij of ik het hier neer kon zetten)

Th is ziek; koorts en overgeven. Nu heeft hij net 3 stukjes brood gegeten en nu wil hij graag weten (en hij niet alleen) of er iets is wat er voor kan zorgen dat hij niet meer hoeft over te spugen (zoals hij dat noemt).

Dus iemand tips?

Of tips voor lekkere hapjes voor zieke mannekes? Want hij heeft nu wel honger (gister de hele dag niet gegeten).

licht verteerbaar eten en je huisarts bellen voor anti braak pillen :thumbup:

beterschap :hug: :-*

domperidon zetpillen geven.

Heb het hier standaard in huis want als mijn kinderen eenmaal gaan spugen, houden ze niet meer op en ze vinden het echt vreselijk.

Domperidon zit voor volwassenen in gastro cure en dat is een vrij verkrijgbaar middel tegen braken.

Voor de kinderen heb je zetpillen van 30 mg en het werkt hier altijd heel prima. Die haal ik bij de DA drogist of apotheek.

Ze gaan er meestal wel een beetje van aan de diarree, immers de maag wil niet voor niets braken, er moet iets uit.

Maar dat vinden ze beter te hebben dan spugen steeds.

Nou… het lijkt niet meer nodig! :shifty:

Kotste hij vanmorgen alles nog uit wat hij niet in zich had (uuh tja…) nu heeft hij al een broodje en een biskwietje op en dat zit er nu al een tijdje in :pray: .

Wij geven dan altijd droge toastjes of een biscuitje.

En als Sebastiaan wel een broodje wil, geen boter er op. Dan spuugt hij het ook weer uit. Ook geen melkproducten geven, gaat ook 9 van de 10x verkeerd.

Sterkte met je mannetje

:hug:

Wij kregen dan altijd een geroosterd broodje met iets van smeerkaas ofzo.

Of wat rijst koken in bouillon?

Maar hoop dat de tips voor niets gegeven worden en ie vanaf nu gewoon alles weer binnenhoudt :thumbup: