Nou veron is dus gisteren uit zichzelf gaan zeggen hij wil op het potje gaat vandaag ook uitzich zelf zeggen wil potje plassen maar da gaat hij er op zitten en hoeft dus eigenlijk niet en blijft dan rustig een half uur zitten en zegt even wachten… wat moet ik daar dan mee?
Gewoon laten of is dat niet een beetje te veel van het groeien?
Alvast bedankt
gr loes
Das een goeie…ik denk dat ze het al wennend moeten leren en dat ze dan dus misschien langer zitten, maar ik heb hier ook een dametje, die wil nu steeds met een boekje op het potje…en nee dat heeft ze niet van mij haha! Denk dan ook, zal ik dat wel laten, maar ik kijk het nog even aan. Ik denk dat de tijd wel korter wordt als ze echt gaan plassen, dan is het doel bereikt zeg maar.
Ik zou zeggen lekker laten zitten; lekker rustig :mrgreen: .
Nee echt waarom niet?
Hij wordt het vanzelf zat toch?
@wieniex wrote:
Das een goeie…ik denk dat ze het al wennend moeten leren en dat ze dan dus misschien langer zitten, maar ik heb hier ook een dametje, die wil nu steeds met een boekje op het potje…en nee dat heeft ze niet van mij haha! Denk dan ook, zal ik dat wel laten, maar ik kijk het nog even aan. Ik denk dat de tijd wel korter wordt als ze echt gaan plassen, dan is het doel bereikt zeg maar.
Hier idd ook met een boekje en meneer zegt nee mama komt plasje en ondertussen gebeurd er dus niet hahaha
:mrgreen: was hier in 't begin ook hoor, ze zat er rustig een half uur (soms wel langer :silenced: ) op, potje werd vaak voor de tv neergezet en ‘plassen’ maar :mrgreen:
Je zag gewoon heel vaak de afdrukken van 't potje op d’r billen/benen staan :oops: maar ze wilde het zelf, nou ja lekker laten gaan toch?
Na een poosje had ze dan voor 't eerst gepoept op 't potje, en vanaf dat moment was ze zo goed als volledig zindelijk overdag (heeeeel af en toe nog wel 'ns een foutje als ze te druk bezig is met andere dingen, maar ze kan 't bv ook al echt goed ophouden als er geen wc in de buurt is) en was het urenlang op 't potje zitten ook al vrij snel afgelopen.
Als ik jou was, zou ik 'm lekker laten zitten hoor :thumbup:
Lekker laten zitten zou ik zeggen. Lotte hier heeft juist geen geduld maar die gaat dan wel ineens 5 keer per uur en loopt tussentijds dan het liefst in haar blote billen rond (volgens mij doet ze het gewoon stiekum daarom ;-), kleine naaktloper :inlove: )
Lekker laten zitten. Bo zat er in het begin ook lang op, maar dat ging vanzelf over.
Nikkie lijkt het potje over te slaan, die wil alleen op de wc.
onze dame heeft dat ook. Wil de hele tijd op het potje, als ik het potje pak zit er er even op, maar dan gaat ze er weer vanaf om verveolgens weer op het potje te gaan als ik zeg dat we het potje opruimen.
Maar mijn meisje is nog geen 2, zou ze dat dan toch al snappen en is dit haar manier om te oefenen met zindelijk worden?
(ze plast trouwens 9 vand e 10 keer wanneer ze van het potje af is, dus snappen dat ze daarop moet plassen doet ze volgens mij nog niet)
@Mamalien wrote:
Ik zou zeggen lekker laten zitten; lekker rustig :mrgreen: .
Nee echt waarom niet?
Hij wordt het vanzelf zat toch?
zo denk ik er ook over
Huh…had laatste een heel bericht geplaatst maar het staat er niet meer…vraag me af of het er toen wel geplaatst is… :?
Maar wat ik dus al had getiept…gewoon laten zitten haha! Hier staat ie in de woonkamer en badkamer, wc beneden is veel te koud om lang te bivakkeren.
En de aanhouder wint! Na een tijdje aantal keer per dag boekjes op het potje lezen(of de pop op het potje en de boekjes aan babay voorlezen :inlove: ) Toen een week of 2 wilde ze niet meer en nu laatst merkten we in bad dat ze het aangaf voor het plassen (terwijl ze voorheen steeds net te laat was, zei als het al gebeurde) gaf ze vandaag aan te moeten poepen en dat op het potje te willen. Madam ging zitten, spelend met haar playmobile om ondertussen een lekkere drol te fabriceren :dance: Ze was apetrots! Nu ben ik dus benieuwd of dit zich door gaat zetten. Ze voelt het dus aankomen en heeft door dat het erg knap is als het in het potje belandt. Voor het naar bed gaan wilde ze weer, dacht even als smoes want er kwam niks, maar madam hield vol dat er een beetje kwam. Toch eraf en in de luier idd wat scheetjes, dus ze voelt het wel degelijk!
Ik laat haar wel zelf aangeven, vraag of ze wil, maar ze laat zich niet erop zetten op vaste tijden, dat doen sommige mensen ook, maar daar trapt ze niet in. Dan maar niet, ze komt er zelf wel mee als ze zover is.
Wat het hier ook goed doet is het boekje “op het potje” Is al heel oud, je hebt een jongens en meisjesversie, erg leuk!
Wij lieten Luca altijd voor het slapen gaan op het potje zitten, wij stelde gewoon een limit van 15 minuten (hij gebruikte het als speeltijd) dat werkte prima.
Hier werkte het niet om het potje in de woonkamer te zetten, dan ging hij er gewoon niet opzitten.
Nu plast hij op de wc (met verkleiner) dat werkt ook goed :thumbup: