mijn dochter heeft luizen.
helaas net als de winkels dicht zijn en ik heb geen luizenmiddel in huis en geen luizen kam.
Iemand goede tips?
ik heb haar haar vanmorgen gewassen met azijn even laten intrekken en daarnaa pluk voor pluk gekamt en er zo ongeveer 20 luizen uitgehaald.
Maar geen idee wat ik verder nog kan doen om bv de neten er goed uit te halen en de eventuele rest van de luizen.
pffff ik weet wel wat ik maandag als eerste in huis haal en dat is een luizenkam :wall:
ze heeft haar hele hoofdhuis kapot gekrapt maar ze heeft nooit wat gezegd over jeuk en ik heb haar ook niet meer zien kratsen.
heb Devano na gekeken en mijn vriend en mijn vriend mij maar wij hebben niks.Mijn moeder kijkt mij zo nog eens na haha ik vertrouw mijn vriend niet.En ik vind het zo eng en vies kan er niks aan doen.
moest gewoon huilen toen ik ze bij mijn kleine meid eruit moest halen.
ik heb dus gekamt en mijn vriend heeft ze gevangen, ik durfde het gewoon niet.
schaamde me gewoon dat ik stond te huilen en het niet durfde.
Ha! ik denk dat ik ook zal staan te janken als mijn kinderen last van luizen hebben. Ik moet er nu al niet aan denken :sick:
Verder heb ik geen tips voor je.
Sterkte ermee!
:hug: :hug: :hug: :hug:
Ow balen!
Azijn zou toch al wel moeten helpen.
Stofzuigen en na het zuigen het best de zak weggooien…
Kleding, beddengoed en eventuele knuffels…wassen op minimaal 60 graden
Heb je toevallig tee tree oil of olijfolie in huis…daarmee nachtje laten inwerken en uitkammen…Head&Shoulders schijnt ook te werken.
Ik hoop dat het echt beperkt blijft tot je meisje…zo zielig dat ze alles kapot heeft gekrabt…
ik heb haar beddegoed en knuffels al op 60 gewassen.
morgen was ik haar jas,muts,sjaal,en dekbed.
(slaap vanacht bij mijn ouders)
ik ben van plan om haar haar zometeen in te smeren met verdunde azijn en dan de nacht te laten intrekken en dan morgenvroeg uitspoelen en weer nat uitkammen( stond ook op dezelfde site als het wassen met azijn.)
miss beter om met olijfolie te doen?
de tip van rooike :
Paar eetlepels mayonaise (goedkoopste die je hebt) mengen met een paar eetlepels olijfolie (geen zonnebloem) en daar een prutje van maken.
In het haar smeren (ook goed zo met scheidingen) en dan rond de 2,5 uur laten intrekken en daarna uitspoelen, wassen met shamppo, liefst babyshampoo maar andere mag ook natuurlijk, en flink wat cremespoeling erin en dan uitspoelen. Goed doorkammen met een netenkam en voila, je zal zien dat 99% van de neten verwijderd is en de luizen zijn allemaal dood.
De mayo is voor de neten los te maken en de olie is om de luizen erin te verzuipen.
Ik heb dit bij mn dochter gedaan en ik heb geen last meer van luizen.
Heb een jaar lang gevochten om die krengen uit dr haar te krijgen met die dure sprays en lotions maar dat werkt allemaal maar tijdelijk.
wat je ook kan doen is de nat-kam methode. Als je cremespoeling in huis, hebt,haren nat maken, dikke laag cremespoeling erin en dan uitkammen met luizenkam, werkt ook goed.
veel succes… ooit een keer meegemaakt met jinthe… een hel was het.
En als je er al zo 20 kan vangen dan denk ik dat ze er echt wel een hoop zal hebbenn.
die 20 heb ik gevangen met de nat kam methode maar dan met een gewone fijne kam want ik heb geen luizenkam.
heb er een uur op gezeten om haar haren zo door te kammen.
tis niet dat ik ze zo gevangen heb hoor haha was me nooit gelukt.
maar ik zie nog veel neten zitten hebber al wat uit haar haar gehaald maar zitten er nog veel.
heb ergens gelezen dat levende neten waar nog luizen inzitten licht van kleur zijn en dode of lege neten donkerder zijn’?
hier heb ik de luizen, na lange ellende, weggekregen met een lotion op siliconebasis. Denk dat die tip van rooike met de mayonaise op hetzelfde principe werkt, namelijk de ademgaten vd luizen afsluiten.
Dus ik zou bij gebrek aan wat anders dat zeker proberen!!
ja, van die kleur klopt, nieuwe neten zitten ook ook vlakbij de hoofdhuid, alles wat verder dan 1cm zit is normaal gezien ook leeg of dood.
de neten lijken wel donker de meeste tenminste.
ze zitten wel nog bij de hoofdhuid ongeveer een halve cm ervanaf.
we gaan de mayo met olijfolie proberen maar laten het wel vanacht erin zitten het is nu te laat om haar nog 2uur op te houden.
we smeren haar haar in en vlechten het in spoelen het morgenvroeg meteen uit en wassen het met babyshampoo en cremespoeling daarna uitkammen met een fijne kam maar helaas geen luizenkam…
zou ik ook doen, gewoon heel de nacht laten zitten, gaat lekker zacht zijn morgen
succes !!
heeft de apotheek ook niks? die zijn hier in het weeknd open en anders bij het ziekenhuis!
alles zuigen! oooh… en blijven kammen! niemand in je omgeving een luizenkam?
pfff… das ook niet een leuke kerst!
nee niemand een luizenkam
en apotheek alleen bij de HAP maar die is 12km rijden en er ligt 50cm sneeuw hier dus is niet even erheen rijden
net ingesmeerd scheiding voor scheiding.
geen luis meer gezien wel neten.
arme meid was aan het huilen het is koud en het stinkt en ach wat was ze zielig. maar ze slaapt nu.
hopen dat het werkt…
@dietske wrote:
de tip van rooike :
Paar eetlepels mayonaise (goedkoopste die je hebt) mengen met een paar eetlepels olijfolie (geen zonnebloem) en daar een prutje van maken.
In het haar smeren (ook goed zo met scheidingen) en dan rond de 2,5 uur laten intrekken en daarna uitspoelen, wassen met shamppo, liefst babyshampoo maar andere mag ook natuurlijk, en flink wat cremespoeling erin en dan uitspoelen. Goed doorkammen met een netenkam en voila, je zal zien dat 99% van de neten verwijderd is en de luizen zijn allemaal dood.
De mayo is voor de neten los te maken en de olie is om de luizen erin te verzuipen.
Ik heb dit bij mn dochter gedaan en ik heb geen last meer van luizen.
Heb een jaar lang gevochten om die krengen uit dr haar te krijgen met die dure sprays en lotions maar dat werkt allemaal maar tijdelijk.
wat je ook kan doen is de nat-kam methode. Als je cremespoeling in huis, hebt,haren nat maken, dikke laag cremespoeling erin en dan uitkammen met luizenkam, werkt ook goed.
veel succes… ooit een keer meegemaakt met jinthe… een hel was het.
En als je er al zo 20 kan vangen dan denk ik dat ze er echt wel een hoop zal hebbenn.
Eej die heb je goed bewaard!!!
Ik hecht er nog steeds grote waarde aan en vertel deze tip nog steeds tegen iedereen die met luizen kampt!!
Helpt echt beter dan die troepjes die ze verkopen! :thumbup:
@Sabrina84 wrote:
we smeren haar haar in en vlechten het in spoelen het morgenvroeg meteen uit en wassen het met babyshampoo en cremespoeling daarna uitkammen met een fijne kam maar helaas geen luizenkam…
Je zal waarschijnlijk die kam niet eens nodig hebben, ze glijden zo met wassen het haar uit, de neten en de luizen!
Succes hoor! :thumbup:
Sabrina hoe gaat het nu met je meisje is het gelukt?
ik heb haar vanmorgen na het wassen gekamt heb er nog 2 dode en 1 levende luis uit gehaald.
verder veel dode neten maar bovenin het haar nog levende neten.
ze gingen er wel goed uit heel makkelijk.
maar niet alles eruit gekregen.
vanavond blijft ze bij papa.
morgen haal ik een luizenkam en morgen avond smeer ik haar nog eens in.
dan kan ik haar smorgens nog een goed kammen met de luizenkam en zal het er ver uit zijn denk ik.
Laten we het hopen voor je meisje maar ook voor jou!!!
En anders straks nog ff een keertje doen?? Dan is ze er misschien mrgen helemaal van af!!!
Fijne kerst nog trouwens!!
@kletsmiep wrote:
Laten we het hopen voor je meisje maar ook voor jou!!!
En anders straks nog ff een keertje doen?? Dan is ze er misschien mrgen helemaal van af!!!
Fijne kerst nog trouwens!!
ze is nu naar haar vader en blijft daar slapen.
vertelde het hem net en kreeg meteen te horen"ja hoe komt ze daar dan aan"op een toon alsof ik daar wat aan kon doen.
En meteen ook “heb je daar niks voor gehaald dan”
ja alsof dat zo makkelijk is met 50cm sneeuw even 12km rijden en het sneeuwt nog steeds.
ik ben weer echt boos alsof het iets is waar ik wat aan had kunnen doen echt nog de oude gedachte dat het op vieze kinderen zit.
bah wat een klootzak. sorry hoor
Oke meid!!!
Maak je nu ff niet meer druk snap dat je boos bent zou ik ook zijn in jou geval!!!
Maar nu is ze bij haar vader en nu ga je lekker nog van je kerst genieten ook al is dat zonder je meisje maar toch ff doen!!!
En als hij belt wat moet ik doen zeg je gewoon wat jij hebt gedaan bij haar!!!
:hug: :hug: :hug:
meid je hebt helemaal goed gehandelt en bedenk luizen komen alleen op schoon haar dus je kan er echt helemaal niks aan doen!!!
het heerst gewoon weeer heel erg op het moment!!