wat te doen bij keelpijn?

Mijn mannetje van 13 maanden hoest de laatste dagen heel erg en lijkt daarbij flinke keelpijn te hebben. Zo straks hoestte hij tijdens het spelen en begon daarna gelijk te huilen. Zijn hand ging ook naar zijn keel. We hebben wel hoestdrank gehaald en voor de nacht een zetpil gegeven (had ook koorts), maar wat zou ik kunnen geven als verlichting? Vanaf een jaar mogen ze honing hebben, maar heeft iemand nog meer tips?

Volgens mij is er niets tegen de keelpijn behalve veel laten drinken (eventueel flesje/tuitbeker in bed).

Maar tegen het hoesten kan je bisolvon druppeltjes geven. Is in alle drogisterijen te koop.

Sterkte met je mannetje :hug:

Thijm siroopje verzacht echt de keel, hebben we hier altijd in huis.

Thee met een flinke scheut honing vezacht ook…

Verder weet ik het eigenlijk niet :think:

Bisolvon werkt slijmoplossend, dus zolang je niet weet om wat voor hoest het gaat, zou ik zulke producten niet aanraden…

Als er sprake is van keelpijn zou ik inderdaad voor de tijmsiroop gaan, dit werkt verzachtend.

Afhankelijk van eventueel overige klachten kun je ook kiezen voor een slijmoplossende siroop, of een hoestprikkeldempende.

Ik heb wel bisolvon hoestdrank voor vastzittende hoest gekocht. Want het zat echt vast. Gelukkig hoorde ik vandaag dat het los komt. Hij werd afgelopen nacht ook niet meer elk half uur wakker, maar om de 2,5 :cry: . Zijn neus kan ik aardig loskrijgen met neusspray, zoutoplossing… maar poeh, vooral die nachten…die zijn zó kort!

Maar goed, er zit mondjesmaat iets verbetering in. We slapen al vanaf half dec niet meer door en ik verlang wel eens naar de tijd dat hij 4 maanden was en gewoon doorsliep…

De onze heeft het net allemaal weer een beetje gehad, maar snap wat je bedoelt.

Ik vind het vooral voor hem altijd heel zielig en je merkt ook dat je minder slaapt omdat hij ligt te snotteren en hoesten in bed.

Hier bij vastzittende hoest ook altijd Bisolvon druppeltjes.