wat te doen bij huilen in bed?

Hoi,

Mijn dochtertje is nu 4 weken oud en we hebben een probleempje waar ik zelf het antwoord nog niet goed op weet / voel.

Ze slaapt ergg weinig en huilt veel. Na haar flesje ligt ze een tijdje bij me, vaak rustig soms last van krampjes en na ong een half uurtje wil ik haar terug in bed doen. Dan is ze dus al minimaal een uur op incl voeding. Als ik haar in bed lig dan gaat ze rond kijken en/of slapen maar na ong 10 min begint het gehuil. Ze heeft geen vieze broek, boertje enz. Als ik haar laat huilen dan is ze wel na 10 min stil maar voor ong 5 min en dan gaat ze weer. Wat moet ik dan doen? Haar oppakken en bij me houden, ook dan huilt ze veel en slaapt tussendoor of laten liggen in bed? Eigenlijk voelt het niet goed om haar zo lang te laten huilen, ze is nog zo klein maar ze zou toch ook echt haar slaap moet hebben en ze slaapt dan tussendoor nog wat.

Ik ga de 31 ste ook naar de KA om haar na te laten kijken of er iets anders aan de hand is. Ze denken aan koemelkallergie (maar ze krijgt al pepti), reflux of gewoon kramojes. Je ziet elke arts denkt iets anders.

Graag jullie meningen

Gr Karin

mijn mening is en dat zullen ze niet allemaal met me eens zijn,maar houd hem lekker bij je zoveel mogelijk.het is nogal wat wat dat kleintje heeft meegemaakt zeg .de ene baby heeft meer slaap nodig dan de ander ,maar vooral heel veel liefde ,mischien heeft jouwn kindje gewoon de behoefte om veel bij je te zijn.dus ik zou zeggen settel je lekker in de bank en hou je baby lekker bij je …veel kusjes en knuffeltjes doen wonderen. :-* :hug:

Karin, oh joh heel herkenbaar. Hier waren alle 3 de kids de eerste 3 maanden erg onrustig.

Ik heb ze altijd lekker bij me gehad en niet laten huilen en nu zijn het hele makkelijke kids en slapen lekker in hun eigen bedje.

Vaak zijn het krampjes en willen ze gewoon lekker bij je zijn.

Neem haar lekker bij je! Ze is nog pas net op de grote boze wereld, ze mist het voortdurend bij mama zijn, en ze moet ook nog eens wennen aan vreselijke dingen als licht en geluid en honger en pijn… dat lijkt me niet meevallen voor zo’n ukkie. Gewoon je gevoel volgen dus! :slight_smile:

Hoe slaapt ze 's nachts??? Daan wilde ook niet helemaal alleen in zijn stille kamertje slapen, maar wel beneden bij mama in de box of in de kinderwagen. Dat heeft tot 6 of 7 weken geduurd, toen wilde hij wel liever naar boven, omdat hij zijn omgeving in de gaten begon te krijgen… In de buik horen ze ook altijd geluid he… Dan is zo’n stil kamertje wel ineens een overgang…

bedankt voor jullie reacties. Ik neem haar idd vaak lekker op mijn arm maar ja soms moet je ook echt wat dingen doen. heb er namelijk nog 1 rondlopen. Heb wel een draagdoek gekocht zodat ze bij me kan zijn… Gisterennacht heeft ze voor het eerst van 12 tot kwart voor 8 geslapen. maar ja daarvoor dus bijna niet.

Gr Karin

Goed bekeken… lekker bij je nemen… zolang ze nog zo klein zijn…

Bij mijn dochter heb ik dat toen niet gedaan…20 jaar geleden… en nu doe ik het wel…

Heerlijk knuffelen en genieten… zo klein zijn ze echt niet te verpesten… Sommige mensen reageren alsof zo’n kind al kan manipuleren… of zelfstandig kan denken…

Geniet er maar fijn van… :thumbup:

Omdat ze steeds toch inslaapt, maar dan weer wakker wordt denk ik echt dat het niet een “contact-behoefte” is waar bovenstaande dames op antwoorden.

Ik denk inderdaad eerder aan reflux of b.v. dat ze zichzelf wakker “slaat” . Wessel deed dat heel erg… dan sloeg hij zijn armpjes langs z’n gezicht en werd hij wakker. Voor hem was inbakeren de oplossing.

Maar ik zou eerst gaan voor lichamelijke oorzaken uitsluiten. Overigens ik ben wel van mening dat een baby inderdaad na 1 uur wakker zijn weer zo’n 2,5 a 3 uur zou kunnen slapen en dat er misschien wel iets verschil per baby is, maar ik geloof niet dat een baby aan een uurtje slaap per keer genoeg heeft zonder oververmoeid te raken.

Ingeval van reflux (of misschien orenleed… je weet maar nooit) zou je zelf kunnen proberen, zonder risico, om het bedje aan het hoofdeinde iets hoger te zetten. Vaak is een opgevouwen handdoek onder het matras al voldoende. Dan loopt de maaginhoud minder snel terug en ingeval van orenleed heeft dat soms ook effect.

Zolang je niet weet wat er aan de hand is, zou ik wel voor “troost” gaan, maar ik zou wel alles in werking stellen om erachter te komen wat het echt is.

Heeeeel veel succes…

Dank je wel Preggie :slight_smile: We gaan 31 dec ook naar de KA om idd iets medisch uit te sluiten. Ik heb ook wel hetzelfde gevoel als jij, omdat ze elke keer wel inslaapt heeft ze wel behoefte aan slaap. Wij bakeren haar ook al in maar dan in de swaddle me, soms werkt het maar soms ook totaal niet.