wat te doen bij harde ontlasting??

hallo,

wessel heeft sinds twee dagen harde ontlasting…echt keuteltjes zeg maar.

ik geef wessel kruidvt standaard voeding.

heeft iemand tips om dit te verhelpen???

thanx :-

liefs nathalie en wessel

Mij werd toen geadviseerd wat meer water aan de voeding toe te voegen, 10 cc extra per 100 cc. En eventueel kun je wat johannesbroodpitmeel door de voeding doen. Dat is eigenlijk voor spugende baby’s maar maakt ook de ontlasting zachter. Het maakt de voeding ook ietsje dikker dus dan moet je miscchien ook een speen nemen mat een groter gaatje.

thanx miepel,

ik ga het proberen met 10cc extra water in de fles.

liefs nathalie en wessel

Ik heb gehoord dat extra water in de fles de darmen lui maakt. Ik gebruik voor Emma homeopatische druppeltjes van VSM (kindicol). Die werken prima als ze last heeft van harde ontlasting. Een druppeltje olijfolie in de fles schijnt ook goed te helpen.

idd hier ook kindicol en werkt als een tierelier!

Heb ook al wextra water geprobeert en lactulose maar allen zonder succes.

Veel succes ermee

thanx voor de tips dames.

liefs nathalie en wessel

o ja en we koken het water wel eerst voor het gegeven wordt,want men zegt dat je kindje misschien niet goed tegen beetje kalk kan wat in ons water toch aanwezig is en doordat je het even kookt is de kalk we.

We doen dat nu dus ook weer,maar of het daadwerkelijk helpt?

Worden de darmen lui van extra water? Daar heeft het CB me niks over vertelt toen ze me dit advies gaven. :think:

wessel had net weer lekker normale ontlasting!!!

hoop dat het niet eenmalig was… :pray: :pray:

@Miepel wrote:

Worden de darmen lui van extra water? Daar heeft het CB me niks over vertelt toen ze me dit advies gaven. :think:

Nee hier heb ik ook nooit van gehoord. CB en kraamhulp gaven juist het advies van extra water. Lijkt mij prettiger dan meteen met middeltjes aan te komen. (maar dat is mijn mening)

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem, toen ik overstapte op een ander merk voeding was het over maar ik denk dat dit voor ieder kindje misschien toch weer anders werkt?! Misschien het overwegen waard enne… ook wij hebben een tijdje wat extra water in de fles gedaan ook tip van het CB.

Groeten en succes Cloud

hoe doet wessel het nu?

het wisselt…de ene dag heeft ie goede zachte ontlasting en de andere dag heeft ie wel weer keuteltjes.

gelukkig heeft hij geen pijn bij het uitpoepen van de keuteltjes.

Ons mannetje heeft reflux, dat hebben we nu eindelijk onder controle

door speciale voeding, maar daardoor heeft hij last van verstopping gekregen.

Echt zulke harde keutels met altijd bloed erbij :frowning:

Op aanraden van de ka geven wij nu 1 ml zonnebloemolie per fles.

Echt een aanrader, zijn poep is gewoon weer smeuiig.

Gister geprobeerd wat te minderen met de olie, nou vandaag weer mis :?

Dus vanaf nu krijgt hij gewoon standaard die 1 ml erbij.

Dat zuig ik op met een spuitje en spuit het daarmee in zijn fles.

Succes :thumbup:

Groetjes Nellie

wat fijn dat het werkt voor jullie…zelf durf ik het nog niet zo goed met die olie.

ik heb maandag mijn eerste afspraak bij het cb en dan ga ik vragen wat ik nog meer kan doen voor wessel.

wellicht ligt het een beetje aan de temperatuur?? als het wat warmer is, zweten ze ook meer, dus is er minder vocht over om de ontlasting zacht te houden(al het vocht wordt gebruikt in het lichaam, dus niet uitgescheden)… Extra water is dan een goed idee, en of je dat nou toevoegt aan de fles, of apart in een flesje geeft, zal niks uitmaken denk ik…

Senne heeft al sinds ik begon met vaste voeding (4 maanden oud) last van harde stoelgang, hij gilt erbij en vaak lukt (of durft) hij niet meer, hij duwt maar houdt terwijl zijn billetjes stijf dicht, echt zielig!

Glecirinezetpilletjes werkten niet echt, daarna gaf ik lactulose maar daar kreeg hij dan massa’s diarree van dus dat is ook niet de bedoeling!

Morgen eerste afspraak bij de kinderarts! :pray:

hier gaat het op dit moment super met de ontlasting…is weer lekker smeuig :wink: :sick: