Wat te doen bij aankomende verkoudheid?

Nou de titel zegt het al,

Jasly loopt al 2 daagjes te niezen en kwam vandaag een beetje snot uit,

Ik wil natuurlijk de verkoudheid voorkomen,

Maar hoe doe ik dat?

Veel aanleggen?

Nu al een zetpil geven?

Dik aankleden en zorgen dat ze geen kou vat doe ik al…

Ik wil niet dat mijn kindje ziek word,

Ik geef ook vitaminen AD.

Ze is heel hangerig en jengelig,

voelt wat warmer aan maar het is in de huiskamer ook warmer…

beetje waterige oogjes enzv…

Verder is mijn volgende vraag,

ze eet geen fruithapjes meer,

Ze weigert het gewoon te eten,

Ik snap er niks van,

Eerst vond ze die altijd lekker,

Vers en uit pot,Soms met Liga en meestal stukjes erin…Maak niet uit…

Maar nu weigert ze gewoon,

Derest bijv. 1 boterham, avondeten, snackie, toetje,thee en borstvoeding doet ze wel gewoon…

Is het een fase???

Ze drinkt wel extreem veel,

Heb er een topic ook over geopent bij borstvoeding,

ze drinkt nu iets van 8 keer per dag ipv 5 en soms wel meer…

snap er niks van…

in ieder geval alvast bedankt!!!

Groetjes Jeanette

Het kan zijn dat ze door de slijmvorming het niet prettig vind om te eten… Het vele drinken is alleen maar goed…

Of je het kan voorkomen weet ik niet,maar genoeg drinken… en Stomen… Douche aanzetten… als de badkamer vol staat met stoom in de badkamer gaan staan en dat inademen…

Of even een ui in 4en snijden en dat (buiten handbereik) naast het bed zetten.

Zetpil zou ik nog niet doen… Meestal doet het lijf zelf zijn best om het op te lossen… (daar is die verkoudheid voor)…Tenzij de koorts zo hoog wordt dat het vervelend wordt voor haar en voor jou…

Bij twijfel…HA bellen…Beterschap :hug:

een simpel verkoudheidje is niet te voorkomen, en ook niet slecht voor je kindje. Daar bouwt ze weerstand van op, dus is niet erg. Haar helpen met de ongemakken die daarbij komen is een ander verhaal. Idd stomen, neusje spoelen met zoutoplossing, luuf-baby smeren etc wil allemaal wel wat verlichten. Maar probeer in hemelsnaam niet uit alle macht te voorkomen dat je kindje verkouden/ziekjes wordt!! Dat lukt je toch niet!

Oke voorkomen kan dus niet maar snel beter laten worden wel,

Ze is dus vannacht heel de nacht wakker huilend geweest,

Steeds als ze in slaap viel werd ze na een paar minuten weer wakker door haar snot in dr neus,

Dit is de eerste keer dat ze verkouden is en ik heb haar neusspray gegeven,Maar ze liet het amper toe, Zelfs haar neusje vegen lukt amper,

Snachts omdat ze zo een last had en verkouden is heb ik haar toch een zetpil gegeven,

Ik nam aan dat ik beter op mn moederinstinct kon afgaan,

en op het pakje stond dat ik een zetpil kon geven als ze verkouden is,

Ik heb haar net in badje gedaan en heb zelf ernaast gedoucht zodat het ging stomen en ze is er wel wat van opgeknapt,

Ze eet nogsteeds dr fruithapje niet en dr boterhammetje beland ook op de grond,

De borstvoeding neemt ze wel van genoegen, zelfs heel erg veel…

Dus dat is wel positief.

Ik hoop dat ze zometeen wel goed kan slapen want ze heeft maar heel de nacht 3 uurtjes geslapen…

Hoelang mag een verkoudheid duren??

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!!

groetjes Jeanette

bij neusspray gewoon in de houdgreep (of is het houtgreep?) hier is het ook ellende, maar jah, tis voor haar eigen bestwil. Idem met neus vegen, wil ze ook niet, maar dat is gewoon dikke pech!

Ja hier gaat het ook in houdgreep,

Tot huilend aan toe,

Snap niet waarom ze zo doet,

Ik wil haar alleen maar helpen,

Vind het zooo zielig,

Maar juist als ze gaat kronkelen en gaat huilen dan gaat het zo moeizaam en ik wil niet dat ze pijn heeft,

Ik hoop echt snel dat ze beter word! :pray:

neusspray… ik zette mischa op zijn billen, pakte zijn hoofd in de houdgreep en zorgde dan dat hij met zijn handen niet bij zijn hoofd kon en sprayde dan. Zielig maar voor eigen bestwil…

Nou pakt hij zelf de neusspray als hij verkouden is :wink:

Bedje schuin zetten helpt ook voor haar, dan krijgt ze meer lucht (meestal)

hoe bedoel je schuin?

Met een kussen eronder toch?

@Baby2008Diablow wrote:

Met een kussen eronder toch?

onder het matras iets leggen, wel iets, zodat het matras wel sabiel blijft.

Beterschap hier een kind al verkouden vanaf zijn geboorte bijna…en ja het kdv speelt daar ook een rol in hoor.

Wat betreft het fruit , ook hier ineens geen fruit meer willen. Wel lust hij knijpfruit. Kan je gewoon in de winkel kopen. Intressant en lekker blijkbaar. Misschien het proberen waard.

Succes :thumbup:

Dank je meiden voor jullie antwoorden,

Dyfaine, Is hij al door steeds ziekjes?Ook beterschap voor jou,

Jasly gaat niet naar de kdv,

Ik denk eerder dat ze toch een keertje ziek moest worden,

Dit is de eerste keer namelijk,

Ik begin me ook ziekjes te voelen maar nog niet verkouden ofzo,en dat al niet 2 jaar lang al…dus bij mij moet het ook een keertje komen…

Ik vind het zo vreemd dat ze dr fruitpotjes niet meer eet, Gooi nu om de dag een pot weg omdat ik het toch steeds probeer en het dan in de koelkast beland… Ik hoop dat het een fase is en dat ze het binnenkort als ze beter is wel weer eet want de kast staat vol met fruitpotjes enzo, vers fruit wilt ze ook al niet maar avond eten en toetje en een deel van dr boterham krijgt ze wel op,

Borstvoeding gaat er ook goed in dus daar ben ik ook blij mee, het is wel erg veel dan normaal maar beter dat dan niets…

Dus ik moet waar haar hoofd ongeveer ligt een kussen onder het matras leggen?Ze slaapt overdag ook niet goed, ben maar blij dat ze toch net een half uurtje heeft geslapen want vannacht had ze ook te weinig slaap…

en slaap is ook een medicijn toch?

bedankt voor jullie reacties

en ik hoop dat ze snel beter word

Groetjes Jeanette

je kunt beter geen kussen onder het matras doen, maar onder de poten aan het hoofdeinde wat boeken doen, zodat het bedje omhoog komt…

Je zegt dat je bv geeft, een druppeltje bv in elk neusgatje wil ook wel helpen tegen verstopping… Verder het eten komt wel weer, drinken is belangrijker en je zegt dat ze dat goed doet dus prima!!!