Wat s'ochtends meegeven ?

Ik heb gisteren een telefoontje gehad van de bassischool en 1 oktober is de 1e wendag, de 1e keer is meteen een ochtend en dan moet ik fruit en drinken meegeven, alleen fruit want koekjes e.d. mag niet.

Hij kan nog geen appel schillen dus dan wordt het een banaan denk ik of schillen ze dan wel een appel ?

Ik heb wel vragen gesteld maar ben dit vergeten

Iemand nog tips ?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=79487&highlight=

zie hier nog wat tips…

Je kan ook thuis de appel schillen en partjes in een bakje meegeven, of een banaan.

Maar denk aan druiven of komkommer. Zijn ook erg populair bij ons thuis…

Persoonlijk denk ik dat de juf geen appeltjes gaat schillen

Druiven

Stukjes meloen

Aardbeien

Peer

Banaan

Appel

Verse ananas is hier ook favoriet :wink:

Straks weer mandarijntjes!! :drool:

Maar je kan ook schijfjes komkommer doen of cherry-tomaatjes!

Ik schil en pel alles thuis en doe het in een plastic zakje…

Nanako krijgt meestal een van deze dingen mee:

Geschild appeltje in partjes, banaan, druifjes en straks weer mandarijnen want dat is haar favoriet.

Maar koekjes mogen bij haar ook wel dus dat wordt straks weer wat pepernootjes in haar bakje, die kan ze zo lief uitdelen :smiley:

Overigens die ik voor Merijn altijd een appel doormidden snijden, het klokhuis uithollen. Hij wil perse de schil eromheen houden.

Wat ik regelmatig doe is een plak ontbijtkoek. Je hebt ze tegenwoordig per plak verpakt.

Hier een geschilde appel in stukjes, druiven, een banaan, straks weer mandarijntjes (gepeld) en bij uitzondering een ontbijtkoekje.

Ik vind fruit meegeven niet zo handig. Ik ben niet zo’n ster in het hele ochtendgebeuren en dus zal ik ieder extra klusje proberen te omzeilen. Daarom eet ik, sinds Bo naar school gaat, 's middags fruit met de meiden en halverwege de ochtend samen met Nikkie een koekje. Bo krijgt dus iets mee uit het rijtje: besmeerde plak ontbijtkoek, biskwietjes, rozijnen, soepstengel, besmeerde cracker.

@Chrissy wrote:

Ik vind fruit meegeven niet zo handig. Ik ben niet zo’n ster in het hele ochtendgebeuren en dus zal ik ieder extra klusje proberen te omzeilen. Daarom eet ik, sinds Bo naar school gaat, 's middags fruit met de meiden en halverwege de ochtend samen met Nikkie een koekje. Bo krijgt dus iets mee uit het rijtje: besmeerde plak ontbijtkoek, biskwietjes, rozijnen, soepstengel, besmeerde cracker.

Ik weet natuurlijk niet hoe de regels op de toekomstige school van Bo zijn, maar op de school van Rhodé is fruit verplicht.

Op zich is het ook helemaal niet moeilijk. Je propt bij de beker een banaan in de tas of een gewassen appel…en dat kan je zelfs de avond van tevoren doen :wink:

Bedankt voor de antwoorden !

Rozijntjes vallen id ook niet onder koekjes !

Ik ging er eigenlijk vanuit dat appels en bananen bruin worden in een bakje maar dat valt dus wel mee ?

Voel me wel een beetje stom … :?

@mamadreumes wrote:

Bedankt voor de antwoorden !

Rozijntjes vallen id ook niet onder koekjes !

Ik ging er eigenlijk vanuit dat appels en bananen bruin worden in een bakje maar dat valt dus wel mee ?

Voel me wel een beetje stom … :?

Volgens mij had ik voordat mijn kind naar school ging dezelfde soort vraag hier op kok… :smiley:

Knijpfruitje!!! Gewoon dopje afschroeven en klaar…Jo heeft vandaag voor het eerst een knijpfruitje mee,omdat hij vorige week al de hele week aan de appels zat…even beetje afwisselen nu…

Waarom zou een juf niet even een banaan pellen? Het is echt niet zo dat een juf helemaal niets doet…

Jo heeft 1 x per week fruitdag (maar krijgt daarnaast elke dag fruit mee NAAST zn koekje). Appel hoeft niet geschild te worden…Jo kan hem ook ongeschild eten natuurlijk…tenminste, dat zou je eens kunnen testen of zoiets ook zou lukken.

Anders werken druiven e.d. geweldig natuurlijk! Aardbeien en bessen e.d. zijn er ook nog. Of mandarijntje vast voorschillen…

Sander krijgt een boterham met pindakaas mee in een broodbakje.

Hij houdt echt niet van fruit en koekjes en snoep zijn inderdaad not done. Ik heb met de juf overlegd en zij vond een boterham wel goed. Hij eet 's ochtends bij het ontbijt maar 1 boterham en dan heeft hij meestal rond 10:00 uur weer trek. Dat hij dan een boterham kan eten, is dus ideaal.

Sanne eet s ochtends ook nie goed…halve boterham gaat er net in…in haar bakje krijgt ze nu een boterham en fruit…en de bak ik altijd leeg :shock: op vrijdag mag ze van mij iets "lekker"mee zo vindt ze die soepstengeltjes met smeerkaas erg lekker en krijgt ze dit extra nog mee…en dan nog is de bak leeg

@mandy_d. wrote:

Knijpfruitje!!! Gewoon dopje afschroeven en klaar…Jo heeft vandaag voor het eerst een knijpfruitje mee,omdat hij vorige week al de hele week aan de appels zat…even beetje afwisselen nu…

dit mag op de toekomstige school van Anna ook niet…

maar gelukkig mogelijkheden te over met alle tips die ik lees.

Stom dat je aan sommige makkelijk dingen (zoals druiven) niet meteen denkt!

ik doe meestal een boterham plus een halve appel geschild/banaan in zijn bakje.

Of een rijstewafel met beleg en twee biscuitjes.

Hij ontbijt ook weinig (1/2 bh of een rijstewafel) dus hij heeft behoorlijke trek rond half 11.

En met de middagpauze om 12 uur gaan er weer 2 boterhammen in.

Hier wordt het fruit ook geschild en schoongemaakt meegegeven. Ik zie juf nog niet voor 29 kinderen fruit schillen.

Ikea!! Daar hebben ze een wereldappelsnijder. Je legt een appel neer, duwt de appelsnijder er over heen en hebt acht partjes appel en een los klokhuis. Hier houden we de schil er gewoon aan. :thumbup: