Vanaf 12 weken heb ik 1x per dag gesmeerd met Biotherm Biovergetures. Toen mijn buik heel hard ging groeien smeerde ik meerdere keren per dag.
Ik heb geen strepen gekregen, maar dat hoeft natuurlijk niet met deze creme te maken gehad te hebben 8)
Mijn schoonzus heeft het ook 3x gebruikt, en geen strepen. Als het bij ons nog een keer mag lukken ga ik zeker weer deze creme gebruiken.
Hij is alleen wel reteduur, ongeveer 35 euro per tube en ik heb er 2 helemaal leeg gesmeerd :shifty:
Maar het is voor mij het geld waard geweest, al heeft het wel of niet krijgen van strepen niks te maken met smeren of niet. Is volgens mij gewoon een kwestie van pech of geluk :lol: . Had je tijdens je 1e zwangerschap last van een tijgerprint?
Dit is de tube:
Tis indd best duur, maar waar haal je dit eigenlijk ?
zwitsal mama buikcreme vind het niet echt lekker ruiken maar trekt wel snel in me huid word er lekker zacht door maar de eerste strepen zijn al te zien hoor :mrgreen:
Ze zeggen ook dat als je jong mama wordt je meestal wat striemen krijgt iemand van 30+ heeft minder kans omdat de elasticiteit van de huid verminderd is.
klopt, ik heb ook nooit gesmeerd (volgens mij werkt het meeste ook helemaal niet maar dat terzijde) en geen striempje te zien hier :mrgreen:
Trouwens volgens mij is juist de huid elastischer en rekt meer mee vandaar geen striemen.
@Romata: die creme kocht ik bij de parfumerie, Douglas had ze toen ook geloof ik.
Het ruikt heel lekker, ik lag iedere avond aan die tube te snuiven hahahaha. Het smeerde ook fijn, trok snel in maar niet te snel.
Maar goed, kost ook een paar centen :roll:
(al vond ik dat niet zo erg. Met slap haar,een kop vol puisten, slapeloosheid en zo ziek als een hond vond ik wel dat ik een lekker cremepje verdiend had :mrgreen: )
weleda zwangerschapolie schijnt wel lekker te zijn (de arnica massage-olie is iig heerlijk!). ik gebruikte zwangerschapscreme van de etos (eigen merk), ik heb helemaal geen striemen, toen ik dit aan mn moeder vertelde zei ze: “Pfff… wat een onzin dat smeren, ik heb nooit gesmeerd en ook geen striemen!” :o
ik smeer gewoon met natusan babyolie… heerlijk. Huidje blijft zacht en soepel en helpen tegen striemen hoeft hier niet, heb al een compleet pakket aan europeesche wegenkaarten op mijn buik :roll:
Ik smeer Zwitsal Mama, geloof ook niet echt dat het werkt tegen striae (al heb ik ze nog niet) maar doe het meer als mijn buik vreselijk jeukt, op het begin braaf iedere dag tot week 28, toen werd ik opgenomen en is het in de vergetenheid geraakt in het ziekenhuis en later ook thuis…
Ik smeer gewoon met nivea bodylotion. Heb het ook niet nodig tegen straie, daar heb ik geleukkig geen last van, maar wel van een ontzettend droge huid.
Ik heb mijn buik nooit ingesmeerd en geen striae gehad.
Heel af en toe smeerde ik mijn buik wel eens maar dat was alleen als mijn droog was
Helaas helpt er geen enkele dure/goedkope creme/gel tegen striae.
Deze worden namelijk veroorzaakt door het te snel oprekken van het onderhuidsbind weefsel en er is geen enkele creme/gel die tot zo diep kan intrekken omdaar intensief zijn werk te doen.