Hoi allemaal,
Na 6 maanden BV en een wat te enthousiast begin met én KV én bijvoeding, gaan de voedingen nu best goed. Hij drinkt inmiddels wel volledig Friso2 dankzij goede tips op dit forum.
De fruithapjes gaan goed, hij vindt het meeste wel lekker of eet in ieder geval flink wat happen. Ik ben bezig er nu liga aan toe te voegen, zodat hij kan wennen aan dikkere substanties. Ook dat gaat aardig.
De groentehapjes vindt hij nog niet heel denderend. Één hapje van vloeibare groente en veel vieze gezichten bij de Rapley-manier.
Het cb adviseerde om hem steeds meer te laten wennen aan met ons mee-eten 's ochtends, 's middags en 's avonds. Maar ik weet niet zo goed wat ik hem bij de ‘lunchmaaltijd’ aan kan bieden. Een broodkorstje, en daar kauwt hij zeer interessant op, maar wat verder?
Vleeswaren en kaas lijken me niet geschikt, iemand ideetjes?
misschien korstje met een beetje smeerworst er op?
plakje worst zou ook nog kunnen die je in de hand kan nemen (leverworst)
Mag ik vragen waarom kaas en vleeswaren je niet geschikt lijken?
Een beetje smeerworst of smeerkaas zijn prima hoor, dat mag je kindje gewoon hebben.
Het alternatief is zoetigheid maar of je dat moet willen?
Ryan kreeg een sneetje brood (ik deed de korstjes er af) met een beetje margarine, smeerworst/kaas en dat in stukjes op een bordje.
Dat pakte hij zelf op en at het.
Hoi
Stukjes brood of een korstje lijken mij prima! je kunt er ook een beetje jam zonder toegevoegde suiker opsmeren. We hebben hier abrikozenjam die zeer in trek is. Het is gewoon te koop bij de supermarkt!
Of misschien appelstroop.
Succes!
Groetjes, Marie-Jeanne
Grappig, Mirthe is ongeveer even oud en eet ongeveer hetzelfde. Fruit gaat prima, groente vind ze vaak maar zo zo maar ze eet nu ongeveer 1/3 potje (is zelfs even ruim 1/2 potje geweest, maar is nu weer minder). Ik bied haar 's ochtends (ondanks papfles) en 's middags brood aan, maar meer dan paar hapjes eet ze niet. Ze is een beetje raar kind (alleen ik mag dat zeggen ), want ze stopt maar weinig in haar mond. Brood in haar hand geven heeft dus weinig zin, gaat ze alleen maar met d’r handjes mee spelen. Dus ik geef haar kleine stukjes met beetje smeerkaas of appelstroop. Maar dat gaat dus nog niet super.
Ben wel blij te lezen dat ze niet de enige is die nog zo weinig eet. Geef jij 3 of 4 flessen? Wij zitten er beetje tussenin…
In het begin weigerde Thara om brood te eten… Kaken gingen stijf op elkaar en mama moest het zelf maar eten :lol:
Anyway… Mijn meiske houdt wel van banaan en ander fruit. Toen heb ik gewoon boter en daarover een banaan geprakt of een rest van een fruithap op haar brood gesmeerd.
Daardoor ging het erin als koek! :mrgreen:
Nog steeds krijgt ze af en toe fruit op brood, maar meer als traktatie (voordat ze straks zat ik van de banaan en dat ook niet wil :shifty: )
Altijd de moeite waard om uit te proberen. Succes!
Dat vind ik een goeie, ga ik eens proberen.
Overigens geven we Mirthe nu brood met alleen boter en dat lijkt ze ook aardig te vinden. Ze zit daarme op een kwart boterham, en dat is meer dan tot nu toe… (al is het nog steeds niet veel…)
Maak je niet druk, is echt mijn advies! Thara eet nu als een bouwvakker :mrgreen: Hele boterhammen gaan erin!
Succes!
Oh ja, boter is heeeeeel goed voor die kleintjes! :thumbup:
Okee… niet druk over maken en gewoon vanalles blijven proberen dus, stanx! :lol:
Ik ging al behoorlijk twijfelen of ik iets fout deed, dat hij zo weinig bijvoeding eet. Dan hoor je van een meisje van 4 maanden dat een hele geprakte banaan lust en dan boos is dat 'ie op is… En dan zit je daar met Hollands welvaren die om z’n mama te plezieren zich hooguit met één hapje laat foppen .
Maar… vorige week heeft hij zelf bijna een hele liga gegeten. Gewoon het koekje in z’n hand. Okee, de smeerboel zat overal maar hij had het meeste opgepeuzeld.
En toetjes als vla en dergelijke, daar lust 'ie veel van.
Af en toe lukt een fruithapje met stukjes erin (zo’n potje va 8 mnd). Maar dan hooguit een bodempje uit z’n eetbakje.
Hij krijgt inderdaad ongeveer 3 Ã 4 flessen. Hoef ik dan niet bezorgd te zijn dat hij te veel melk nog krijgt? Ik heb in zo’n opvoedboek gelezen dat hij maximaal 'n halve liter per dag moet krijgen. Maar daar zit hij toch heel ruim boven.
Heerlijk toch! :inlove: Een lekkere kliederboel van die liga!
:shifty: Thara zat pas geleden op zo’n 3 Ã 4 flessen van 180 +6 scheppen. Naast alles wat ze eromheen at. Ze is twee weken geleden heel ziek geweest en is nu bezig met een inhaalslag.
Volgens het CB zal het ongetwijfeld niet goed zijn, maar ze krijgt nu weer (ruim) 4 flessen van 210 +7 scheppen. Zaterdag- en zondagochtend was het zo erg dat mevrouw niet voldoende had aan een papfles gemaakt op basis van die 7 scheppen. Allebei de dagen ging er zo’n 300 cc in, alleen al met de ochtendfles :shock: .
Tja, het alternatief? :think: Kind met honger laten zitten met als gevolg huilbuien, drift enzovoort? :naughty: Dus gewoon lekker laten eten. Nu is Thara wel een kleintje hoor (onder de curve zogezegd). Maar ik heb inmiddels wel geleerd dat die kleintjes zich niets laten opdringen. Het lijkt er dus echt op dat “eet geboren is en vreet gemaakt” :mrgreen: (wat klink ik nu als mijn mams )
Eventueel kan je ook wat yoghurt (vol) of biogarde (wat zachter van smaak) proberen. Vinden ze vaak ook erg lekker, en is iets minder zoet dan vla / danoontje oid.
Verder kan je altijd naar het CB gaan voor advies, hoewel ik natuurlijk niet weet wat voor ervaringen je met de artsen enz hebt. Laat je in ieder geval niets aanpraten!
Eten moet leuk zijn voor Kevin en zeker geen machtstrijd worden tussen jullie. Die verlies je namelijk geheid… :wall:
Laat je weten hoe het verder gaat?