wat op de boterham

I.o. met het CB mag ik Kevin brood proberen aan te bieden. Hij krijgt eerst gewoon zonder iets erop.

Maar als hij het wil eten, wat voor beleg moet ik er opdoen?

ik geef hem nu steeds iniminie stukjes wat ik op zijn tong leg.

Hoe pak ik dit aan?

Hier krijgen ze vanaf het bein om en om leverpastei, jam of smeerkaas. Heb van de week boterhammenworst gehaald voor ze en dat krijgen ze dus vandaag voor het eerst…mij benieuwen hoe dat gaat…al vraag ik me af of die van mij wel iets proeven, want het is altijd hap, slik, weg! :inlove:

Hier smeerkaas of jonge kaas. Appelstroop geprobeerd, maar na 1 hap houdt ze de mond stijf dicht :eh: :inlove:

Anne kreeg toen smeerkaas, leverworst, jam, stroop etc.

Nu ook chocopasta, pindakaas, boterhamworst, gewone kaas, cocosbrood, sandwichspread etc

Ik ben begonnen met smeerkaas. Later leverworst, appelstroop en soms wat jam.

O ja, voor jam kan je natuurlijk ook gewoon geprakt fruit nemen of een potje fruit :thumbup:

Hoe biedt je het brood aan? Kevin begint al te kokhalzen als het op zijn tong ligt. Hij slikt het wel door, duurt even maar het gaat wel.

Hoe krijg ik het zover dat hij gewoon een stukje eet? Gewoon door doen met kleine ienieminie stukjes?

Wij gaven Anne haar brood in het begin in 1/4e stukken met korst. Ze stopte het zelf in haar mond, kon er lekker aan voelen. Al snel kreeg ze een halve snee en nu krijgt ze een hele. Ze peuterd nu eerst het binnenste eruit en eet dan de korst op :inlove:

wij hebben in het begin gewoon kleine (maar niet hele kleine) stukjes gegeven in zijn mondje

dat was een tijd lang kokhalzen, dus we zijn soms een weekje tussendoor gestopt

maar met een maand of acht begon hij het te snappen

toen kon ook alles op zijn brood wat wij ook aten, alleen vastere vleeswaren doen we nog niet.

hij eet nu 1 a 2 boterhammen zonder korst

oja, we deden ook gewoon fruithap in het begin erop

en later smeerkaas

Hey Jolanda. Ik leg het brood niet bij Mathijs op zijn tong maar duw t een beetje tussen zijn kaakjes. Dan gaat hij vanzelf kauwen!

Maar soms kokhalst hij ook hoor dat is een reflex die ze gemiddeld tot de 9 maanden hebben. Ik doe er leverpastei of smeerkaas op. Ik geef hem al ruim 3 weken brood en t gaat iedere dag een stukje beter. In t begin wist ie echt nog niet wat hij er mee moest en zat ie een kwartier met 1 ieniemienie stukje in zijn mondje. Nu eet hij ongeveer een halve boterham zonder korstjes. Ik moet wel regelmatig in zn mondje kijken want t brood blijft nog vaak aan zijn gehemelte plakken.

Succes!

Groetjes Maartje

tom krijgt nog steeds geen brood

hij begint NU pas de werking van een liga te begrijpen… :roll: veeeel zuigen :wall:

hij snapt nog niet wat hij met zn 6 tandjes moet, kauwen doet ie alleen op speelgoed en stukjes in zn eten staat bij hem voor een moordpoging…

ik wacht rustig :angel: tot hij er aan toe is :mrgreen:

Ik zou hem eerst een korst aanbieden…

Als dat gaat gewoon stukjes brood in eerste instantie met korst. Isabel heeft altijd goed brood gegeten met korst. Als het niet gaat kan je het altijd zonder korst doen :wink:

Wij zijn ook begonnen met smeerkaas. Een maandje later ook smeerleverworst en toen ze 10 mnd was ook fruitstroop (is lekker zoet) erop. Deze laatste is haar favoriet en krijgt ze alleen na minimaal een halve met worst of kaas.

Plakjes beleg (bijv. worst of kaas) gaat niet, dan eet ze alleen het beleg eraf :roll: .

Veel pezier ermee!!!

Groetjes Alex

Wij zijn ook pas een weekje bezig met brood en hebben we er leverpastei of smeerkaas op gedaan.

Eerste 3 dagen plukte ik telkens een stukje van de boterham af en stopte dat in haar mondje. Dat ging dan zo’n 4 a 5 stukjes goed en dan was ze het zat…

De 4e dag griste ze die boterham uit mijn handen en ging lekker de HELE boterham op zitten peuzelen :shock:

Ik deed het, denk ik, niet snel genoeg of zo? :think:

Het CB adviseerde mij om te beginnen zonder broodbeleg. Dat hebben ze nog helemaal niet nodig.

Stukjes brood met boter is voorlopig voldoende werd mij verteld.

Ik ga deze week ook beginnen. CB adviseerde om met 8 maanden te beginnen met geven van brood.

er moet wel boter op het brood volgens mijn cb. Beleg idd niet perse…

natas

PAs met 8 maanden beginnen? Het is ook overal anders…hier adviseren ze met 7 maanden. Amy krijgt sinds een paar dagen een beetje brood met smeerkaas of leverpastei.

Hoeveel geven de meesten eigenlijk? Amy eet met gemak al een hele boterham (zonder korstjes uiteraard) weg en als het aan haar ligt, eet ze ook nog een 2e op, vind het wel heel veel…

Zij eet het trouwens keurig op, kauwt er netjes op en slikt alles door…

hier begonnen met brood met boter, dat uitgebreid met smeerkaas, stroop, jonge kaas, jam en sinds kort ook pindakaas en vegetarsche leverpastei of hoe het ook heet :slight_smile:

Hij eet nu 2 boterhammen, eentje met alleen boter, eentje met iets anders. En ik bied het aan in 1/4e stukken, geef ze wel stuk voor stuk, anders verdwijnen ze zonder pardon op de grond…

Hé Fiep wat zat er in die vegetarische leverpastei? Ik zocht erom maar onze appie had het niet.

Gewone leverpastei leek me niet zo verstandig :wink: .

Kevin eet zijn boterhammetje nu ook mooi op.

Ik geef hem nu nog fruithapje op zijn boterham.

Hij eet bijna een hele boterham op (zonder korstjes) en tegelijk geef ik hem dan tussen door een paar hapjes fruithapje. Deze gaat ook bijna op.

Omdat hij zijn fles ook nog heeft geef ik hem niet te veel anders kom ik nooit aan de halve liter per dag.