wat nu?

Fenna is bezig met zindelijk worden… het gaat best goed, maar ze wil dus echt om het kwartier naar de wc… meestal zijn het ook kleine beetjes wat ze doet… ze is dus droog overdag (snachts nog nie) maar word er wel eenbeetje gek van om om het kwartier met haar naar de wc te gaan…

wat kan ik hieraan doen? want ze kan soms ook wel een ochtend zonder plassen als ze bv naar de psz is geweest is ze geen enkele keer naar de wc geweest en doet ze het netjes thuis…

een wekkertje gebruiken?

Die zet je eerst op tien minuten, dit doe je een tijdje tot je door hebt dat er niet veel meer komt, dan doe je hem op een kwartier enzovoorts… zo bouw je uit tot ze bijvoorbeeld eens in het anderhalf uur moet.

Wel aanleren dat ze áls ze tussnedoor aandrang voelt het mag zeggen, maar alleen belonen als ze dan ook een échte plas doet ( 3 druppels is bij mij geen echte plas :mrgreen: )

Mijn dochter deed dat in het begin ook maar het werd vanzelf minder. Zodra we in de albert heijn waren was het mamma moet plassen. Ze was bang om een ongelukje te krijgen en rende bij iedere aandrang naar de wc. Op een gegeven moment werd het minder en werd ze ook beter in het ophouden van haar plas.

De zoon van mijn vriendin deed dat ook. Hij vond het doortrekken gewoon heel erg leuk en wilde daarom zo vaak naar het toilet. Zij heeft op een gegeven moment tegen hem gezegd dat hij pas naar de wc mocht als zij het zei. Dat is uiteraard wel eens misgegaan, maar niet noemenswaardig vaak.

Hee Oes…even vraagje? Deed M. dit niet ook??? Of alleen in het begin?

Hoe ging dat bij haar over?

(twijfel even,maar meen me iets te herinneren…).

Wel irritant zeg…je zou bijna de luier er weer voor om doen,maar ja…als je eenmaal bezig bent, stop je niet zomaar…

Hier is het vanzelf overgegaan :think: .

je schrijft dat ze nog bezig is met zindelijk worden, denk dat ze gewoon nog moet leren om het te gaan ophouden.

Vind ze het vervelend als ze een ongelukje heeft?

Je zou ook nog een plasje kunnen inleveren om te kijken voor en blaasontsteking.

@mandy_d. wrote:

Hee Oes…even vraagje? Deed M. dit niet ook??? Of alleen in het begin?

Hoe ging dat bij haar over?

(twijfel even,maar meen me iets te herinneren…).

Wel irritant zeg…je zou bijna de luier er weer voor om doen,maar ja…als je eenmaal bezig bent, stop je niet zomaar…

hey nee Melissa had dat juist niet, die was binnen 1 dag dag en nacht zindelijk , zowel plassen al poepen…

stand van zaken nu: Fenna poept op de wc (maar daar is oook alles mee gezegd) ze huilt eerst dat ze niet wil, staat met benen gekruist (wacht dus blijkbaar tot allerlaatste moment)…

ik zet haar er op, loop dan weg, is ze echt behoorlijk verdrietig, maar na 10 minuten of zo, komt het dan wel (en dan is ze juist heel blij) … we weten het precies. ze stopt met huilen, en daarna roept ze me, en is ze helemaal in haar nopjes en wil ze gelijk papa bellen om te zeggen dat ze gepoept heeft//.

dit gaatnu een goede week zo aan… ik hoop dat het huilen gauw minder word