Wat nu ? ( tuin / brandpadprobleem )

15 januari zijn wij trotse huizenbezitters geworden met een tuin die nog maar een jaar geleden helemaal opnieuw was bestraat etc.



Nog geen maand later kregen wij een algemene brief van de vve met het voorstel om de brandpaden opnieuw te bestraten ( de paden die dus achter het huis lopen waar de ingang van je tuin is ).



Wij zijn niet lid van de vve, maar betalen (zoals volgens mij ook wel verplicht is) mee.

Dit is een bedrag van 60 euro wat binnen een maand betaald moest worden.



Nu zijn ze vorige week vrijdag begonnen met straten.

Prima, en erg fijn want de modderpoeltjes door de verzakking waren niet leuk meer.

echter lopen we nu tegen een groot probleem aan…het pad wordt zodanig bestraat dat hij bijna 10 centimeter hoger ligt.

Voor de oudere tuinen in de straat geen probleem want die lagen nog op oude hoogte.



Maar voor onder andere onze tuin wel een probleem.

ik loop dus straks met de kinderwagen tegen een soort van drempel aan.

onze tuin is natuurlijk vorig jaar aangepast aan de hoogte van de brandpaden hoe die erbij lagen.



Het zou dus betekenen

  • Of wij moeten heel onze tuin opnieuw bestraten
  • Of zo laten en een drempel cq zwembad creeeren.



    nu is mijn vraag



    Mogen ze dit wel zonder overleg gewoon doen

    Heb ik ergens recht op wettelijk, want ik betaal nu voor iets wat mij veel ongunstiger uitkomt.

    ( de oude paden had ik dan veel liever gehad ).



    er staat bovendien geen telnr op de brief alleen een adres van de voorzitter een paar straten verder.

    Morgen werken we beide en straten ze achter onze tuin.

    vanaf mijn werk kan ik dus niet bellen, in het telboek is hij niet te vinden…



    Ik vind het erg vervelend :frowning:

    Ik hoop dat ik nog ergens tegein kan gaan of iets kan regelen.

    De zorg voor een afloopje inc goot ofzo ?



    Wie heeft hier enige bekendheid etc mee ?

    Heb ik gewoon vette pech :frowning:



    Bedankt voor het meedenken…



    :-*

He bah noes, wat vervelend!

Ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik hoop dat jullie tot een goede oplossing komen.

Hoi



Naar probleem, idd.

Ik denk alleen dat je niet veel kan doen.

Openbare paden moeten,zoals je zelf al zegt, aan bepaalde eisen voldoen.

Waarschijnlijk ben je dat idd verplciht, een bijdrage te betalen.

In principe is het de taak van jezelf om je tuin zo in te richtten dat je zonder problemen de overstap maakt.

Net als bij een oprit zeg maar.



Je zou eventueel bezwaar kunnen maken tegen het te betalen bedrag.

Dan krijg je vast wel een tegenbericht.

En anders de ouderwetse manier, de stratenmaker lief aankijken.



Succes ermee!

Noes, ik heb werkelijk geen idee.

Maar vervelend is het wel :thumbdown:



:-*

Als het vanuit de vve is besloten en ook door de vve wordt betaald dan is er als het goed is een keer over gestemd. Dan geldt de meerderheid van de stemmen vrees ik. Of er is een andere manier van besluitvorming maar daar moet iedereen dan ook van op de hoogte zijn lijkt me.



Als je trouwens meebetaald aan de vve ben je ook gelijk lid volgens mij hoor :think: Maar misschien gelden er idd nog regels over het aanleggen van brandpaden, dat weet ik niet. Misschien is daar nog wat tegen te protesteren. Wij zijn toevallig in ons blok de vve weer nieuw leven aan het inblazen. Hier ook erg vaag wat nu wel en niet onder vve valt e.d. Maar vanaf volgend jaar is het hier verplicht om een actieve vve te hebben met minimaal 1x per jaar een ledenvergadering.



Succes!

Volgens mij ben je ook lid als je de contributie betaalt!

Poeh, ik ben ook bang dat je weinig kan… Je “hangt” er net tussenin, denk ik… tussen de besluitname en de uitvoering… toen zijn jullie natuurlijk net verhuisd. Tip: veel advocatenkantoren hebben een gratis spreekuur… Misschien kun je daar terecht met je vraag! Of bij het Buro voor rechtshulp! Succes ermee!

Wij zijn niet lid van de vve, maar betalen (zoals volgens mij ook wel verplicht is) mee.
Dit is een bedrag van 60 euro wat binnen een maand betaald moest worden.


Heb hier iets over op tv gezien!
Als je in een bepaald complex woont dan ben je verplicht mee te betalen aan de vve en ben je ook lid, dus kan je ook meestemmen. Dus als er een reparatie aan het dak wordt gedaan, al heb jij daar niets aan omdat je bijv. beneden zit betaal je daar toch aan mee etc.
Die uitzending wordt 30 keer herhaald, dus misschien even de tv aanzetten en zoeken naar die tijdelijke zender waar ook kassa elke keer komt (ook zo`n 15 keer per dag ofzo..)

Succes!