Wat nu strijd aangaan of....

Oké, ik ga het toch eens in de grote groep gooien :mrgreen:

Merel eet eigenlijk best een hoop wat haar word aangeboden, voorheen at zij haar groentehap om 16u maar gezien zij bijna 1 jaar word en op kdv naar de dreumesgroep gaat, word dit niet meer gegeven en dus ben ik bezig haar om 18u warm te laten eten…

Maar nu komt het Mw-tje wil het niet vaak is het na de eerste hap oké, soms wil ze helemaal niets.

Ik heb meerder dingen geprobeerd:

• wegschuiven van tafel en 10 min laten gillen en dan opnieuw proberen
  • zelf laten pakken
  • belonen na een hapje in de zin van liedje zingen spelletje doen

Vanavond ga ik eens samen met haar eten en kijken wat zij dan doet.

Gewoon stukjes op haar bord mag ze zelf pakken en dan maar een szien, dan een toetje en afhankelijk van hoeveel zij eet nog een flesje

Maar nu heb ik een vraagje, ik ben het eens met men die zegt dat eten vooral leuk moet zijn en geen strijd.

Aan de andere kant ben ik ‘bang’ dat zij met mij speelt en dus zo (met gillen en weigeren) haar zin krijgt :eh:

Dus als ik haar wat anders geef wat zij wel eet, bijv brood of pap ef toetje, dat ze dan blijft gillen net zolang ze 1 van die dingen krijgt…

Of moet ik mij op deze leeftijd daar niet al te druk om maken?

En het iets eten voorop stellen aan het wat ze eet?

De pap en brood en fuit gaan trouwens prima :inlove:

Thx alvast :-*

Ik heb met Anne hetzelfde probleem gehad. Alleen niet met overgang van de warme hap, want die at ze altijd aan het eind van de middag met ons mee. Maar op een gegeven moment weigerde ze dus haar warme eten. Een tijdje heb ik een spel met haar gespeeld zodat ze toch maar een paar hapjes binnen kreeg. Dit was zo vermoeiend dat ik niet meer wist hoe of wat. Nu laten we haar gewoon doen. Bord voor dr neus, wilt ze niet eten, dan krijgt ze niks, eet ze wel dan is dat mooit voor haar megenomen. Ze krijgt altijd een 1.5uur na haar warme hap een toetje en dat houden we wel, dat heeft niks te maken voor ons met haar warme hap, dus we gaan haar niet straffen als z eniet goed heeft gegeten en niet belonen als ze wel heeft gegeten. Van het cb had ik nog het advies gekregen om pas een applaus te doen of een liedje te zingen als je vind dat ze genoeg heeft gegeten en niet op elke hap de nadruk te leggen. Zo zou het weer een spelletje worden door van iedere hap een feest te maken, maar het is pas feest als er goed is gegeten. Ook heeft hier goed geholpen om overdreven weinig op te scheppen. Bijvoorbeeld maar 2 boontjes een paar korrels rijst en een haffeltje vlees. Zo schrikt ze dat ze maar weinig krijgt en dat kan ook aandrang tot eten geven.

Anne eet inmiddels weer best, toch heeft ze in een week een paar dagen dat ze haar warme hap niet eet, maar ik maak me er niet meer druk om en we gaan haar dus ook niks extra s geven. Oke staat ze heel erg voor een tomaat te zeuren dan krijgt ze die wel, maar geen melk of pap of iets dergelijks.

Veel succes, ik weet hoe frustrerend het kan zijn, maar het enige dat zal helpen is proberen je er juist niet druk om te maken. Als je kindje merk dat jij je druk maakt door niet te eten is het voor haar alleen maar leuker.

Veel succes, ik weet hoe frustrerend het kan zijn, maar het enige dat zal helpen is proberen je er juist niet druk om te maken. Als je kindje merk dat jij je druk maakt door niet te eten is het voor haar alleen maar leuker.

Uhuh :eh: , want zo slim zijn ze dan wel weer die kleintjes, mama foppen...
Ik vind het een goede tip, weinig op haar bordje leggen, als ze dat wel eet kan ik er langzaam aan wat meer bijleggen :wink:
Wel gewoon een toetje en voor het slapen een flesje :mrgreen:
Waarschijnlijk ben ik dan zelf ook rustiger, dat zou dan goed moeten gaan :wink:

Thx :-*

:smiley: Wel even volhouden he, want idd ze kunnen erg slim zijn :inlove:

:dance: :dance: :dance:

Vandaag dus samen aan tafel gezeten, papa, mama en Merel.

Merel haar eigen bordje met 4 stukjes aardappel, 6 stukjes spercieboon en een paar stukjes gehaktbal…

Zo trots heeft ze zitten eten, zelf gepakt en zelf in haar mondje gestopt, daarna een bakje vla en de fles hoefde Mw-tje niet meer na 50 cc :dance: :dance:

IKKE = TROTS :inlove: :inlove:

(nu hopen dat ze dit blijft doen :shifty: )

ik heb dat hier ook met tyg gehad, juist op de dagen dat ie naar het kdv ging…

ik denk dat ie toen gewoon erg moe was

en snel op zijn teentjes getrapt

om niet de strijd aan te gaan (om bovenstaande redenen)

heb ik toen zo’n kralenboogje met zuignappen gehaald (bij etos)

en die vond ie reuze interessant.

tussendoor kon ie lekker happen zonder dat ie er erg in had.

hij raakt er overigens niet gewend aan hoor, aan dat ding,

want hij kan ook wel zonder speelding eten.

vaak beginnen we ‘normaal’

en als zelf mee eten niet werkt, dan krijgt ie zijn kralenboog.

op de dagen dat ie niet naar het kdv gaat is ie een stuk fitter,

dus dan eet ie ook normaler.

Als Amy niet wil eten dan krijgt ze gewoon niks… Mits ze ziek is ofzo natuurlijk. Als ze iets echt niet lust, is het ook wat anders, maar als ik merk dat ze het doet om te testen, dan haal ik het bord weg, zet het net buiten haar bereik en eet gewoon lekker door. Na een minuut of 5 is de lol er af, gaat ze brullen en eet ze weer als een dijkwerker :mrgreen: