wat nu? ik weet het niet meer!

Ik weet het niet meer! Merle drinkt aan de borst, dat ging tot een week, 1,5 week geleden erg goed. Ze kwam netjes om de 3 uur, maar sinds een week is het wanhopig! Ze heeft vandaag al wel 12 x aan de borst gelegen. Ze drinkt soms een kwartier, soms 2 minuten en valt dan in slaap. Maar ze komt dus erg vaak. Ze is nu vanaf 2 uur al wakker, geen oog dicht gedaan. Ik heb zelf een antibiotica kuur gehad, dat kon goed samen met borstvoeding zeiden ze, maar ik heb het idee dat de voedingstoffen er helemaal uit zijn en dat ze alleen water binnen krijgt, het is wel wit. Maar zoveel drinken kan toch niet? Zou dat aan de antibiotoica liggen? Ik heb al 2 dagen bijgevoed met een pakje nutrilon en daar doet ze het goed op, maar ik wil haar ook niet overvoeden, als ik haar nu weer wat nutrilon geef, ik ben bang dat ze veel te veel vocht binnen krijgt, want ik weet natuurlijk niet hoeveel borstvoeding ze elke keer binnen krijgt. (laatst heeft ze 230 cc borstvoeding, gekolfd, gedronken. Als er veel voedingstoffen in zouden zitten, zou ze toch nooit zo veel op kunnen?) Ik weet het niet meer! Wie kan me een goede tip geven? Elk uur voeden kan toch niet? :think: Help!!!

denk dat ze een sprongetje heeft…

verder heb je genoeg voedingsstoffen hoor… :wink: :thumbup:

maar is dat normaal dan, zo vaak drinken? en zo weinig slapen? ze huilt ook tot ik haar aanleg.

Is ze niet ziek, verhoging of misschien komt er een tandje… (weet niet of het kan zo vroeg) :think:

Met een sprong is het wel normaal zo vaak aanleggen maar ik zou eerst ook even checken op verhoging enz…

Ik zou me ook niet direkt zorgen maken, het klinkt echt als een regeldagje. Al is het wel doodvermoeiend :hug:. Of als het dat niet is dat ze misschien iets onder de leden heeft/krijgt.

Verder dacht ik dat je een baby niet kan “overvoeden”; die nemen wat ze nodig hebben en niet meer dan dat. Al moet ik zeggen dat 230 cc voor zo’n klein kindje wel enorm veel is!

En faizaa, een tandje kan wel zo vroeg hoor, al is het zeker niet erg gemiddeld. Ik ken zelfs een beeb die met een tandje is geboren!

Hopelijk gaat het morgen weer beter!

Ik kan me voorstellen dat je helemaal op bent, maar ik denk idd dat je midden in haar regeldagen zit :hug: Dan komt zij juist zo vaak om de productie op te krikken en hoe meer jij daaraan toegeeft, hoe sneller het over is. Sommigen hebben er maar 1 dag last van, sommigen een week(Jasper deed er ook altijd meerdere dagen over :roll: ) en iedere keer wanneer ik dacht NEEE nu trek ik het niet meer, was’t in een keer over- en werd ik 's ochtends met een DD cup wakker :lol:

Sterkte :hug:

Ja, klinkt als een echte regeldag! Fijn hoor, borstvoeding! :wink: (Ik had gister en eergister hier ook een beebje met regeldagen, ieder uur kwam ze. :? )

Probeer juist niet te gaan bijvoeden, ook al is dat verleidelijk, want daarmee gaat jouw productie nog niet omhoog en dat is juist wat je baby wil bewerkstelligen met die regeldagen.

Succes, hopelijk gaat het vandaag al weer beter. :thumbup:

heey britt, dit hebben wij ok gehad bijna een week lang! Gewoon lekker aanleggen komt vanzelf goed. Drinkt ze wel achtief? Hoor je er klokken?

Anders kan je misschien borst compressies gebruiken. :-*

Mari-Louise had dit ook rond die tijd…was ook ineens weer over, inderdaad net als je denkt, pffffff dit hou ik niet zo vol…

Bedankt voor jullie tips en steun!

Merle is vannacht maar 1x geweest! :inlove: :dance: Mama kan er weer tegen!!!

Wat een goed nieuws meid, vermoeiend kan het soms zijn he… :hug:

Fijn dat je weer nieuwe energie hebt…

Zorg ook dat je s’middags lekker gaat liggen of zo, of een dutje doet als zij slaapt… dat werkte hier zooooo goed… :thumbup: