Damian is druk bezig met overdag zindelijk worden.
En dat lukt ook erg goed,Maar als we naar buiten gaan.
Dus bijvoorbeeld naar de winkel ofzo.
Wat dan??
Luier aan ??
Potje meenemen ??
Of gewoon plassen voor we weggaan en risico lopen dat ie de winkel onder piest ?
:mrgreen: :oops: :mrgreen: :oops:
Dat laatste ja, zo is het hier gegaan. Eerst deed ik Anne nog een luier aan als we weggingen, maar dat was zo n gedoe, en ze gaf toch aan als ze moest plassen, dus dat luiergebeuren was ze snel vergeten. In een supermarkt is het echt geen probleem als je even vraagt of je kindje naar de wc mag als hij zou moeten. Trouwens bij meer winkels is dat geen probleem, bij andere weer wel en tja dan redde ik me wel met was bosjes of een cafe/restaurant in de buurt.
Het wordt voor de kinderen op een gegeven moent onduidelijk denk ik: dan wel een luier aan en dan niet. Dus gewoon uitlaten en zien wat er gebeurd. Als hij een goede spijkerbroek of zo aan heeft als je weggaat en hij plast, dan zuigt de broek toch het meeste op. Wat reserve kleding mee in een tasje (onderbroek, overbroek en sokken) en gaan met die banaan! :mrgreen:
Komt vast goed en vooral doorgaan :thumbup:
Zonder luier op pad!
Als je in een winkelcentrum bent of bij winkeltjes kan je kleine meestal wel ergens plassen. De eerste keer dat Lisa zonder luier op pasd ging heb ik wel een aantal keer gevraagd of ze moest maar ze hoefde niet.
Ben ook een aantal keer bewust op pad gegaan met haar om te kijken hoe het ging. Heb haar ook naar de psz gewoon laten gaan zonder luier toen we met de training begonnen. Gewoon schoonkleertjes mee en gaan!
hoi hoi
ik zou de kleine wel een luier aan doen naar buiten elk kindje reageerd weer anders angélina was ik dus ook al druk mee bezig om zindelijk te worden overdag in princiepe zo goed als zindelijk en zonder luier meegenomen, toen heeft ze dus inderdaad in haar broek geplast buiten (had wel schone kleren meegenomen) maar het heeft haar angstiger gemaakt waardoor ik dus weer helemaal opnieuw kon beginnen en uiteindelijk was ze pas zindelijk met bijna 4 jaar op een paar dagen na
als je een kindje heb dat zich een beetje schaamt of erg verlegen is kan dat dus averechts werken dan zou ik gewoon een luier aandoen en tussentijds vragen of hij plassen moet of tussentijds op de wc zetten
groetjes nathalie
Zonder luier want het is alleen verwarrend als je kind zindelijk is maar toch een luier om moet als hij/zij naar buiten moet.
Hier hebben we een tijdje gewoon een extra broek en onderbroek in de tas maar dat is nooit nodig geweest. In mijn ogen kunnen ze, zodra ze zindelijk zijn, hun plas dus onder controle houden. Die keren dat M.ateo moest plassen gaf hij dat aan en vroeg ik of hij het nog heel even kon inhouden. Dan zocht ik een toilet en ging hij gewoon daar plassen…
Luier uitlaten en reserve kleertjes mee. En voor een dagje uit nam ik in het begin altijd een potje mee in een plastic zak. Probeerde we wel nog op tijd de toiletten te vinden maar kon ze aldaar op haar eigen vertrouwde potje.