Hallo,
Ik heb internet en telefonie aangevraag bij tele2 en dit wordt over ongeveer 2 weken opgeleverd. Nu zit er een draadloos modem bij, dus wil gelijk over naar draadloos internet. Ik heb nu gewoon internet via de kabel en niet draadloos. Maar wat heb ik nodig voor draadloos internet op een pc? Ik heb geen netwerkkaart. En is het mogelijk bij draadloos internet om er meerdere pc’s/laptops op aan te sluiten?
Sorry maar ben zo’n leek op dit gebied :oops:
Alvast bedankt!
Je kan je draadloos aan zoveel computers hangen als je wil voor zover ik weet. Het is alleen niet bevordelijk voor je snelheid.
HEt kan zijn dat je een limiet hebt voor het aantal machines wat er aan je netwerkt hangt. Bij mijn tele2 hangen er soms wel 6 laptops tegelijk aan, nog geen problemen mee gehad.
Desktops aan wireless hangen zonder netwerkkaart gaat lastig voor zover ik weet. Anders even van te voren bellen naar de klanteservice en daar je vraag nogmaals stellen
Ik heb mijn desktop gewoon nog via een netwerkkabel aan mijn Tele2 hangen… En lappie pikt m draadloos op
maar kan je een netwerkkaart kopen en deze in je pc zetten?
Wij hebben een laptop en 2 pc’s in huis.
Plus draadloos internet
Die ene heeft nog geen internet. De modem staat in de huiskamer en in de laptop is dus draadloos, en de pc op de studeerkamer ook.
In die pc hebben we een of andere ontvanger gestoken in de usb-poort en daarmee heeft de pc ook draadloos internet.
Die kun je bij kpn kopen of bij een winkel met computerbenodigdheden. Als je daar je vraag voorlegt weten zij wel hoe het moet. Hier ging het heel simpel.
die usb stick heb ik vandaag ook gekocht bij k*rwei hebben ze ze ook
dus naast zo’n usb stick heb je niets nodig voor draadloos internet? Krijg via tele2 een draadloos modem. En hoe duur is zo’n netwerkaart/usb stick ongeveer?
ik heb m voor 25 euro gekocht…