Wat niet eten/drinken als je bv geeft?

Die van de sinasappelsap weet ik. Maar afgelopen weekend hoorde ik dat boerenkool bijvoorbeeld ook beter niet kan.



Iemand die hier meer van weet? Ik heb al op borstvoeding.com gekeken maar kon daar niks vinden hierover.

ik heb alles gegeten.

knoflook ui alle soorten kolen die je je maar kan bedenken.

En ze reageerde nergens op.

Mijn kraamhulp zei ook dat boerenkool voor die kleintjes moeilijk kan vallen. Maar ik ben gek op boerenkool, en ik heb het wel gewoon gegeten.

Verder alle koolsoorten, uien, knoflook, prei. Eigenlijk alles wat lekker is als ik het zo lees. :mrgreen:

Je moet het zelf een beetje testen…

Ik dronk wel voor de zekerheid zelf wat venkelthee en rooibosthee bij ‘‘risico’’ eten :mrgreen:

Wij aten van de winter wel eens 2x boerenkool per week (was de tweede zak weer gratis bij de AH :lol: ). Dochter heeft nergens last van gehad. Maar het kan natuurlijk erg verschillen per kindje.

ik eet tot nu toe eigenlijk ook wel alles. het enige wat ik nu echt laat staan zijn mijn heerlijke pittige gerechten…vindt ik wel zielig om dat nu al te doen. :wink:

Het enige waaraan ik merk dat beide dames last van hadden/hebben is zuivel. Als ik me tegoed doe aan een grote bak yoghurt en flink wat melk dan heeft Tosca wat meer last van krampjes. Verder eet/drink ik alles (cafeïne met mate, alcohol niet), óók pittig en sterk gekruid. En ook allerlei koolsoorten die volgens de verhalen niet goed zouden zijn (prei is er ook zo een). Kwestie van uitproberen. En inderdaad… bij risico voedsel neem ik ook een extra bakkie venkelthee :wink: .

Ik heb altijd alles gewoon gegeten en gedronken…

ik zou vooral niet uit voorzorg te voorzichtig zijn.

veel kindjes kunnen alles aan. Al shet niet zo is, merk je het snel genoeg en dan kom je idd op dingen als prei/uien/koolsoorten, die je dan kan laten staan.



Mijn kraamhulp adviseerde alleen citrusvruchten (en kool misshcien ook, weet ik niet meer) te laten staan, in eerste instantie.