Wat niet eten/drinken als je bv geeft?

Die van de sinasappelsap weet ik. Maar afgelopen weekend hoorde ik dat boerenkool bijvoorbeeld ook beter niet kan.



Iemand die hier meer van weet? Ik heb al op borstvoeding.com gekeken maar kon daar niks vinden hierover.

ik heb alles gegeten.

knoflook ui alle soorten kolen die je je maar kan bedenken.

En ze reageerde nergens op.

Mijn kraamhulp zei ook dat boerenkool voor die kleintjes moeilijk kan vallen. Maar ik ben gek op boerenkool, en ik heb het wel gewoon gegeten.

Verder alle koolsoorten, uien, knoflook, prei. Eigenlijk alles wat lekker is als ik het zo lees. :mrgreen:

Je moet het zelf een beetje testen…

Ik dronk wel voor de zekerheid zelf wat venkelthee en rooibosthee bij ‘‘risico’’ eten :mrgreen:

Wij aten van de winter wel eens 2x boerenkool per week (was de tweede zak weer gratis bij de AH :lol: ). Dochter heeft nergens last van gehad. Maar het kan natuurlijk erg verschillen per kindje.

ik eet tot nu toe eigenlijk ook wel alles. het enige wat ik nu echt laat staan zijn mijn heerlijke pittige gerechten…vindt ik wel zielig om dat nu al te doen. :wink:

Het enige waaraan ik merk dat beide dames last van hadden/hebben is zuivel. Als ik me tegoed doe aan een grote bak yoghurt en flink wat melk dan heeft Tosca wat meer last van krampjes. Verder eet/drink ik alles (cafeïne met mate, alcohol niet), óók pittig en sterk gekruid. En ook allerlei koolsoorten die volgens de verhalen niet goed zouden zijn (prei is er ook zo een). Kwestie van uitproberen. En inderdaad… bij risico voedsel neem ik ook een extra bakkie venkelthee :wink: .

Ik heb altijd alles gewoon gegeten en gedronken…

ik zou vooral niet uit voorzorg te voorzichtig zijn.

veel kindjes kunnen alles aan. Al shet niet zo is, merk je het snel genoeg en dan kom je idd op dingen als prei/uien/koolsoorten, die je dan kan laten staan.



Mijn kraamhulp adviseerde alleen citrusvruchten (en kool misshcien ook, weet ik niet meer) te laten staan, in eerste instantie.

Hier gewoon alles gegeten, ik had de mening als ik merkte dat me kindje er last van had dat ik altijd nog kon kijken waar het aan lag.

Ik heb gemerkt dat ik geen sinaasapelsap en boerenkool kan nuttigen :slight_smile: want dan spuugt Daniëlle meer. Verder bij sommige pittige gerechten ook.

koolsoorten waren de 1e weken taboe. Kreeg Mische erge krampen van. Nou niet meer gelukkig.

Citrusfruit mag ik niet eten, dus geen idee of hij daar last van zou hebben.

Ik zou inderdaad niet van te voren al extra voorzichtig zijn en dingen gaan mijden. Door de bv leren kindje juist veel verschillende smaken kennen! Ik heb gemerkt dat ik beter geen druiven en citrusvruchten kan eten. Leonie had nauwelijks krampjes, dus we schrokken ons lam toen ze ineens wel kreeg. Heb ‘van schrik’ ook nooit meer een druif/sinaasappel aangeraakt. :shifty:

:think: ik vraag me dan alleen af hoelang het duurt voordat wat ik gegeten heb doordringt in de melk zegmaar.

(bovendien tieren de hormonen nog zo welig dat ik me nu al nauwelijks kan herinneren wat ik vanavond gegeten heb :doh: )

Ik denk dat mijn dochter soms krampjes heeft… nu heb ik de melk gelaten en dronk geregeld venkelthee. Nu lees ik op het doosje dat het niet goed is als je bv geeft :shock: , vind het vreemd en jullie drinken het blijkbaar allemaal toch veel?

ik drink liever rooibosthee…

maar staat dat erop?

zitten er toevoegingen in?



en volgens mij zit het een uur of 4 later in je bv toch?? :think:



en ik schreef het de eerste tijd op wat ik at dan kan je terug kijken bij kramp en ook vergelijken al heb ik er met mijn kids weinig last van gehad…

Het komt van een natuurwinkel en er staat letterlijk op: niet geschikt als je bv geeft, vreemd he :think:

Heb ook een doosje van een ander merk en daar staat dan weer op dat het de melkproductie stimuleert…

Rooibos is ook voor krampjes goed? Heb er nog nooit van gehoord…

Ja rooibosthee zonder toevoegingen mag je zelfs aan de baby zelf geven.

Ik drink het de hele dag zelf.

Het is een fijne thee,die werkt op de rust zeg maar.

Je wordt er rustig van maar je darmen ook en ik heb laatst gehoord dat venkelthee je darmen stil legt zeg maar en dat rooiosthee alleen verzacht…dat het dus zelfs beter is :thumbup:



Ik heb ook bvthee.

Zit ook anijs in enzo van zo een natuurwinkeltje is losse thee.

Is ook fijne thee maar ik kreeg er enorme volle (.)(.) van :roll:

Dus die heb ik maar even in de kast gezet :mrgreen:

bij mij had de bv thee geen effect, maar ik vind het wel lekker, en ik kom zo makkelijker aan mijn vocht op een dag… dus die drinkt ik wel een mok of 4 per dag.



Sinaasappels moest ik in eerste instantie laten staan, en na 5 uur smiddags geen koffie en chocola meer, anders had ik in de avond een erg onrustig kindje. verder heb ik me beperkt met prei uien en knoflook de eerste 3 maandjes, vanaf toen weer alles gegeten en gedronken… (ook af en toe een wijntje na de laatste voeding…! :wink: )

Ik drink iedere avond een oud bruin biertje :mrgreen: