Wat neem je nu mee als...

…je kindje na de bevalling in het ziekenhuis moet blijven voor een operatie?



Had mijn vluchttas al ingepakt met 2 setjes baby kleding, maar gisteren gehoord dat ons kindje waarschijnlijk geopereerd gaat worden na de bevalling en dat de opnameduur tussen de 1 en 3 weken is.

Wie heeft hier ervaring mee? Hoeveel setjes kleding neem je nu mee voor het kindje? of krijgt het kleertjes van het ziekenhuis?



En wat neem je voor jezelf mee? Had er 2 hemden ingegooid om in te bevallen en dan kleding wat ik aan kon om weer naar huis te gaan, maar goed, mag tot 5 a 6 dagen blijven na de bevalling. Loop je dan de hele dag in pyjama of doe je toch je eigen kleding aan?



pffff, wat komen er ineens een hoop vragen op je af.



Moet ook nog gaan bedenken hoe wel het thuis moeten gaan regelen met de andere kinderen. :roll:

Onze beide kindjes kregen kleding van het ziekenhuis aan (romper, van die omslaghemdjes met drukknoopjes op de rug en een slobbroek). Als we wilden mochten we ook eigen kleding meenemen en dan kon je kindje dat ook aan.

Ze zijn niet geopereerd trouwens, maar moesten wel op de couveuse afdeling liggen.



Zelf heb ik bij de keizersnede pas na een dag of 3 mijn kleren aangedaan vanwege de pijn. Bij mijn gewone bevalling gelijk overdag al. Mijn man nam elke schone kleding voor mij mee en de gebruikte kleding weer mee naar huis.

ps. ik weet niet of je kindje in de couveuse komt, maar daar had mijn oudste geen kleding in aan. Alleen in het verwarmde bedje.

baby’s hebben in het begin toch een doek om hun beentjes (als je een kruik hebben)



maar zou voor jezelf wat makkelijke kleren meenemen, joggibroek, lekker zittend positiebroek en wat shirts



je man kan ook nog altijd wat meenemen van thuis



voor de baby zou ik 4 of 5 setjes meenemen (miss wat meer shirtjes (neemt ook niet veel plaats in de tas) evt heeft het zkh nog wel reservekleertjes, maar kan me voorstellen dat je toch graag je eigen (gekochte) kleertjes wil aandoen.

maar misschien kan jullie uk na de operatie nog wel geen kleren aan in het begin.



voor je andere kinderen, opa en oma’s wonen die niet in de buurt die ze zouden kunnen opvangen? of misschien dat je iets met vriendjes/vriendinnetjes kunt regelen.

maar het beste lijkt me dat ze gewoon thuis zijn, iemand in huis halen? een ouder nichtje of zo of een tante?

blijft altijd lastig zoiets.

Mijn dochter en ik moesten een nachtje blijven na de bevalling en ons werd afgeraden om kleertjes van haarzelf aan te doen, ze waren bang dat het in de algemene waszak terecht kwam en nooit meer tevoorschijn zou komen, dus hier had ze kleding van het ziekenhuis aan en op het moment dat we naar huis mochten haar eigen kleding. Overleg anders even met het ziekenhuis.

:hug:

Vaak krijg je wel kleding van het ziekenhuis voor de baby, als hij/zij al kleding aan mag zeg maar.



Eigen pakjes zijn leuk, ik zou niet teveel mee nemen voor hem/haar, aangezien je ook nog niet weet in hoeverre hij/zij kleding aan mag.

Anders kan je altijd nog bij laten brengen… ook weet je de exacte maat nog niet , straks is je kindje kleiner dan je dacht , of juist groter en zit je daar met veel te kleine of te grote kleding. (als je maar nachtje in het ziekenhuis moest blijven met hem/haar is dat niet erg natuurlijk.)



Voor jezelf, zou ik jogging broeken mee nemen, die lekker zitten, ook omdat je wat langer blijft, als je toch ‘goed’ uit wilt zien, zou ik positiebroeken mee nemen, die zitten nog wat ruim, of een broek die lekker zit, maar ook degelijk er uit ziet.

Een shirt, met lange mouwen , en met korte mouwen, en eventueel een vest ofzo, zou wel lekker zittende kleding mee nemen.

@Pitje27 wrote:

baby’s hebben in het begin toch een doek om hun beentjes (als je een kruik hebben)



maar zou voor jezelf wat makkelijke kleren meenemen, joggibroek, lekker zittend positiebroek en wat shirts



je man kan ook nog altijd wat meenemen van thuis



voor de baby zou ik 4 of 5 setjes meenemen (miss wat meer shirtjes (neemt ook niet veel plaats in de tas) evt heeft het zkh nog wel reservekleertjes, maar kan me voorstellen dat je toch graag je eigen (gekochte) kleertjes wil aandoen.

maar misschien kan jullie uk na de operatie nog wel geen kleren aan in het begin.



voor je andere kinderen, opa en oma’s wonen die niet in de buurt die ze zouden kunnen opvangen? of misschien dat je iets met vriendjes/vriendinnetjes kunt regelen.

maar het beste lijkt me dat ze gewoon thuis zijn, iemand in huis halen? een ouder nichtje of zo of een tante?

blijft altijd lastig zoiets.




Pitje, dat is bij ons een beetje het probleem, we hebben beiden geen ouders meer en andere familie woont te ver weg. Overdag zullen ze toch naar school moeten, maar als ze thuis komen is het ook huiswerk maken. Dan zal mijn man wat eerder naar huis moeten komen om te koken. We zien wel even hoe het loopt. Voor de dag van de bevalling hebben we iemand geregeld iig. En op dagen dat ze vroeg thuis zijn kunnen ze ook best zelf wel even koken of een keer iets wassen en strijken.

Hang gewoon overal briefjes neer! :wink:

@Sweet-Love wrote:

Vaak krijg je wel kleding van het ziekenhuis voor de baby, als hij/zij al kleding aan mag zeg maar.



Eigen pakjes zijn leuk, ik zou niet teveel mee nemen voor hem/haar, aangezien je ook nog niet weet in hoeverre hij/zij kleding aan mag.

Anders kan je altijd nog bij laten brengen… ook weet je de exacte maat nog niet , straks is je kindje kleiner dan je dacht , of juist groter en zit je daar met veel te kleine of te grote kleding. (als je maar nachtje in het ziekenhuis moest blijven met hem/haar is dat niet erg natuurlijk.)



Voor jezelf, zou ik jogging broeken mee nemen, die lekker zitten, ook omdat je wat langer blijft, als je toch ‘goed’ uit wilt zien, zou ik positiebroeken mee nemen, die zitten nog wat ruim, of een broek die lekker zit, maar ook degelijk er uit ziet.

Een shirt, met lange mouwen , en met korte mouwen, en eventueel een vest ofzo, zou wel lekker zittende kleding mee nemen.




Ja, zat er al aan te denken om maar te gaan kijken naar een huispak of iets van een joggingpak idd.

Morgenochtend maar eens gaan shoppen met oudste dochter denk ik.

@kantjeboord wrote:

@Pitje27 wrote:
baby’s hebben in het begin toch een doek om hun beentjes (als je een kruik hebben)



maar zou voor jezelf wat makkelijke kleren meenemen, joggibroek, lekker zittend positiebroek en wat shirts



je man kan ook nog altijd wat meenemen van thuis



voor de baby zou ik 4 of 5 setjes meenemen (miss wat meer shirtjes (neemt ook niet veel plaats in de tas) evt heeft het zkh nog wel reservekleertjes, maar kan me voorstellen dat je toch graag je eigen (gekochte) kleertjes wil aandoen.

maar misschien kan jullie uk na de operatie nog wel geen kleren aan in het begin.



voor je andere kinderen, opa en oma’s wonen die niet in de buurt die ze zouden kunnen opvangen? of misschien dat je iets met vriendjes/vriendinnetjes kunt regelen.

maar het beste lijkt me dat ze gewoon thuis zijn, iemand in huis halen? een ouder nichtje of zo of een tante?

blijft altijd lastig zoiets.




Pitje, dat is bij ons een beetje het probleem, we hebben beiden geen ouders meer en andere familie woont te ver weg. Overdag zullen ze toch naar school moeten, maar als ze thuis komen is het ook huiswerk maken. Dan zal mijn man wat eerder naar huis moeten komen om te koken. We zien wel even hoe het loopt. Voor de dag van de bevalling hebben we iemand geregeld iig. En op dagen dat ze vroeg thuis zijn kunnen ze ook best zelf wel even koken of een keer iets wassen en strijken.

Hang gewoon overal briefjes neer! :wink:




misschien vriendjes of vriendinnetjes?? zal toch wel zijn dat moeders in dit geval hier niet zo moeilijk over doen om ze te laten spelen… of buurvrouw (weet niet waar je woont, wij wonen in een dorp dus het ons kent ons gehalte is hier hoog en zijn er genoeg die dan willen inspringen)

Onze uk heeft eigen kleertjes aangehad in het ziekenhuis. Maar zij is niet geopereerd. Ze lag op medium care op de couveuseafdeling en in een bedje, niet in een couveuse. Toen ze in een warmtebedje en onder een lamp lag had ze alleen een luiertje aan.

Wij hadden steeds 1 setje aan en 1of 2 setjes in haar mandje voor reserve. De vieze kleertjes deden ze in een zakje en kreeg je mee naar huis om te wassen. Ik had overslagrompers trouwens. Er is helemaal niets kwijtgeraakt :thumbup:

@Kittycat wrote:

Onze uk heeft eigen kleertjes aangehad in het ziekenhuis. Maar zij is niet geopereerd. Ze lag op medium care op de couveuseafdeling en in een bedje, niet in een couveuse. Toen ze in een warmtebedje en onder een lamp lag had ze alleen een luiertje aan.

Wij hadden steeds 1 setje aan en 1of 2 setjes in haar mandje voor reserve. De vieze kleertjes deden ze in een zakje en kreeg je mee naar huis om te wassen. Ik had overslagrompers trouwens. Er is helemaal niets kwijtgeraakt :thumbup:




Oh ja, overslagrompers, die heb ik ook nog, dat is dan misschien wel handig met infuusjes en zo. Goeie tip! :thumbup:

Ja overslagrompers zijn echt een must, die zijn zo handig!



En een huispak, kantjeboord, heerlijk! zou ik gewoon doen!

Hoi,



Overslagrompers zijn inderdaad erg handig. Ook pakjes die makkelijk aan en uit kunnen voor het infuusje. Bij T.ommy hebben we onverwacht 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik had overdag een huispak/pyama aan met vest. T.ommy kon pas kleertjes aan toen hij in een verwarmt wiegje lag. Mijn ouders namen kleding mee voor hem, mijn zusje heeft zelfs nog in de hema kleding voor hem gekocht haha. Overslag truitje en broek.



Veel succes, ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen!!



Liefs Suzanne

Wat vervelend dat je kindje direct een operatie moet ondergaan.



Onze uk heeft een aantal dagen in de couveuse gelegen. In de couveuse heeft ze geen kleertjes aan gehad, maar zodra ze in het bedje kwam te liggen had ze eigen kleertjes aan. Bij ons op de couveuse afdeling was het helemaal niet druk en misschien daardoor is er helemaal niets kwijt geraakt. Ik kan me echter wel voorstellen dat op een drukke afdeling je de kleertjes wel kunt verliezen.



Verder had ik na mijn bevalling zo snel mogelijk weer mijn “gewone” positiekleding aan. Ik voelde me dan toch weer een stukje fitter dan in mijn pyama. Wel gemakkelijk kleding overigens. Denk verder aan slippers of warme sokken. Je wordt na de bevalling ook nog wel even rondgereden in een rolstoel naar je kindje toe en zo. Op de gang kan het dan best wel koud zijn.

@suzusuzu wrote:

Hoi,



Overslagrompers zijn inderdaad erg handig. Ook pakjes die makkelijk aan en uit kunnen voor het infuusje. Bij T.ommy hebben we onverwacht 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik had overdag een huispak/pyama aan met vest. T.ommy kon pas kleertjes aan toen hij in een verwarmt wiegje lag. Mijn ouders namen kleding mee voor hem, mijn zusje heeft zelfs nog in de hema kleding voor hem gekocht haha. Overslag truitje en broek.



Veel succes, ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen!!



Liefs Suzanne




Dank je, ik hoop het ook Suzanne!

@sanmi wrote:

Wat vervelend dat je kindje direct een operatie moet ondergaan.



Onze uk heeft een aantal dagen in de couveuse gelegen. In de couveuse heeft ze geen kleertjes aan gehad, maar zodra ze in het bedje kwam te liggen had ze eigen kleertjes aan. Bij ons op de couveuse afdeling was het helemaal niet druk en misschien daardoor is er helemaal niets kwijt geraakt. Ik kan me echter wel voorstellen dat op een drukke afdeling je de kleertjes wel kunt verliezen.



Verder had ik na mijn bevalling zo snel mogelijk weer mijn “gewone” positiekleding aan. Ik voelde me dan toch weer een stukje fitter dan in mijn pyama. Wel gemakkelijk kleding overigens. Denk verder aan slippers of warme sokken. Je wordt na de bevalling ook nog wel even rondgereden in een rolstoel naar je kindje toe en zo. Op de gang kan het dan best wel koud zijn.




Dat is ook wel een goeie, de tocht op de gang! Heb ondertussen al heel wat op mijn lijstje geschreven. Heerlijk dat jullie helpen, m’n hoofd lijkt af en toe wel een vergiet. :roll:

misschien voor je zelf ook wel lekker om eigen handdoeken enzo mee te nemen… ( vind ikzelf wel namelijk :shifty: )



misschien voor de kleine en muziekdoosje ofzo… wat je nu al laat horen af en toe… iets vertrouwt, geeft rust he…



maar idd omslag rompertjes en truitjes zijn wel het makkelijkst…



als ze gaan opereren dan denk ik dat ze de eerste tijd geen kleertjes aan doen… om de wond meer rust te geven en beter in de gaten te kunnen houden…





heel veel sterkte, hopelijk mogen jullie na de geboorte snel naar huis :hug:

@colle wrote:

misschien voor je zelf ook wel lekker om eigen handdoeken enzo mee te nemen… ( vind ikzelf wel namelijk :shifty: )



misschien voor de kleine en muziekdoosje ofzo… wat je nu al laat horen af en toe… iets vertrouwt, geeft rust he…



maar idd omslag rompertjes en truitjes zijn wel het makkelijkst…



als ze gaan opereren dan denk ik dat ze de eerste tijd geen kleertjes aan doen… om de wond meer rust te geven en beter in de gaten te kunnen houden…





heel veel sterkte, hopelijk mogen jullie na de geboorte snel naar huis :hug:




Ha, weer een tip voor op het lijstje, muziekdoosje, want idd dat speel ik nu al regelmatig af.



Heb vanmorgen wat overslag rompertjes gekocht en 2 setjes prematuur kleding. verder is er in het ziekenhuis ook premature kleding te koop en anders slaan ze maat 50 maar even om. :wink:

voor Odin hadden we van die box/slaap pakjes meegenomen die heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen



ik had vrij snel weer eigen kleding aan want je gaat van eigen afdeling naar kinderafdeling en dat was toch een andere verdieping