Wat moet ik zeggen,ik vind het zo sneu voor hem.

Hallo,

M is 3,5 jaar en speelt graag buiten.

Nu zijn er in de buurt veel kids maar allemaal toch iets ouder.

M is helemaal gek van in buurjongen.Deze jongen is 6 jaar.Maar als hij dus met zijn vriendje speelt dan ziet hij M niet staan hij negeert hem gewoon :? Mijn mannetje loopt steeds achter hem aan fietst achter hem aan,wil graag met hem spelen.

Maar als het vriendje weg is dan opeens wil hij wel met M spelen,ook als mijn broertje(10) met M speelt komt de jongen spelen.

Wat moet ik tegen M zeggen, want ik vind het zo sneu om hem steeds te zien wachten en er bij staat en genegeert word.

Esmie

Uitleggen dat dat jongetje ouder is, dat hij al op de basisschool zit en daarom niet altijd met hem wil spelen…

Het is heel sneu maar het is een feit wat hij gewoon onder ogen moet zien (i.m.o. dan he?!)

Natascha

Ik ben het eens met Natas.

Wij hebben hetzelfde hier met Merijn. Mijn ouders hebben een buurjongetje en die is net 6 geworden. Merijn en Xander zijn 2 dagen per week bij mijn ouders dus speelt hij vaak met dat mannetje.

maar soms heeft hij een ander vriendje op bezoek en dan kan Merijn niet met hem spelen.

Dat is sneu, maar wel een feit. We zeggen dan ook tegen hem dat hij een ander vriendje van zijn school te spelen heeft en een ander keertje weer met merijn komt spelen…

Ik heb hem uitgelegt dat zijn vriendje niet altijd met hem wil spelen.

HIj vind jou wel leuk en wil soms wel met jou spelen maar hij vind jou een beetje te klein.Als jij later 6 bent dan wil je ook niet met kleine kindjes spelen.

Hij snapt het wel nou en loopt niet meer achter hem aan :slight_smile: