Al weken (maanden eigenlijk toch wel) lopen we te kl*ten met het slapen gaan!
Zal dan ook even terug in de tijd gaan
's Middags slaapt ze in een keer in, geen problemen en ze slaapt dan makkelijk zo’n 3 uur! 's Avonds leek het ook altijd goed te gaan :thumbup: Ineens was dit over en liep ze makkelijk tot een uurtje of 11 te klieren. Haar 's middags eerder wakker maken zodat ze maar 1 uurtje zou slapen ongeveer leek dan de oplossing, maar zelfs na zo’n 2 weken proberen maakte dat geen positief verschil. Eerder negatief, want mevrouw werd enorm chacherijnig en vervelend van het wakker maken en 's avonds sliep ze er niet makkelijker van in. Dus toch maar weer 's middags laten slapen tot ze zelf wakker werd, maar alleen wel eerder wegleggen voor haar ‘dutje’. Dit had uiteindelijk ook weinig resultaat :?
In de tussentijd is ook zij het per toeval haar speen van de baan, maar daar taalt ze eigenlijk niet meer naar. Ik dacht dat het slim zou zijn nu om maar meteen het middagslaapje te laten vervallen, zodat ze 's avonds gewoon lekker vroeg in slaap zou vallen en dat ging een paar dagen ook echt goed hoor! Helaas trekt ze dat niet en zijn we naar om de dag ongeveer een middagdutje gegaan!
Nu zijn we al weer weken bezig met wel of niet slapen 's middags!
Als ze niet slaapt zit ik zeg 7 van de 10 keer vanaf dit tijdstip met een ontzettend verveld kind tot half 7 's avonds (behalve wanneer ze de hele middag TV kan kijken volgens mij, maar dat vertik ik) en als ik ze wel op bed leg net als gisteren zijn we dus een hele avond tot zeker half 12 op en neer aan het lopen om of de gordijnen dicht te doen of haar hele bed opnieuw op te dekken of of of… noem het maar op!
Meestal kooss ik dan toch voor de zoveelste vervelende middag, want de avonden met R. zijn mij toch ook wel wat waard en dan ga ik fietsen of wandelen oid om maar niet thuis te zijn. Leek ook weer goed te gaan tot ze, nadat ze om half 7 - 7 uur meteen in slaap was gevallen, zo rond 9 uur weer wakker werd en wakker bleef tot 1 - 2 uur in de nacht :wall: En dat ben ik dus nog sneller beu
Maar nu is ze vanmorgen naar de PSZ geweest (ik moest haar natuurlijk om 8 uur wakker maken omdat ze zooooo laat is gaan slapen) en ze trekt het gewoon niet en zou eigenlijk nu even moeten slapen. Huilt om werkelijk alles! Maar ja, dan weet ik dus dat het vanavond weer feest is en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in!
Dus wat moet ik nu doen???
Lijkt me dat ze er eigenlijk wel aan toe is om 's middags niet meer te slapen, maar dat eigenlijk toch niet helemaal trekt.
Met Lienke hadden we ook een tijdje (en nu nog soms als ze 's middags een keer in slaap is gevallen) dat ze dus 's avonds echt niet wil gaan slapen en rustig tot een uur of 22.00 ligt te klieren, steeds uit bed komt en steeds jammert.
Wij hebben ervoor gekozen haar toch op te laten, ook al was ze dan 's middags vervelend. Het heeft een tijdje geduurd, maar meestal gaat het nu wel goed. Meestal is het alleen zo rond een uur of 17.00 nog vervelend, maar als we dan gegeten hebben gaat het nog wel weer. Tussen 19.00 en 20.00 ligt ze nu in haar bed.
Groetjes Renate
Ben benieuwd!
Ze ligt nu al zo’n 1 1/2 uur te slapen na vanmiddag toch niet meer geslapen te hebben. Ben om half 2 gaan wandelen met de wagen en heb onderweg veel met haar gekletst en een paar winkeltjes en het park bezocht om rond 5 uur weer thuis te komen. Daarna voor het eten gezorgd en haar naar een filmpje laten kijken. Na het eten douchen en slapen! Nu maar hopen dat ze niet toch weer vanavond nog wakker word
Nu heb ik het dan vanmiddag aardig voor elkaar gekregen, maar dit kan ik natuurlijk niet iedere middag gaan doen. Wel een klein stukje wandelen of fietsen natuurlijk, maar niet net als vandaag een hele middag!
Hoe los jij dat dan op wanneer je een hele middag thuis bent?
En heb je dus echt gewoon volgehouden haar 's middags niet op bed te leggen ook al zou ze omvallen van de slaap? En hoe lang duurde die vervelendste periode bij jou?
Ben nu al een flinke tijd bezig en heb iedere aanpassing/verandering naar mijn idee ruim genoeg de tijd gegeven, maar merk gewoon dat ik er echt chagerijnig van word ook naar haar toe helaas.
Hopelijk slaapt ze vannacht lekker door !!
Bij Lienke duurde het zo’n maand of 3. Wat bij Lienke ook wel eens helpt is als ze 's middags moe is haar even op de bank laten zitten met haar knuffel en speen en even rustig tv kijken. Heeft ze toch even een rustmoment. En als ze aan het spelen is regelmatig even bij d’r gaan zitten anders komt ze elke keer aan m’n hangen en zeuren.
Het is idd een vervelende periode maar het zal geleidelijk echt beter worden :hug: .
Het lijkt te werken nu :dance:
De vervelende middagtijden worden korter en het allerbelangrijkste: Ze slaapt de hele nacht door!!!
Wij hebben “onze” avond weer lekker voor onszelf