Wat moet ik nu....

Ik werk nu voor een gastouderbureau op een kleinschalig kdv maar vanaf Januari kan ik daar niet verder en krijg ik iets anders aangeboden. Ik ga dan gewoon bij mensen oppassen aan huis via het gastouderbureau, het probleem is dat ik minder per uur ga verdienen omdat ik geen 6 kindjes meer op een dag heb.



Nu zit ik er dus mee dat ik meer moet werken, maar Yeline moet dan ook die dagen naar een gastouder toe (Ze ging tot nu toe gewoon mee omdat het een kleinschalig kdv was). Nu kom ik dus bij een gezin thuis en kan Yeline niet mee, het gastouderbureau vind dat ook niet verstandig omdat de meeste ouders dat ook niet willen dat je je eigen kinderen meeneemt omdat je op hun kinderen moet passen.



Nu ben ik elke maandag de hele dag weg met Yeline voor een dagbehandeling dus nu moet ik de overige 4 dagen volledig werken en in het weekend gaat ze altijd naar haar papa toe (we zijn uitelkaar).

Maar nu zit ik er heel erg mee dat ik mn meisje dan haast niet meer zie… en ik meer opvangkosten ga betalen omdat ik meer moet werken en lange dagen werk. Wil heel graag werken vind het heerlijk maar niet te kosten van mn meisje en 4 dagen voor haar naar een opvang vind ik heel erg veel :oops: en er is al zoveel met haar gebeurt in dr leventje waardoor ik graag veel bij haar ben.



Wat moet ik nu :cry: ben alleenstaande moeder wil werken maar dan zie ik mn meisje dan bijna niet meer, maar heb het geld ook heel hard nodig…



Gelukkig heb ik nu ff 2 weken vakantie om ook hier over na te denken want ik weet het echt niet…

Dat is niet fijn :hug: De situaties zijn wel heel verschillend zeg: eerst weinig uren en haar meenemen, straks veel uren en haar weg moeten brengen.

Misschien kan je toch in overleg met het gezin waar je terecht komt Yeline meenemen? Of anders begin je voor jezelf? Er worden oppasmoeders genoeg gevraagd. Dan bied je jezelf gewoon inclusief Yeline aan :mrgreen: Wedden dat je een leuk gezin vindt waar je een paar dagen per week aan de slag kunt!

Sterkte met je beslissing!

Thuis voor jezelf beginnen?

Ik weet natuurlijk niet of je de papieren hebt, maar er zijn volgens mij veel mensen die gastouders zoeken.



Ik zal je eens een linkje pb’en van iemand die voor zichzelf is begonnen …



Of anders bij een ander gastouderbureau?



Lijkt me ook zeer moeilijk om je kind zo weinig te zien :hug:

Hey meis,



Ik kan alleen maar je sterkte wensen helaas heb ik geen tips en adviezen voor je. Ik kan wel enigszinss indenken hoe je je moet voele. Hopelijkkomen er suggesties van mensen waarj e iets aan hebt en waar je over na kunt denken , om het beter te behouden met je meisje kwa zien kontakt e.d . Wel zo fijn natuurlijk hé ?



Heel veel geluk en succes met het vinden van de juiste oplossingen of iig dat je je er prettig bij kunt voelen



liefs bianca

Kun je niet via een gastouderburo lekker thuis kindjes opvangen? Dat doet Purpled ook, en zo is ze lekker bij Emma en verdient ze ook nog eens wat!



Ideetje voor jou?

Bedankt voor de reactie’s en voor de pb :wink:



Kindjes thuis opvangen wil ik ook wel maar op dit moment staat het huis te koop en ga ik binnenkort verhuizen dus moet eerst weer ff helemaal mn plekkie in orde hebben. Misschien kan ik het in de loop van volgend jaar doen als alles hier rustig is…er is werk zat in verder gelukkig. Zit gewoon het meeste met mn meisje, heb ook een grote hond die zit dan ook 4 volle dagen van zeker 8/9 uur per dag alleen ggrr kan hier echt van balen…





Kroes ik heb verder geen papieren ervoor helaas.

Ten eerste een dikke knuffel!

Lastig als je in een situatie terecht komt, die je niet voor ogen had.

De meeste schrijven al, voor jezelf beginnen?! ook al heb je de papieren niet, je kan altijd navraag doen, of dat noodzaak is, ev ondertussen beginnen met het behalen van de papieren…



je kan ev ook tijdelijk onregelmatig gaan werken, bijv in de zorg, zodat je wat vaker bij je meisje thuis bent!?

Vaak werk je dan s`avonds, of vroeg in de ochtend, of in de weekenden.

Ik vind het een voordeel, ik heb meestal 2 nachtdiensten, waarin ik een paar uur kan slapen, en overdag dus alle tijd voor mijn gezin heb!

Om het weekend werk ik. Dus ben soms ook 4,5,6 dagen aaneen vrij.



Sterkte en suc6

's avonds werken is ook een optie maar zit met mn meisje ivm oppas dan… dr papa woont en werkt in Zwolle dus daar kan ik geen beroep op doen :? en mn ouders werken ook allebei elke dag…

Ik ben altijd heel positief he :wink: , wil graag meedenken, maar als het niet lukt houd het natuurlijk op!



Als ik mijn diensten zie, dan heb ik zeer weinig oppas nodig en nee mijn partner past ook niet op, want we hebben thuis een eigen zaak, waardoor hij veel van huis is!

Maar als ik nachtdienst heb, gaat onze meid meestal bij oma slapen, ik ben dan terug voordat zij aan het werk moet! de dagdiensten regel ik dan met de oppas, gaat meestal maar om hooguit twee uur.

Weekenddiensten of oma of partner.

Je kan ook ev de mogelijkheden met je ex overleggen, of je/hij vastzit aan de weekenden, het gaat hier ook om jouw! als dat mogelijk is.



ev buren, vrienden, een meisje van 16-17?

mijn ex zit aan de weekenden vast omdat zondag het restaurant dicht is waar hij werkt…andere dagen kan hij deze kant niet opkomen.



Ik zal eens kijken wat ik misschien kan regelen ook met mn ouders misschien… :think:

Chantal!! :hug:

Chantal, Mijn mannetje gaat naar een gastouder toe, erg prettig. wij hebben hier in de gemeente 2 gastouderburo’s zitten. Misschien dat er bij jou ook een paar zitten. Is dat het geval dankan je gaan kijken of ze dan bij jou thuis kunnen komen. Zo niet sla je dat buro over, en ga je verder kijken.

Misschien kan je je ook als gast ouder aanbieden via een advertentie, maar dan gaat het meestal zwart. En heb je geen been om op te staan als ze je niet meer willen, en bij zo’n buro wel.



Groetjes Diane

En part-time op een kdv solliciteren?



Een andere dan waar je nu werkt?



En mogen ze jou trouwens ook wel verplichten dat te doen?

Weet niet wat voor contract je nu hebt.

Wat een lastige situatie :hug: Maar ik denk dat ik in jouw situatie op zoek zou gaan naar een andere baan. Je zegt zelf al dat er genoeg werk is, dus als je een aantal KDV’s belt hebben ze misschien wel wat.

Heel veel succes met deze lastige situatie :-*

Hee Chantal!! wat lees ik nou, wat een ommezwaai opeens op je werk! Vind 4 dagen werken ook wel erg veel hoor om Boyd en Yeline alleen te moeten laten, zeker gezien ze het weekend bij haar vader is! Ik hoop dat er een andere goede oplossing voor je komt, maar voor nu een dikke :hug:

Ik zou het ook bij een ander KDV proberen; volgens mij is er vraag genoeg naar ervaren krachten.

En ik vind eigenlijk ook dat je die regeling met papa best aan kunt passen als jij ook elke dag werkt. Jullie moeten de tijd die je vrij bent en dus aan Yeline kunt besteden gewoon eerlijk verdelen.

Dus dan weekenden om en om of soms alleen op zondag meegeven ofzo.

En hoe lang heb je dat op maandag? Dat zal ook niet nog hele jaar zijn toch? Dus dat geeft dan straks mischien ook weer wat ruimte.

Misschien kun je ook blijven waar je zit en er dan zwart nog wat schoonmaakwerk bijdoen in het weekend ofzo wanneer je Y niet hebt?

Ik zou kijken of er een gezin is waar je kan oppassen en Yeline mee kunt nemen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen gezinnen zijn waar dat bij mogelijk is. Toen wij in de verhuizing zaten en 3 maanden bij mijn moeder zaten heb ik een paar keer een gesprek met vraagouders gehad die voorstelden dat ik tot ik verhuisd was en helemaal ingericht was enz. ik bij hen kwam oppassen en Emma gewoon mee nam. Ik zou dus gewoon eens informeren bij je gastouderbureau wat de mogelijkheden zijn daarin. Succes ermee!