Hoihoi,
Zoals ik in een ander topic al eens had aangegeven heeft Anne ook waterwratjes. Tot voor kort niks aan de hand. Ze heeft ze bijna een jaar denk ik. Het begon met 4 in haar elleboogholte en dat werden er gestaag meer. Nu heeft ze er ook 1 op haar bil en ziet haar elleboogholte er ruw en rood uit. Ik heb een aantal dagen betadine erop gedaan, maar dat leek niks te helpen. Het jeukt heel erg, maar Anne blijft er dapper vanaf.
Welk stadium hebben we hiermee te maken? Gaat het nu bijna over, of is dit juist een voorteken dat we er nog meer gaan krijgen?
Iemand een idee, vind het ook zoiets om ervoor naar de huisarts te gaan :?
Hopenlijk kan iemand me opweg helpen.
Vast bedankt
O ja, het glimmen komt van de zalf die ik er net op had gesmeerd tegen de jeuk (homeopatische zalf tegen huidirritatie en jeuk)
Ze worden rood, gaan ontsteken en gaan daarna weg.
De huisarts doet er niets aan. Mijn jongste dochter heeft het echt extreem gehad, zo’n anderhalf jaar en is er nu vanaf. Nu heeft mijn oudste dochter ze ook in iets mindere mate.
Het kan dus nog wel iets heftiger worden op haar arm, maar daarna gaan ze ook weg.
Wij hebben de kinderen wel gescrubt met betadine, heb wel het idee dat het iets geholpen heeft (maar mijn jongste dochter had het vele malen erger, dus we moesten toen wel iets…)
Ik was het met betadinescrub en smeer het na het bad in met sudocreme, daarmee hou ik ze een beetje in de hand. Mijn zoontje heeft ze veel erger.
Per stuk gaan ze rood worden en dan gaan ze weg. Maar let juist op als ze rood en ontstoken zijn, het vocht wat eruitkomt besmet andere huid. Zodra ik zie dat er een open is doe ik zalf op de omliggende huid, trek ik 'm eraf en dan een pleistertje erop.
Dank jullie wel.
Ik vind het zo moeilijk te zien bij Anne. Het lijkt van de ene kant alsof er in het rode heel veel kleine waterwratjes zitten, maar van de andere kant lijkt het meer op huidirritatie.
Ik heb er nu maar weer wat betadine opgedaan en de grootste plek met een huidpleister afgedekt.
Toen het nog niet zo rood zag had ze er geen last van en wist ze dat ze er niet aan mocht komen. Nu ze er last van heeft hoop ik voor haar dat ze zo snel mogelijk weg zijn.
Een vriendje van haar zat ook helemaal onder, zo zielig. Bij Anne is het dus beperkt.
Ik ga toch maar weer verder met betadine. In de hoop dat het nu alleen maar minder wordt voor haar.
Ze zeggen idd dat als ze gaan ontsteken dat ze dan weg gaan…
Nog steeds verbaas ik me wel over dokters hoor. Die van ons zei ook gaat vanzelf weg kan een jaar of 2 duren :shifty:
Nou bij de homeopaat was mannetje met 2 weken er af!! En geloof me hij zater helemaal onder buik , armen .
Hoop dat dit een teken is dat ze snel weg gaan. Zo sneu als ze ook nog jeuk er aan hebben :-*
hoi mama van Anne,
hier heb ik ook twee van die waterwratkids gehad. Ze zaten allebei enorm onder! Was niks tegen te beginnen, betadine, nog wat homeopathisch… niks hielp en het zag er niet uit.
Vooral bij Nena, die had hele grote uitstulpingen op haar buikje.
Ook vaak heel de huid geirriteerd, dat heeft er blijkbaar mee te maken. Ik dacht ook dat het nooooooooit meer goed zou komen, maar na afgelopen zomer zijn ze allebei ineens wratvrij!
Ik smeerde wel Fucidine als ze gingen ontsteken met een pleistertje erop. Dit voorkomt in ieder geval dat het zich verder gaat verspreiden
Dus… geduld beloont!
Hier zit ons meisje (2,5) er ook helemaal onder. Iedere keer ontsteekt er wel 1-tje en daarna blijft een wit plekje achter.
Ik hoop zo dat het uiteindelijk weg gaat trekken.
Bij de drogist gaven ze ook aan om met betadine te smeren, maar een echt middel ertegen is er volgens mij echt niet.
Hoihoi, volgens mij is het bij Anne nu wat weg aan het trekken. Haar elleboogholte is wel erg schraal (ondanks goed insmeren met creme tegen huidirritatie), maar de wartjes lijken wat weg te trekken. Dus ik blijf hopen.
Ongeveer 1 a 2 dagen in de week doe ik er een betadine pleister op.
Ik vind het een heel vervelend iets, vooral als ik lees hoeveel kindjes helemaal onder zitten. Bij Anne jeuken deze al heel erg, laat staan dat je ene kindje hebt die er veel meer heeft.
Hopenlijk is iedereen er snel vanaf.