Wat moet ik ECHT gezien hebben in Barcelona?

Mijn zwager woont inmiddels al 3,5 jaar in Barcelona, en schandalig genoeg gaan we volgende week pas voor het eerst er naar toe. Ik heb een man die niet zo graag weg gaat, maar nu kon hij geen nee zeggen omdat we de tickets van mijn schoonouders kregen. We gaan 4 dagen, donderdagochtend vroeg weg en zondagavond laat terug. Ik hou er rekening mee dat mijn zwager wat van zijn werk wil laten zien. Daarnaast zal er tijd genoeg zijn om zelf wat te bedenken om te doen. Ik heb een boekje van de bieb over Barcelona, de capitool compact. Ik zie al van alles wat ik wil doen, maar hebben jullie misschien ook tips, wat moet ik ECHT niet missen? Misschien ook leuke, lekkere tips voor eten.

Sagrada Famillia, uiteraard. De huizen van Gaudi, casa Mila en Batlo.

Natuurlijk even shoppen en drinken/eten op de Ramblas. Dan is er nog het Picasso museum, olympisch dorp en nog zoveel meer maar dit kwam even als eerste bij me op.

Waarschijnlijk heb je hier geen tijd voor maar in Figueras, 1,5 uur met trein geloof ik, is er nog het museum van Salador Dali.

Oh ben jaloers :wink: Barcelona is geweldig!

Wat Clair zegt in ieder geval :smiley:

Parc Guell is ook heel mooi, met prachtig uitzicht over heel Barcelona.

Ja Parc Guell moet je echt naartoe dat is heel mooi.

En wat Clair allemaal schreef, dat zijn echt de dingen die je gezien moet hebben.

ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. alle must see dingen zijn genoemd.

veel plezier in elk geval meis! :-*

i love barcelona :inlove:

En het aquarium kan je wel overslaan.

Ramblas vond ik ook echt leuk in 2008, ook de sagrada familia, wij zijn naar camp nou geweest, Parc Guell. Desnoods kan je met zo,n hop on hop of bus naar alle sightseeing en kan je uitstappen waar je maar wil.

Sagrada familia stond inderdaad al op mijn lijstje. Ooit eerder geweest toen ik 18 was maar daar weet ik niet meer zoveel van. En ik heb ook op mijn lijstje een rondleiding door Palau de la música, lijkt me heel mooi. Ik ga de rest eens bekijken. Sennapen, jij zegt aquarium kun je wel overslaan. Manlief is een enorme aquarium liefhebber, staat overigens ook in de Capitool gids vermeld, is het een tegenvaller?

Ik vond het niet overdreven bijzonder, zo werd er wel reclame voor gemaakt , het mooiste aquarium van Spanje (zeiden ze volgens mij) nouja ik vond het niet bijzonder, maar als jij zegt dat je ml er wel van houdt, moet je gwn gaan, ik kan dat niet voor jullie beslissen, misschien is het in die 5 jr wel heel erg veranderd :wink:

Voor mij hoeft het niet per se dus ik denk dat ik het niet echt ga benoemen en dan zien we wel :mrgreen: , ml wil overigens graag even naar het strand dus dat zullen we ook wel even doen. En m’n zwager wil vast wat gaan laten zien.

Parc Guell!

rondslenteren, genieten van de architectuur en het uitzicht (leukst bij lekker weer natuurlijk)

veel plezier :smiley:

Grappig, ben net terug van drie dagen BCN. Heb er ook 2 jaar gewoond, dus weet wel het eea. Wat boven al genoemd is, en ook 's avonds de Fonts Magica bij Placa Espana, en ook daar de vernieuwde Arenas, en dan hoog bovenin kun je rondlopen met veel uitzicht en zitten heel veel leuke restaurantjes.

De wijk Gracia is ook heel leuk om door te lopen, bv Calle Verdi, Placa del Sol, Placa Rius y Taulet (heet nu anders, placa de vila de gracia oid), de overdekte markten zijn ook super leuk.

Ik vind zelf de Ramblas niks. Druk, duur, en hou je spullen in de gaten. Langs het strand lopen is heerlijk, maar als je gaat zwemmen zou ik dat bij Bogatell doen of verder, als je tenminste niet tussen de inlegkruisjes wilt rondpoedelen. :wink:

Parque de Labyrinth is ook een heerlijk rustpunt.

Op de Rambla de Raval kun je goedkoop en leuk een menu del dia eten bij één van de tentjes. Baskse tapa’s zijn ook heerlijk en leuk, er zijn veel restaurantjes in de wijk el Born/la rivera, of Txapela aan de Passeig de Gracia, vlak bij Placa Catalunya (wel vrij toeristisch).

De rambla van Poble Nou is ook leuk, en daar kun je ook lekker eten.

Sitges, een stadje verderop is een leuk daguitje. En als je even buiten in de natuur wilt zijn dan kun je wandelen in de Coll Serola.

Het Science Museum is ook erg leuk, en ‘hands on’, en het MNAC ook.

Leuk zeg, genoeg te doen :wink:

Heel veel plezier!!!

Groetjes,

LaBruja

Bedankt voor de tips LaBruja. Science museum zal mijn zwager wel oren naar hebben, of misschien al binnenstebuiten kennen, hij is namelijk wetenschapper. Ben benieuwd of hij er over begint.

Ik had tot nu toe bedacht om kaartjes te kopen voor de rondleiding in Palau de la musica catalana. Lijkt me schitterend om te zien als ik het zo in de capitool gids zie staan. Ben jij daar ooit geweest?

Oh leuk, wij waren er ook omdat mijn man wetenschapper is :wink:

Palau de la Musica is super!!! We zijn er ooit naar een voorstelling geweest, prachtig. Je kunt er ook alleen een taartje eten, en dan via de wc’s naar binnen gluren. Maar een rondleiding hebben mijn ouders gedaan, die waren erg enthousiast.

Groetjes,

LaBruja

Nog een vraag trouwens, jij hebt het over zwemmen maar ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat dat geen optie is op dit moment.

Grappig dat jou man ook daar wetenschappelijk werk had.

Mijn man heeft zaterdag in de zee gezwommen, maar het water was wel erg kkkkkouddddd… Hij was ook de enige idioot, hoor. Is iets van hem. Maar als het windstil is en de zon schijnt, who knows…

Groetjes,

LaBruja

De vooruitzichten zijn mooi, dus ik moet maar eens gaan bedenken wat voor kleding ik mee ga nemen.

bij mij heeft camp nou de meeste indruk gemaakt

Wij hebben in Barcelona toen heerlijk aan het strand geluncht :inlove:

Ik vond de bezienswaardigheden allemaal super, maar die lunch aan zee was wel heel speciaal

Weet niet of je ervan houdt, maar ergens aan de ramblas zit ook een enorme markt met etenswaren… echt behoorlijk groot en best apart om te zien… ( bij sommige dingen moest ik wel even de andere kant op kijken hoor)

Morgenochtend is het zover, dan vertrekken we. Ik heb een beetje buikpijn van het feit dat we de kids 4 dagen achter laten, Ralf is namelijk een mama’s boy en begon mij te vertellen hoe erg hij me gaat missen. Maar ik heb hem beloofd een klein cadeautje voor hem te kopen en we hebben flink geknuffeld.