Wat moet ik doen

Help…



Ik weet niet zo heel goed of ik nog moet doorgaan met bv geven aan mijn kleine man. Ik wil het graag maar zit nu even in een dip.



Colin heeft regelmatig spruw gehad, gelukkig zijn we daar nu vanaf maar nu heb ik het !! Ik loop er al een week mee en heb al zalf van de ha gekregen maar het blijft zeer doen.



Ook kolf ik de laatste twee weken geen volle flessen meer (hij krijgt 180 en kolf momenteel 150).



Tevens komt hij snachts weer om de 4 uur.



Mijn vraag is, hoe krijg ik weer volle flessen op het werk voor de laatste 6 weken zonder extra te moeten kolven.

En hoe zorg ik ervoor dat mijn kleine vent wat meer uur snachts tussen zn voedingen laat.

Wat krijgt je zoontje inmiddels aan bijvoeding?

En kan zijn dat de hoeveelheid BV die hij overdag drinkt afneemt door de bijvoeding.



Tips voor het verhogen van de productie: zorg goed voor jezelf. Eet en drink voldoende en neem waar mogelijk je rust. Op de vrije dagen met je zoontje: vaker aanleggen. Misschien is het mogelijk voor je om op werkdagen 's avonds thuis nog een extra keer te kolven?



En nachtelijke onrust rond die leeftijd herken ik wel.

Er zijn(meestal) tandjes onderweg. Sprong in de ontwikkeling.

En in ons geval enkele oorontstekingen.



Helaas heb ik daar geen tips voor. Doorbijten zou ik zeggen. Het gaat weer voorbij.

Vwb de spruw, als jij het hebt, moet je Colin nu ook weer behandelen! Anders blijven jullie het aan elkaar doorgeven, heel belangrijk dus dat jullie allebei behandeld worden anders kom je er nooit vanaf.

Kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt, elke keer spruw.



Over je productie, inderdaad wat miro zegt, hoe meer bijvoeding hij krijgt hoe minder hij drinkt. En daar gaat je productie van omlaag.

Goed voor jezelf zorgen is daarbij wel belangrijk, maar je productie gaat niet vanzelf weer omhoog helaas. Dat moet je dan toch proberen op te lossen door óf thuis meer aan te leggen of toch extra kolven.



Of misschien drinkt hij overdrag minder omdat hij afgeleid is oid? Zodat hij 's nachts weer meer nodig heeft, omdat hij overdag te weinig drinkt? Dan kun je proberen om overdag meer aan te leggen, rustige plek zoeken en proberen of hij dan langer door wil drinken per keer. En hopen dat hij dan 's nachts weer langer doorslaapt.



Indikken van voeding kun je ook overwegen maar geeft helemaal geen garantie en het is weer een keer extra kolven. Maar je kunt het proberen.



Succes!

Zal ik mijn kleine man dan ook Daktarin kunnen geven? Heb tot nu toe alleen maar Nistatyne voor hem gehad.

En oorontstekingen weet ik ook alles van, die kuurtjes zorgde er weer voor dat de spruw weer geactiveerd werd.



Ik zal dus toch even vaker moeten kolven/voeden. in de hoop dat daarmee de productie weer omhoog gaat.



bijvoeding is een fruit en groente ben ik net mee begonnen. Dat geef ik overigens tussen de voedingen door en niet ipv een voeding.



Hij is inderdaad ook wel snel afgeleid tijdens het voeden thuis. Ook daar ga ik van het weekend maar wat aan doen. Maar even tijd voor ons samen plannen aangezien manlief toch thuis is en dan op de andere kan passen.



Ik mag nog 4 weken kolven op het werk en dan is het sloes voor de kolf op het werk. Al ga ik nog proberen of ik langer onder de baas zn tijd mag kolven. Mensen roken immers ook onder de baas zn tijd.



Ik hoop zo dat ik het nog even mag blijven geven. Maar al met al ben ik al een heel eind

Spruw is een schimmelinfectie en die moet je bestrijden door het volgende te laten staan:



Suiker of suikerhoudende producten.

Gewoon brood, toast, beschuit etc. waar gist in zit.

Broodbeleg als ham, worstsoorten, oude en belegen kaas, zoetigheid, kant-en-klaar broodbeleg.

Geraffineerde koolhydraten, dus geen witmeelproducten.

Schimmelhoudende producten, zoals champignons, schimmelkaas e.d.

Zoet fruit, zoals meloenen, peren, aardbeien, bananen, druiven (zuur smakend fruit mag wel).

Varkensvlees.

Lichaamsvreemde toevoegingen.

Alles in blik.

Melk, melkproducten; koffie, suikerhoudende frisdranken; alcoholische dranken (m.u.v. droge witte wijn)

Dan blijft er weinig over wat er wel gegeten mag.



Uhm… water, groente, zuurdezembrood

Dat dacht ik ook, maar valt mee.





Zuurdesem brood, roggebrood, knäckebröd, rijstwafels, maiswafels, gierstwafels.

Mogelijkheden voor broodbeleg: rookvlees, rosbief, (zeer) jonge kaas, Hüttenkäse, ei, tomaat, rauwkost.

Kwark (Biogarde).

Citroenen, grapefruit, zure appels, tomaten, avocado’s, papaja, aalbessen, bosbessen, blauwe bessen.

Voorts, mits niet zoet smakend: sinaasappels, zwarte bessen, mandarijnen.

Vis, lams-, schapen-, geiten-, kippen- en rundvlees.

Veel rauwkost, vooral groenten met veel vezel en relatief weinig koolhydraten.

Eieren (bij voorkeur zacht gekookt of gepocheerd).

Budwigpap (magere, rechtsdraaiende kwark met gekneusd lijnzaad).

Incidenteel: gebak gemaakt van bladerdeeg met appel.

Walnoten, amandelen en hazelnoten (ongebrand).

Biogarde-drink.

Kruidentheeën.

Mineraalwater.

Een enkel glas droge, witte wijn.

Tomaten-, grapefruit-, citroen- en groentesap, en andere vers geperste sappen, mits niet zoet.

Dank je wel voor het opzoeken. Het valt zo inderdaad wel mee.

Vandaag nog maar een gewoon boterhammetje op het werk en dan is het klaar :slight_smile: Gelukkig vind ik roggebrood erg lekker dus geen probleem voor mij.

@Marcella1602 wrote:

Colin heeft regelmatig spruw gehad, gelukkig zijn we daar nu vanaf maar nu heb ik het !! Ik loop er al een week mee en heb al zalf van de ha gekregen maar het blijft zeer doen.


Joh, wat ellendig :frowning:

Hoe vaak gebruik je de zalf op dit moment en wanneer?

De medicatie zal het beste aanslaan wanneer deze na iedere voeding wordt aangebracht. Dat zal waarschijnlijk frequenter zijn dan wat de bijsluiter zegt (3 of 4 maal daags). Meer goede tips en informatie m.b.t. spruwbehandeling hier vinden: klik. Verder is via de site van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk het informatieblad “Spruw en candidiasis van de borst” gratis te downloaden: VBN-Informatiebladen.

In de meeste gevallen zal bij effectieve behandeling de medicatie goed aanslaan en de schimmelinfectie snel onder controle zijn. Bij een hardnekkige schimmelinfectie kan Gentiaan Violet uitkomst bieden.

Slaan de gangbare behandelingen niet (voldoende) aan, dan kan het nodig zijn om dieetmaatregelen te nemen.



@Marcella1602 wrote:
Ook kolf ik de laatste twee weken geen volle flessen meer (hij krijgt 180 en kolf momenteel 150).


Wat ik me kan voorstellen, is dat de pijn die de schimmelinfectie veroorzaakt misschien meespeelt. Pijn, spanning of stress zijn factoren die de toeschietreflex en dus de melkstroom kunnen beïnvloeden. Wellicht kun je iets met tips in de volgende artikelen?

Bv.com-Afkolven, hoe kolf ik genoeg melk?

Bv.com-Afkolven van moedermelk



@Marcella1602 wrote:
En hoe zorg ik ervoor dat mijn kleine vent wat meer uur snachts tussen zn voedingen laat.


Al is het voor ons volwassenen misschien niet altijd even handig, het is wel normaal babygedrag (fases, fases, fases)… Vaak helpt het om je te realiseren dat er vast een goede reden voor zal zijn en erin te berusten dat het nu eenmaal even zo is. Een positieve bijkomstigheid is, dat nachtvoedingen een goede boost zijn voor je melkproductie. Hopelijk kun je daaraan vasthouden?



In ieder geval beterschap gewenst!

Ik breng hem na iedere voeding aan en zal vanaf vanavond het ook bij het kleine ventje aanbrengen. Voor nu is dat 5 of 6 keer.



Ik zal de documenten eens op mn gemakje doorlezen.



Max wat hij 1x tussen een nachtvoeding heeft gelaten is 7,5 uur maar normaliter is het 4 tot 5 uur. Het klinkt een beetje hard maar wil ik weer wat nachtrust hebben. Al is het maar voor een paar nachten dat ik weer wat meer energie krijg. [/quote]