Wat moet ik doen?

Zit ff met mn handen in mn haar.Afgelopen dinsdag heeft Levi voor de 4e keer zn prikjes gehad.Hij is nu 4,5 maand.

De arts zei dat ik wel een fles minder mocht geven,van 5 naar 4.

normaal had ie:

07.00/11.00/14.30/18.00/22.00

nu mocht ik die van 18.0 uur weglaten en de laatste tegen 20.30.

mocht hij wakker worden met de fles van 18.00 ur dan kon ik m wel een beetje,zoethoudertje,doen.

Maar o ooo,dr klopt hier nix meer van. Hij huilt en huilt.Heb t idee dat hij ook echt pijn heeft,toevallig maandag bij ha geweest en hij zei dat zn keeltje iets rood was.

Toen hij na de prik zo moest huilen dacht ik dat t daardoor kwam,maar hij huilt nog steeds.Gelukkig slaapt hij ook wel hoor.

Maar hij kan zo krijsen en beentes optrekken.Als ik m oppak is hij na een tijdje wel stil,maar zodra ik de beweging maak om te gaan zitten,begint hij weer.

De regelmaat is eruit.

als hij om 07.00 uur de fles krijgt ,kan hij slapen tot half 11,maar een andere dag tot 12.00 uur.En k laat m nu slapen totdat hij wakker wordt.

Is t huilen van de prik? Is t een sprongetje? Zal ik teruggaan naar 5 flessen en m elke keer waker maken?(heb dan wel t idee dat ik t eten erin prop)Is t mss t welbekende sprongetje?Of heeft ie toch ergens last van?

Wie o wie heeft de gouden tip?

Groetjes silvana

Heeft hij ook koorts? Dat is bij zulke kleintjes vaak een teken dat er iets niet lekker zit.

En ik zou lekker terug gaan naar 5 flessen. Hier ging het eigenlijk vanzelf naar 4 flessen, maar zoonlief was toen al ruim 5,5 maanden.

ja hij had 1 dagje iets verhoging,in tegenstelling tot de laatste paar dagen,hij voelt constant zo koud aan! Wel getempt,maar had gewoon rond 36.8

hoe ging t dan bij jou van 5 naar 4?

Op zich krijt hij wle genoeg binnen,want hij slaapt lekker door na de fles van half 9.

Hier ging het van 5 naar 4 doordat de fles van 22.30 uur verviel. We moesten hem er altijd al voor wakker maken en hebben dat op een gegeven moment niet meer gedaan. Wel hebben we toen fles nummer 4 zo lang mogelijk gerekt. Hij kreeg toen van ongeveer 20.00 uur tot ongeveer 7.00 uur geen eten.

De tijden van het cb en de kraam, daar hebben we ons niet echt heel goed aan gehouden :oops: :wink: We gaven gewoon eten (maar niet in het begin, toen waren we veel te bang om het fout te doen :wink: :mrgreen: ) als meneer honger had. Nu nog steeds eigenlijk. Hij geeft het goed aan, dan gaat ie echt mopperen en is het tijd.

Soms dan snap ik die adviezen niet zo van een cb.

Je kan toch niet van het ene op het andere moment een fles minder geven, dat gaat geleidelijk. Een kindje geeft het zelf wel aan.

Mijn zoontje is nu bijna 6 maand, krijgt 4 flessen maar wel de hoeveelheid van 5 flessen, oftewel 2210 en 2240 (ja ik weet het heb een veel vraat :mrgreen: )

Maar als hij zo huilt kan het gewoon van de honger zijn. Natuurlijk ook dat hij iets onder de leden heeft dat weet ik niet.

Mijn dochter heeft bijvoorbeeld wel tot 8 maand een late fles gehad, die kon niet zonder. Nou ja dan maar, zij hoeven niet met een huilend kind te zitten.

Dus gewoon je eigen gevoel volgen, dat is vaak het beste. Tips van het cb zijn ook goed hoor maar soms dan snap ik het niet.

:hug:

Ik vind dat echt stom van je CB. Omdat zij vinden, dat het een fles minder kan moet je dat maar doen? Dat is toch een raar advies?

Waarom zouden ze niet gewoon zeggen: kijk en luister naar je kind, die geeft zelf wel aan wanneer hij honger heeft of niet.

Alsof iemand tegen hen gaat zeggen: je kan nu wel toe met een maaltijd minder per dag en ze dat dan klakkeloos zouden pikken en genoegen mee zouden nemen. Ze zouden echt wel zeuren als ze ineens minder eten zouden krijgen (en dus eigenlijk gewoon op dieet worden gezet)

Luister gewoon naar je kindje hoor.

Ik zit nog eens te kijken: dan zou je kindje volgens het CB van half 3 tot half 9 moeten wachten? Dat is 6 uur! :shock:

Vraag eens of ze zelf overdag 6 uur lang helemaal niks eten, ook geen kopje thee of slokje water. Ben benieuwd of ze dat wat lijkt :wall:

Gewoon lekker terug gaan naar je eigen schema, vooral omdat dat het schema van je kindje is.

Flessen en schema’s veranderden hier altijd omdat de kindjes het aangaven.

wat een reacties!!

T ging zo op t cb: ik had t gevoel dat ik zo aan t proppen was met die 5 voedingen en ik moest m wakker maken voor de laatste fles,Toen zei ze dat ik overmocht op 4 voedingen.maar idd als ik die van 6 uur weglaat zit ie zo lang zonder voeding.En dan ben ik constant aan t rekken en das nog geen doen merk ik wel.Ik kon dan om 6 uur wel iets minder geven,maar dat werkt hir dus ook niet.

Ik blijf idd op de 5 voedingen.Bedankt voor de reacties!

Als je het gevoel hebt dat je aan het proppen bent zou je ook kunnen proberen om gewoon helemaal op zijn verzoek te voeden?

Hij laat wel merken wanneer hij honger heeft en hoeveel honger hij heeft.

Cb zei tegen mij dat ik van 6 naar 5 flessen moest gaan.

Ook omdat ik het gevoel had dat ik moest proppen hem wakker maken enzo… Geprobeerd maar hele regelmaat was er uit en huilen geblazen.

Meneer had honger, maar kreeg de grotere flessen niet leeg.

Achteraf bleek ik niet te proppen, hij had het gewoon nog nodig.

Dus ik ben terug naar 6 flessen gegaan en dat ging weer zoals vanouds, hij liet op een gegeven moment zijn 6e fles vallen, en lijkt wel van plan te zijn zelfstandig nu naar 4 te willen.

Ik heb het advies dus van CB achteraf in de wind geslagen, hij heeft het nu zelf gedaan van 6 naar 5 en dat gaat prima, dus ik zou gewoon zoveel geven als voorgaande keer en dan zelf laten doen.

Hij wil vanzelf wel naar minder, dat kan je na mijn gevoel niet pushen.

Overigens zit Riley nu 6 tot 7 uur zonder voeding, maar dat doet hij zelf. (overigens is dat dan wel nacht en niet overdag.)

En hij krijgt in plaats van KV - BV in een fles.

Als je het gevoel hebt dat je aan het proppen bent is het dan niet iets om die 5 voedingen wat kleiner te maken?

Dan is je schema intact maar heeft hij misschien ook genoeg.

En als je terug gaat naar 4 voedingen, dan kun je ook niet ineens een voeding weglaten, en je schema zo laten.

Dan zul je een nieuwe moeten maken waarin je die van half 3 wat later doet, zodat de tijden onderling met elkaar kloppen.

6 uur tussen een voeding kan natuurlijk niet.

Verder ben ik het met Frischling eens, doe wat goed voelt en niet wat een ander je opdraagt.

En een rood keeltje en koorts, kan dat niet de reden van het huilen zijn?

Vandaag dus op de oude manier gevoed,we hebben er nu 5 opzitten en tegen 22.00 uur de laatste.Hij was gewoon tevreden vandaag alhoewel hij sinds de laatste fles(19.00 uur) niet naar bed wil,huilen huilen.Net maar ff uit bed gehaald en hij was nb wakker,lachen ,brabbelen.Toen hij gaapte maar weer naar bed,hij huilt/krijst nu…(met tussenposes)

Voedingen kleiner maken?Wie weet.Normaal drinkt hij alles tot de laatste drupel op,soms nog huilen na die tijd.Maar vandaag liet hij 2 keer iets staan.We zitten denk ik tussen 2 ritmes in :wink:

En Idd ik vind t proppen ,maar Levi niet.

En ja ik kan kijken wat er gebeurt als ik hem zelf laat komen,al ben ik wel voor regelmaat.

Ik zal wel s kijken

iig bedankt voor jullie reacties en gouden tips :stuck_out_tongue:

waarschijnlijk bedoelen ze de fles van 22.00u (om deze te laten vervallen)

Ik gaf gewoon als 1 van mijn kinderen er om vroeg, bram heeft tot 10 mnd een late fles gehad…sow what.

Het is jouw kind, jouw regels, jouw gezin…toch?

Doen waar jij en je kind zich prettig bij voelen…het cb kan soms zooooooooo :naughty:

Ik werk op een babygroep en merk toch dat vele ouders er onzeker weer vandaan komen…jammer eigenlijk, zij bepalen wel even jullie situatie thuis?..echt niet!