hoi hoi
me zoontje falco die wordt 12 juli 2 jaar maar nu is ie al meer dan een week telkens zijn broek aan het uit trekken en zijn luier uit aan het doen en dan zegt ie bah maar als ik met het potje aan komt en zeg ga daar bah doen dan zegt ie nee
weet iemand wat ik hiermee moet doen
groetjes hennie
Ik lees mee, mijn dochter van een weekje later geeft ook keurig aan dat ze moet poepen, maar wil niet op zowel het potje als op de wc (met of zonder) wc-verkleiner.
O ja hier ook zo een dochter… de po staat in de woonkamer ze speelt er mee zit er op met kleding aan he!
En vervolgens geeft ze al enkele weken duidelijk en altijd aan dat ze gepoept heeft of geplast heeft en sinds 1week ook tevoren… dat ze het dus gaat doen. Maar op de po neeeeeee! Drama :roll:
Dus geen oplossing wel herkenning wie een goede tip heeft het is welkom
Hennie, heb je het al op de wc (met verkleiner) geprobeerd?
Hij heeft toch nog een ouder zusje, misschien wil hij net als zij op de echte wc?
hoi hoi
jah hij heeft een oudere zusje en die doet het ook voor maar zodra ik hem erop zet zegt ie in paniek nee nee maar moet inderdaad ff zo een bril verkleiner halen hopen dat ie het dan wel gaat doen mischien vind ie het gewoon eng omdat het dan zo diep lijk
bedankt voor de tip
groetjes hennie
Ms hem prijzen ?
Goh jongen wil je geen luier meer om? Moet je zo plassen dan?
Dan aangeven dát het fout kan gaan ende plasjes op de grond kunnen komen… maar dat hij best mag proberen zonder luier…
Ms met stickertjes werken ?als hij dat enigszinsd begrijpt al… als jij een plas doet op de po mag je een sticker ( hier werkt het met rozijntjes ook goed in het begin )
En toch elke keer voor naar bed gaan bij wakker worden bij vertrek bij luierwisseling potje aanbieden ofzo
Hij zal er wel ergens aan toe zijn en je kunt het beter toegeven en proberen dan af te keuren…
Als het fout gaat met het plas dan merkt hij zelf wel wat hij er van vind… of het vies is en op potje /wc moet of dat toch d eluier nog maar even aan moet…
Iig succees,. het blijft moeilijk, elk kind is anders… wel is bij elk kind en elk zindelijkheidstraining hetzelfde… niet pushen… luisteren en zien naar het kind… en mee gaan daarin :thumbup: