Wat moet er in de kinderwagen??

Vandaag hebben wij onze nieuwe bugaboo binnen gekregen! Ik kan natuurlijk niet wachten totdat ons mannetje erin kan :wink: , maar we hebben hem even in elkaar geprobeerd te zetten. Nu snap ik niet goed wat ik met die voetenzak moet. Hij is zo groot! Weten jullie of die alleen voor de buggy is of kun je de baby er ook in de kinderwagen inleggen?? En verder: wat leg je uberhaupt in de reiswieg. Er zit wel een matrasje in, maar moet er nog iets bovenop, of net zoals in zijn bedje een dekentje met laken? Dat lijkt me namelijk nogal koud voor hem :eh: Graag jullie advies!!

Hoi de voetenzak is voor de buggy.



Ik heb nu in de wandelwagen over het matrasje een hoeslaken gedaan, daarover een hydrofielluier. En dan nog een lakentje met een deken…





Succes met wachten op jullie ventje…Wij wachten hier ook nog met veel smart op de vulling van de wagen :inlove: :inlove:

bij onze bugaboo zat ook een slaapzakje, maar die vond ik niet handig.



Ik maakte het matrasje op met een hoeslaken en een hydorfielluier, en dan deed ik er nog een dekentje en lakentje in.

De voetenzak is in principe voor de buggy, maar ik deed m ook in de kinderwagenbak. Ik deed een aankleedkussenhoes om het matrasje in de bak en daar bovenop de voetenzak. De bovenkant moet je dan wel onder het matrasje stoppen want er hangen daar touwtjes uit. Die voetenzak is superdik en houdt heel goed warm, warmer dan een lakentje met dekentje (vind ik).

En als je gaat wandelen en het is koud doe je je kindje toch wel zijn jasje aan?

wij hebben hier een handdoek als onderlakentje, vind ik gewoon fijner bij kleine ongelukjes (mies heeft al 2 x een spuitluier doorloop gehad op het matrasje… :shifty: ) en bij spugen.

Dan bij het hoofdje idd een dubbelgevouwen hydro luier en verder hebben wij er een speciaal kinderwagen dekbedje in.

Aangezien je er in wezen altijd bij bent, is een dekbedje dan niet zo erg om te gebruiken. Anders dan in een ledikant waar ze de hele nacht doorbrengen.



Dus jasje aan, evt mutsje op en dan huppa onder het dekje, winddek ook erover dat scheelt ook veel en wandelen maar.



Bij extreme winterkou (Peter is van oktober, dus was 2 maanden toen het dik -4 vroor) doe ik de kinderen in een speciaal babywinterpak (soort skipak) en dan onder een normaal katoenen dekentje. Dan was dat ook warm zat hoor. :thumbup:

Ik had een hydrofiele luier bij t hoofdeinde en verder niks. We gebruikten namelijk een lodger wrapper en daar ging ze zo in, zonder jas of wat dan ook, ideaal en warm ding! Daarna t winddekje erover en gaan met die banaan. Als t wat kouder was legde ik nog wel een dekentje erover indien nodig. Werd t wat warmer lag ze wat losser in de wrapper. En met echt mooi weer alleen een lakentje.

Ik maak het net zo op als het wiegje alleen heb ik Sven tot nu toe

nog nooit een jas of vest aangedaan hoor. Veel te warm in die

warme kinderwagen bak, onder laken+deken en winddekje.

Misschien van de winter wel een jas maar das voor nu veeeel te warm!